برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

بهترین منابع کتاب صوتی انگلیسی برای بهبود زبان

بهترین منابع کتاب صوتی انگلیسی برای بهبود زبان

یکی از بهترین راه ها برای افزایش مهارت شنیدن و درک زبان انگلیسی شنیدن و صحبت کردن با کسانی است که زبان انگلیسی، زبان مادری شان است. اما معمولا زبان آموزان چنین امکانی ندارند در این شرایط گوش دادن به تلویزیون، رادیو و پادکست یک راه خوب برای شنیدن مداوم زبان انگلیسی است. شنیدن کتاب صوتی یکی دیگر از راههایی است که می توانید با کمک آن گوش خود را با زبان انگلیسی آشنا کنید.

در فرآیند آموزش زبان معمولا خواندن و نوشتن خوب پیش می رود اما شنیدن و درک مطلب نیاز به تمرین بیشتری دارد. در یادگیری یک زبان جدید و برقراری ارتباط معمولا 9% از وقت ما صرف نوشتن، 16% صرف خواندن، 30% صرف حرف زدن و بین 40-50% صرف شنیدن می شود. در این نوشته ما سعی داریم از اهمیت گوش دادن در یادگیری یک زبان جدید بگوییم.

مزایای استفاده از کتاب های صوتی

شنیدن کتاب صوتی انگلیسی برای زبان آموزان مزایای بسیاری دارد:

  • دسترسی به لهجه ی اصیل.
  • شنیدن گفتگوهای مداوم.
  • شنیدن بیان و تلفظ خوب.
  • شنیدن نحوه ی تلفظ هر واژه.
  • اگر خواندن دوست ندارید شنیدن جایگزین مناسبی است.
  • بدون محدودیت زمان و مکان می توانید بشنوید و یاد بگیرید.
  • می توانید به راحتی منابع آنلاین رایگان پیدا کنید.

اکثر زبان آموزان انگلیسی در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی کنند و دسترسی به شخصی که زبان انگلیسی زبان مادری اش باشد برایشان سخت است. کتاب صوتی انگلیسی به شما این امکان را می دهد که تلفظ دقیق و درست را در گفتگوهای طولانی بشنوید و گوش شما به شنیدن و درک زبان انگلیسی عادت کند. شنیدن این کتاب ها را مانند یک تمرین انجام دهید و نیاز نیست معنی تک تک کلمات را بدانید، درک یک مفهوم کلی از یک پاراگراف برای شما کافی است.

چگونه کتاب مناسب انتخاب کنیم

در انتخاب کتاب مناسب باید به سطح خود در زبان انگلیسی و علاقه مندی هایتان دقت کنید. معمولا گفته می شود که شنیدن کتاب های صوتی انگلیسی مناسب زبان آموزان در سطوح بالا است اما شما در آغاز آموزش می توانید از کتاب هایی استفاده کنید که از قبل آنها را به زبان خود مطالعه کردید یا از کتاب های کودکان استفاده کنید که مناسب بزرگسالان است. فراموش نکنید هدف قرار گرفتن گوش شما در معرض زبان انگلیسی است نه چیز دیگری. اگر کتاب مورد علاقه ی شما باشد به مرور توجه شما را کاملا به خود جلب می کند و این توجه و تمرکز تاثیر زیادی در یادگیری زبان انگلیسی خواهد داشت.

ده نکته ی کاربردی در شنیدن کتاب صوتی انگلیسی

1. برای پیدا کردن نکات مهم دقیق گوش بدهید.

2. انتظار درک همه چیز را نداشته باشید.

3. تکرار کنید.

4. جملات یا کلمات بعدی نویسنده را حدس بزنید.

5. سعی کنید گوینده ای را پیدا کنید که صدایش را دوست داشته باشید.

6. کتاب هایی را انتخاب کنید که برای شما جالب باشد.

7. کتاب هایی را انتخاب کنید که برای شما آشنا باشند.

8. سعی کنید ترجمه نکنید.

9. سعی کنید به انگلیسی فکر کنید.

10. تسلیم نشوید، هر چه بیشتر گوش بدهید فهم مطلب آسان تر می شود.

معرفی چند کتاب صوتی انگلیسی

در ادامه تعدادی کتاب صوتی مناسب سطوح مختلف معرفی میکنیم:

باد در درختان بید – کنت گراهام

کتابی کلاسیک برای کودکان که برای زبان آموزان تازه کار مناسب است. کتاب در مورد حیوانات با ویژگی و خصوصیات انسانی است. اگر چه این کتاب برای کودکان نوشته شده اما مناسب بزرگسالان نیز هست و نکات انسانی و اخلاقی دارد.

سطح: آسان

کتاب صوتی انگلیسی

ماشین زمان هربرت جورج ولز

اگر طرفدار داستان های علمی – تخیلی هستید این کتاب مناسب شما است. در این کتاب صوتی انگلیسی داستان مردی روایت می شود که به 800000 هزار سال آینده سفر می کند و فرزندانش را می بینید. او به خانه بر میگردد و داستان خود را می گوید اما کسی باور نمی کند پس دوباره سفری به آینده می کند و دیگر دیده نمی شود.

