برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

۶ کار پر درآمد در ۱۰ سال آینده که از امروز باید مهارت‌های آنها را یاد بگیرید

به دست آوردن و داشتن یک کار پر درآمد را تقریبا همه دوست دارند. هر چند که با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، همه چیز جهان هم به سرعت تغییر می‌کند و شرایط شغلی و میزان درآمد یکی از آنهاست. بسیاری از کسب و کار ‌هایی که در ۲۰سال گذشته جزء کارهای پر درآمد محسوب می‌شدند، امروزه در حال از بین رفتن هستند و همینطور شغل‌هایی که اصلا وجود نداشتند یا کسی اهمیتی به آنها نمی‌داد، امروز درآمدهای بالایی دارند. اگر شما هم در جست‌وجوی کار پر درآمد هستید و می‌خواهید مهارت‌های لازم برای آنها را پیدا کنید با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا ۶ کار پر درآمد در ۱۰ سال آینده را با هم بررسی کنیم:

۱. فریلنسر

چند سالی هست که فریلنسرینگ یا آزاد کاری، تبدیل به یک شغل متداول به خصوص در بین جوان‌ها شده است. اما با شروع کرونا و خانه نشین شدن افراد بسیاری و کار در خانه اجباری، این شغل به یک کار پر درآمد و پر طرفدار تبدیل شده است. شاید در ابتدا فکر کنید که خب، چه چیزی بهتر از اینکه مجبور نباشی صبح زود بیدار شوی و همیشه در خانه باشی و هر وقت دوست داشتی کار کنی، اما اگر با این تفکرات به این شغل علاقه‌مند شدید، سخت در اشتباهید. گاهی فریلنسرها به خاطر تعدات زمانی که دارند مجبورند شب‌ها تا دیروقت بیدار بمانند و زمانی که بسیاری از کارمندان در حال برگشت به خانه هستند، آنها همچنان مشغول کارند. پیش‌بینی می‌شود که شغل فریلنسری در ۱۰سال آینده به یک کار پر درآمد تبدیل شود و کارفرماها به جای استخدام تمام وقت، کارها را به صورت پروژه‌ای پیش ببرند.

۲. پرستاری و پزشکی

هر چند که همیشه پزشکی و مهندسی از شغل‌های پرطرفدار و پردرآمد محسوب می‌شده و به خصوص والدین علاقه زیادی به آنها داشتند، اما گرایش‌هایی که جزء کار پر درآمد محسوب می‌شود، هر چند سال تغییر می‌کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و البته علاقه همیشگی انسان به داشتن عمر طولانی و جسم سالم، پیش‌بینی می‌شود که رشته‌های پزشکی مرتبط با ژنتیک و اعصاب، پر درآمدتر باشند. در رشته‌های پزشکی، علاقه، مهمترین فاکتور لازم است. اگر شما به اجبار یا تنها به خاطر درآمد آن وارد این رشته شوید، نمی‌توانید به خوبی از عهده آن برآیید و در نتیجه نه تنها به درآمد مطلوب‌تان نمی‌رسید، بلکه عمر خود را هم هدر می دهید. برای آشنایی اولیه با ژنتیک پیشنهاد می‌کنم میکروکتاب «ژنتیک و هر آنچه در مورد آن باید بدانید» را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:   چطور جف بزوس اولین شبکه اجتماعی دنیا را نابود کرد

همچنین رشته‌های پرستاری یک کار پر درآمد است. براساس آمارها، میزان تولد در جهان در حال کاهش است و به زودی با جمعیت میانسال و کهنسال زیادی روبرو خواهیم بود. برای نگهداری این سالمندان به اندازه کافی مراکز مراقب نداریم و بسیاری هم ترجیح می‌دهند که در خانه خود بمانند، در نتیجه پرستاری از سالمندان، که یکی از رشته‌های دانشگاهی و تخصصی محسوب می‌شود که به زودی به جمع کار پر درآمد اضافه خواهد شد. پس اگر پرستاری دوست دارید و ارتباط خوبی با سالمندان دارید، حتما به این شغل فکر کنید.

۶ کار پر درآمد در ۱۰ سال آینده که از امروز باید مهارت‌های آنها را یاد بگیرید

 

۳. رباتیک

دیگر کسی نمی‌تواند اهمیت ربات‌ها در زندگی امروز را انکار کند. هرچند که برخی افراد (از جمله خود من) علاقه زیادی به آنها نداریم و فکر می‌کنیم که آنها طبقه ضعیف جامعه را از بین می‌برند، اما از گستردگی آنها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. بنابراین اگر شما هم در رشته رباتیک تحصیل کرده‌اید یا به آن علاقه دارید، می‌توانید امیدوار باشید که یک کار پر درآمد شما در آینده منتظرتان است. فعالیت‌های مرتبط با ساخت و نگهداری از ربات‌ها یکی از فعالیت‌های نوین و البته پرطرفدار در بین شرکت‌های بزرگ فناوری است.

