برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

۵ کتاب که برای ورود به بورس باید بخوانید و بشنوید

بورس این روزها رشد بسیار خوبی داشته و افراد زیادی به دنبال ورود به بازار بورس و کسب سود از آن مثل وارن بافت هستند! اما این بازار هم مثل دیگر بازارها بدون آموزش و آشنایی کافی نه تنها برای شما سود ایجاد نمی‌کند بلکه شاید با ضرر زیادی از آن خارج شوید. جالب است بدونید که «تریدر‌ها» یا همان معاملگران موفق بازار بورس برای خودشان یک چهارچوب مشخص دارند و در قالب آن دست به خرید و فروش می‌زنند. مثلا ساده‌ترین کاری که می‌کنند این است که پس از هر معامله‌ای که به سود خوب یا حتی ضرر زیاد منجر می‌شود تا چند روز دست به خرید یا فروش جدید نمی‌زنند. چون می‌دانند که ذهن و هورمون‌های‌ آنها تحت تاثیر معامله قبلی قرار گرفته و اگر سریعا یک معامله جدید انجام دهند مطمئنا تصمیم و تحلیل درستی نخواهند داشت.

اما چطور می‌شود تجربیات و رازهای موفقیت معاملگران موفق بازار بورس را یاد گرفت. یک منبع عالی و همیشه مطمئن کتاب‌ها هستند. پس با سبکتو همراه باشید تا ۵ کتابی را معرفی کنیم که برای ورود به بازار بورس حتما باید بخوانید.

۱. کتاب سرمایه‌گذار هوشمند بورس

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند بورس

سرمایه‌گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار می‌تواند زندگی مالی خوبی برای شما بسازد، اما به شرط آنکه بدانید چطور باید سرمایه‌گذاری کنید. در این کتاب می‌خوانید که خرید و فروش سهام نه تنها بر پایه شانس و اقبال نیست، بلکه نیاز به صبر و دانش خوبی از بازار دارد. در واقع شما نیازی به تحلیل‌های زیاد و بازی با ارقام‌های سنگین هم ندارید، فقط باید اصولی را بدانید که بر اساس آنها بتوانید بیشترین سود را از سهام‌هایتان ببرید. وارن بافت این کتاب را بهترین کتاب برای سرمایه‌گذاری می‌داند و از کتاب‌های مرجع و بسیار مهم در بازار بورس و سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:   مدیریت زمان به روش ۸ میلیاردر بزرگ خودساخته

نویسنده این کتاب، بنجامین گراهام، به عنوان پدر سرمایه‌گذاری ارزشی در بورس شناخته می‌شود. او یکی از معروفترین فعالین بورس در دهه ۶۰ میلادی بود که توانست نام خودش را به عنوان یک کارگزار حرفه‌ای برای همیشه در وال‌استریت ثبت کند. بنجامین کودکی سختی را در فقر گذراند اما توانست در سن ۲۵ سالگی بیش از ۵۰۰ هزار دلار درآمد ماهیانه داشته باشد. بنجامین از روش‌های و فرمول‌های مخصوص به خودش استفاده می‌کرد که بعدها با عنوان نظریه گراهام به شهرت زیادی رسید و افراد موفق بسیاری در وال‌استریت از آن استفاده کردند، به طور مثال وارن بافت یکی از ثروتمندان دنیا، تمام سرمایه‌گذاری‌های بورسی‌اش را بر اساس روش گراهام انجام می‌دهد.

این کتاب را به صورت میکروکتاب می‌توانید در اپ سبکتو در یک ساعت و ۸ دقیقه بخوانید یا بشنوید.

۲. کتاب دنیای واقعی وارن بافت

کتاب دنیای واقعی وارن بافت

وارن بافت یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران بورس در تاریخ است. افراد زیادی او را به عنوان رهبر سرمایه‌گذاری می‌شناسند و حتی مخالفانش هم احترام ویژه‌ای برای او قائل‌اند. او روی شرکت‌های زیادی سرمایه‌گذاری کرده که در طول سال‌های بعد تبدیل به غول‌های تجاری بزرگی شدند. در این کتاب در مورد روش رهبری او و اینکه چطور توانسته ۳۷ سال یکی از پرسودترین شرکت‌های دنیا را اداره کند صحبت می‌کند. رازهایی که به شما می‌گوید چطور بیشترین سود و بهره‌وری را در کسب‌وکارتان داشته باشید و به موفقیت برسید.

نویسنده کتاب جیمز اولاگلین، مدیر سرمایه‌گذاری و رئیس بخش استراتژی سهام و بورس در انجمن همکاری بیمه است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه در انگلستان محسوب می‌شود که بیش از ۳۶ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند. آقای اولاگلین فارغ‌التحصیل دانشگاه منچستر است و از سال ۱۹۸۳ یک فرد متخصص در حوزه‌ سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:   می‌خواهید کیفیت کار خود را بالا ببرید؟ از این ۵ راهکار علمی استفاده کنید!

