برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

۹ کشوری که بهشت کارآفرینی هستند ( فهرست چند کشور کارآفرین برتر)

بیزینس اینسایدر با همکاری دانشگاه وارتون و موسسه تحقیقات بازار Y&R برای یافتن بهترین کشور کارآفرینی به بررسی ۸۰ کشور دنیا که ۹۵ درصد تولید ناخالص جهان به دست آنهاست پرداخته‌اند. این کشور های کارآفرین شاخص های کلی مانند میزان کیفیت زندگی، فرهنگ مردمان بومی و قوانین تجارت آزاد را در کنار شاخص های ریزتر مانند سطح دانش، مهارت نیروی کار، شفافیت قوانین،زیرساخت های تجاری بررسی کردند.

آنها در این بررسی ۹ کشوری که بیشترین امتیاز را دریافت نموده‌اند به عنوان بهشتی برای کارآفرینی معرفی کردند:

۱.آلمان ( بهشت کارآفرینی )

آلمان با دارا بودن زیرساخت های بسیار پیشرفته در کنار نیروی ماهر و دسترسی بی نظیز به بازار سرمایه برای کارآفرینان در تمامی بخش ها بیشترین امتیاز را دریافت نموده و می‌تواند به معنی واقعی بهشتی برای کارآفرینان باشد البته یادمان باشه که آلمان در رتبه بندی کیفیت زندگی رتبه چهارم را هم دارد و یک کشور کارآفرین است.

۲.ژاپن

خوب مسلما مهد تکنولوژی حتما در لیست کشور کارآفرین جایگاهی دارد. مردم ژاپن یکی از تحصیل کرده ترین افراد و از نظر تکنولوژی پیشرفته ترین کشور جهان است. این موارد از اهمیت زیادی برای کارآفرینان مخصوصا کارآفرینان حوزه فناوری برخوردار است. ژاپن هم مانند آلمان امتیاز کامل را برای بخش زیرساخت ها دریافت کرده است و یک کشور کارآفرین محسوب می شود.

۳.امریکا

امریکا محل تولد دنیای استارت آپ ها و دات کام است و در حال حاضر سیلیکون ولی در کالیفرنیا یک قطب عظیم در فناوری و کارآفرینی است. گوگل اپل فیسبوک توئیتر و صدها شرکت فناوری دیگر در این منطقه متولد شده‌اند و تجربه چنین شرکت هایی مطمئنا اثر زیادی بر قوانین تجاری امریکا داشته است. امریکا در قسمت دسترسی به سرمایه برای کارآفرینان امتیاز ۱۰ از ۱۰ را گرفته است.

بیشتر بخوانید:   بهترین لیست فیلم ‌های کارآفرینی که حتما باید ببینید

۴.انگلیس

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی جهانی OECD در گزارش خود رشد ۳۱ درصدی فعالیت های کارآفرینی و استارت آپی را در بریتانیادر سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ ثبت کرده است. نکته جالب سیر کاهشی این روند در جهان در همین بازه زمانی است.انگلستان در این تحقیق توانسته در بخش های زیرساخت و قوانین تجاری امتیاز قابل قبولی کسب کند.

۵.سوئیس

سوئیس یکی از بهترین کشورها از نظر درآمد سرانه است و این به معنی ثروتمند بودن آن است همچنین سوئیس در کنار مستقر بودن بزرگترین شتابدهنده های اورپا برای استارت آپ ها از نیروی کار ماهر و تحصیل کرده برخوردار است. نرخ پایین مالیات،دسترسی به سرمایه برای فعالیت و سهولت در قوانین تجاری دیگر مزایای سوئیس برای کارآفرینان است.

۶. سوئد

سوئد همیشه در شفافیت قضایی و تجاری زبان زد بوده است. این ویژگی برای کارآفرینان بسیار با اهمیت است. سوئد در کنار شفافیت بالا یکی از بهترین کشور ها از نظر افراد تحصیلکرده در منطقه اسکاندیناوی می باشد و استکهلم، مرکزی برای استارت‌آپ ها.

۷.کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که به خاطر زیرساخت های مناسب در کنار قوانین آسان علاوه بر کارآفرینی، برای زندگی هم متقاضی زیادی دارد که باعث افزایش مهارت نیروی کار شده است.کانادا از سال ۲۰۱۵ طرح نوآورانه ای به نام استارت آپ ویزا اجرا کرده و به کارآفرینانی که بتوانند از شتابدهنده های کانادا پذیرش دریافت کنند اقامت می‌دهد.

۸.سنگاپور

اکونومیست سنگاپور را پرتراکم‌ترین اکوسیستم استارت آپی و کارآفرینی دنیا به خاطر تعداد بالای استارتاپ های مستقر در آن نامیده. سنگاپور هم به خاطر زیرساخت و دسترسی به سرمایه یکی از بهشت های کارآفرینی است

بیشتر بخوانید:   چطور سرمایه گذاری پر سود و مطمئن داشته باشیم؟

۹.استرالیا

استرالیا هم در کنار انگلیس و کانادا یکی دیگر از کشور های عضو اتحادیه کشورهای همسود است که توانسته در این لیست جایگاهی داشته باشد. ورود و تولد استارت آپ ها در این کشور عمر طولانی ندارد و هزینه راه اندازی کسب و کار و دستمزد هنوز بالاست اما این کشور به خاطر توسعه زیرساخت ها شفافیت قوانین و توسعه اکوسیستم رتبه بالایی در بین تمامی کشور های جهان در زمینه کارآفرینی کسب کرده است.

تب کارآفرینی و استارتاپی هم چند سال است که در ایران شکل گرفته و منطقه خاورمیانه یکی از جذاب ترین بازار ها برای جذب سرمایه شده است اما هنوز متاسفانه زیرساخت ها و قوانین تجاری ما برای استارتاپ ها بهینه نشده و موانع جدی پیش روست که امیدواریم با توجه به سیاست های دولت برای افزایش کارآفرینی در کشور این موانع از بین رفته یا حداقل کمرنگ تر شوند.