۴. بازارهای مالی و بورس

شاید اگر ۲۰سال پیش از بازار بورس و خرید سهام صحبت می‌شد، افراد علاقه‌ای به آن نداشتند و ترجیح می‌دادند که پول‌هایشان را در بانک نگه دارند و همچنان از سود بانکی بهره ببرند. اما با گذشت زمان، نرخ تورم و رشد برخی کسب‌وکارها، بازار سهام طرفداران زیادی پیدا کرد. در بازار ایران هم از ابتدای سال 99 بازار بورس ایران رشد زیادی داشت، دولت هم اقدام به آزادسازی سهام عدالت کرد و به همین دلیل تقریبا از پیر و جوان برای گرفتن کدبورسی اقدام کردند و تصمیم گرفتند که وارد این بازار شوند. هرچند که این موضوع می‌تواند برای برخی از آنها که اطلاعات زیادی در مورد این گونه بازارها ندارند، بسیار خطرناک باشد، اما اگر شما به مباحث مالی علاقه‌ دارید و دوست دارید در کارتان هیجان هم داشته باشید، کار پر درآمد شما می‌تواند در بازارهای مالی و بورس باشد. داشتن دانش کافی در مورد بازارهای بورس یکی از ضروریات ورود به این بازار است. بورس در کنار سود بالایی که می‌تواند داشته باشد، ضررهای بسیار بیشتری هم می‌تواند به همراه داشته باشد. پس با چشمات باز معامله کنید. برای شروع می‌توانید میکرومقاله «۵کتابی که برای ورود به بورس باید بخوانید» را بخوانید.

بیشتر بخوانید:   ۵ درس مهم برای سرمایه گذاری با پول کم

۵. تحلیل صورت‌های مالی یکی از کار پر درآمد ها

اگر به اعداد و ارقام علاقه دارید و دنبال کاری با ثبات بیشتر و هیجان کمتری نسبت به خرید و فروش سهام هستید، تحلیل صورت‌های مالی می‌تواند یک کار پر درآمد برای شما باشد. به خصوص با توجه به اینکه به خاطر ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارها مختل شده‌اند و برای ادامه حیات مجبور شدند بخش‌های مختلفی از شرکت‌شان را تعطیل کنند، یک متخصص امور مالی در سال‌های آینده می‌تواند به اندازه یک مدیرعامل مهم و حیاتی باشد. تحلیلگران صورت‌های مالی کاری بیشتر از حساب‌وکتاب ارقام دارند، گاهی آنها تعین می‌کنند که شرکت می‌تواند گسترش پیدا کند یا نه یا کدام فعالیت باید ادامه داشته باشد و کدام تعطیل شود.

۶. ایجاد کسب‌وکار اینترنتی یکی از کار پر درآمد ها

همه به خوبی می‌دانیم که عصر اینترنت است و همه چیز براساس آن پیش می‌رود و هر چقدر هم که جلوتر می‌رویم و پیشرفت می‌کنیم، نقش آن در زندگی همه ما پررنگ‌تر می‌شود. امروزه دیگر تمام کسب‌وکارهای سنتی‌ هم می‌دانند که دور بودن از فضای اینترنت می‌تواند آنها را برای همیشه از میدان رقابت خارج کند. اگر شما هم ایده‌ای دارید یا دوست دارید که کسب‌وکار خودتان را داشته باشید، الان بهترین زمان است. شاید ۱۰ سال دیگر خریدهای اینترنتی از آنچه که امروز هستند بیشتر شوند و پاساژگردی‌ها کمتر شوند. اینترنت به شما کمک می‌کند که اگر ایده‌ای دارید، با صرف کمترین هزینه آن را اجرایی کنید و ببینید که آیا نتیجه می‌دهد یا نه. شما با یک فروشگاه ساده که حتی برای ساخت آن هم نیازی به دانش تخصصی ندارید و سایت‌های زیادی این کار را برای شما انجام می‌دهند، می‌توانید از سراسر دنیا مشتریانی داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که فروشگاه‌های اینترنتی ایده‌های اشباع شده‌ای هستند، باید بگویم که اشتباه می‌کنید، کافی است یک ایده‌ عالی برای آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   چطور مدیریت بورس و سرمایه داشته باشیم