کتاب The Real Warren Buffett را هم می‌توانید به صورت میکروکتاب در اپلیکیشن سبکتو در ۵۳ دقیقه بخوانید یا بشنوید.

۳. کتاب گلوله برفی

کتاب گلوله برفی

گوله برفی، می‌گوید که چطور به جایی برسید که بدون کار کردن پول به حسابتان واریز شود. شاید به نظر رویایی باشد اما وارن بافت، یکی از ثروتمندترین افراد دنیا، نشان داد که می‌تواند تبدیل به واقعیت شود. او در این کتاب از زندگی و نحوه ثروتمند شدنش از بورس و سرمایه‌گذاری می‌گوید. اینکه چطور زمانی که کل بازار در رکود بود، او هر روز ثروتمندتر می‌شد. گوله برفی، همان میراث بافت است که هر روز بدون دخالت او و حتی بدون نیاز به حضورش بیشتر می‌شود.

نویسنده کتاب اشلی شرودر، یک نویسنده آمریکایی و تحلیل‌گر بیمه است. او نویسنده روزنامه‌ و مجلات بزرگی چون وال‌استریت ژورنال، نیویورک تایمز و بلومبرگ بوده است. معروف‌ترین کتاب او به نام گوله برفی درباره زندگی‌نامه وارن بافت است که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های امریکاست.

میکروکتاب The Snowball را نیز می‌توانید در اپلیکیشن سبکتو در مدت ۱ ساعت و ۲۶ دقیقه بخوانید یا بشنوید.

۴. کتاب روش وارن بافت

کتاب روش وارن بافت

وارن بافت به عنوان یکی از افراد بسیار موفق در حوزه سرمایه‌گذاری و بورس، روش‌هایی را پیش گرفته که با روند کلی دیگر سرمایه‌گذاران بسیار متفاوت است و هرچه از آن بگوییم کم گفتیم. او از روش‌هایی بین محتاط بودن و سودآوری بالا استفاده می‌کند و راز موفقیت خود را چنین بینشی می‌بیند. در این کتاب به صورت تخصصی به روش سرمایه‌گذاری او می‌پردازیم و سعی می‌کنیم از دیدگاه او به بازار و کسب و کارها نگاهی بیندازیم تا بتوانیم بفهمیم او چطور سهام‌های خود را برای خرید انتخاب می‌کند و پس از خرید چه نگاهی به مدیریت کسب و کارهایش از منظر یک سرمایه‌گذار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:   چرا دیجی کالا وارد حوزه خودرو شد؟

رابرت هنگستورم نویسنده کتاب، از فعالین مشهور حوزه سرمایه‌گذاری و استراتژیست در شرکت سرمایه‌گذاری لگ ماسون است. همچنین او دست به تالیف چندین کتاب در زمینه سرمایه‌گذاری زده است که همگی جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده‌اند. وی به روش‌های سرمایه‌گذاری وارن بافت علاقمند و در این زمینه بررسی‌های کاملی داشته که معروف‌ترین کتاب او درباره وارن بافت “روش سرمایه‌گذاری وارن بافت” است.

کتاب The Warren Buffet Way را نیز می‌توانید به صورت میکروکتاب در اپ سبکتو در مدت ۵۰ دقیقه بخوانید یا بشنوید.

۵. کتاب زندگی من به عنوان یک تحلیلگر بورس

کتاب زندگی من به عنوان یک تحلیلگر بورس

این کتاب خاطرات مردی را روایت می‌کند که از یک فیزیک‌دان دانشگاه آکسفورد، تبدیل به یک تحلیلگر مالی بورس در وال‌اسریت شد و نظریه‌های مالی متفاوتی را ارائه داد. امانوئل درمن، در این کتاب به سادگی از زندگی و افکار پنهان در پشت کارهایش می‌گوید. او صادقانه می‌گوید که چطور صاحبان قدرت در وال‌استریت، دانشمندان را کوچک می‌شمردند و چطور علم فیزیک توانست جان دیگری به وال‌استریت بدهد.

امانوئل درمن (Emanuel Derman)، رئیس برنامه مهندسی مالی در دانشگاه کلمبیا، یکی از مقاله‌نویسان مجله ریسک و مشاور خطر در بخش مدیریت سرمایه‌گذاری است. او دارای مدرک دکتری در رشته فیزیک نظری از دانشگاه کلمبیا و یکی از نویسندگان مدل نرخ بهره بلک-درمن-توی و مدل نوسانات محلی درمن-کانی است.

کتاب My Life as a Quant را می‌توانید در اپ سبکتو به صورت نانوکتاب در ۳۳ دقیقه بشنوید یا بخوانید.