سطح: متوسط

کتاب صوتی انگلیسی

غرور و تعصب جین آستین

این کتاب یک گزینه ی مناسب برای علاقه مندان به ادبیات کلاسیک و رمانتیک انگلیس است. موضوع اصلی کتاب در مورد طبقات اجتماعی قرن 18 و 19 میلادی است که داستان عاشقانه ی الیزابت و آقای دارسی در آن شکل می گیرد. این کتاب یک داستان لذت بخش پر از لحظات عاشقانه و طعنه آمیز است.

سطح: پیشرفته

کتاب صوتی انگلیسی

رابینسون کروزوئه دانیل دفو

این کتاب یک رمان قرن 18 است که داستان رابینسون کروزوئه را روایت می کند. او برخلاف میل والدینش با قایق بادبانی خود از انگلستان خارج می شود و در طول سفر گرفتار یک طوفان سخت شده و به یک جزیره پناه می برد. رابینسون مدتی در جزیره می ماند و بعد سفر خود را در دریاها ادامه می دهد و توسط دزدان دریای به اسارت گرفته می شود. این کتاب یک داستان پر فراز و نشیب است و ساعت ها شما را درگیر خواهد کرد.

سطح: متوسط

کتاب صوتی زبان انگلیسی

ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب لوئیس کارول

این کتاب برای کودکان نوشته شده اما یک داستان محبوب در بین بزرگسالان است. داستان آلیس از جایی شروع می شود که پا به درون لانه ی یک خرگوش می گذارد و وارد یک سرزمین عجیب با موجودات عجیب می شود. جذابیت این داستان جادویی به حدی است که انگار هیچ وقت تمام نمی شود.

سطح: آسان

کتاب صوتی انگلیسی

هواردز اِند – ادوارد مورگان فورستر

برای کسانی که به ادبیات انگلیسی علاقه مند هستند این کتاب یک اثر فوق العاده است. کتاب در مورد خواهران نیمه آلمانی – انگلیسی شلگل و ارتباط آنها با دو خانواده ی باستس و ویل کاکس است. آنها در دوره ی ادواردین در لندن زندگی می کنند و داستان بر تفاوت طبقات اجتماعی آن زمان تاکید دارد.

سطح: پیشرفته

کتاب صوتی انگلیسی

تصویر دوریان گری اسکار وایلد

اولین بار این کتاب در سال 1890 منتشر شد و در آن زمان چندان شناخته شده نبود. این کتاب یک کتاب فلسفی است که به بررسی زیبایی شناسی با تمرکز بر زیبایی جوانی به نام دوریان می پردازد. دوریان جوان ساده و زیبایی است که زیبایی ظاهری او توسط یک نقاش کشف می شود و مسیر زندگی او را تغییر می دهد.

سطح: متوسط

کتاب انگلیسی صوتی

رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر

این کتاب یکی از مشهورترین آثار شکسپیر است که در آن داستان عاشقانه و غم انگیز رومئو و ژولیت را روایت می کند. این داستان به مخالفت های دو خانواده و محدود کردن عشق این دو جوان می پردازد و در نهایت یک راه بیشتر برای خاتمه دادن به این داستان عاشقانه وجود ندارد.

سطح: پیشرفته

کتاب صوتی زبان

کتاب جنگل رودیارد کیپلینگ

این کتاب یک مجموعه داستان است در مورد سرگذشت پسری به نام موگلی که در جنگلی در هند و توسط حیوانات بزرگ می شود. نویسنده در هر فصل داستانی را روایت می کند و در خلال آن نکات اخلاقی بیان می کند.

سطح: آسان

دراکولا – برام استوکر

این کتاب یکی از معروف ترین کتاب های ژانر خون آشام و گوتیک است. جاناتان هارکر یک وکیل جوان انگلیسی در حال سفر به قلعه دراکولا در ترانسیلوانیا است. مردم محلی وقتی از قصد او مطلع می شوند او را از خطرات احتمالی دیدار با دراکولا آگاه می کنند اما هارکر همچنان مایل است کنت دراکولا را ببیند.

سطح: پیشرفته

ماجراهای پینوکیو کارلو کلودی

پینوکیو یک داستان معروف است که برای کودکان توسط کارلو کلودی، نویسنده ی ایتالیایی نوشته شده است. این کتاب به زبان های زیادی ترجمه شده و شنیدن کتاب صوتی انگلیسی آن خالی از لطف نیست. پینوکیو یک عروسک چوبی است که راه می رود، حرف می زند و گاهی دروغ می گوید و دماغش دراز می شود، اما او دوست دارد یک پسر بچه ی واقعی باشد.

سطح: آسان

بیشتر بخوانید:   بهترین منابع کتاب صوتی رایگان برای یادگیری زبان در جهان