برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

کتاب شفای زندگی اثری ماندگار از لوئیز هی

کتاب شفای زندگی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های لوئیز هی است. در طول تاریخ کتاب‌های مختلفی در زمینه روانشناسی و راه و روش مقابله با مشکلات مختلف در زندگی نوشته شده است. اما حقیقت این است که همه آنها واقعا کاربردی نیستند. احتمالا شما هم با این کتاب‌ها آشنا هستید. کتاب‌هایی که در مورد موفقیت و از بین بردن مشکلات زندگی راه‌حل می‌دهند اما راه‌حل‌هایی که اجرای هر کدام از آنها خودش نیاز به زمینه و راه‌حل دارد و اگر انجام آنها برای شما آسان بود، شاید اصلا چنین مشکلاتی در زندگی نداشتید.کتاب شفای زندگی یا زندگیت رو خوب کن از لوئیز هی یکی از آن کتاب‌هایی است که راهکارهای واقعی به شما می‌دهد و کمک می‌کند واقعا شرایط زندگی‌تان را تغییر دهید. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا این کتاب را بیشتر بررسی کنیم.

مختصری درباره لوئیز هی

لوئیز لین هی، نویسنده با انگیزه آمریکایی و بنیانگذار Hay House بود. او چندین کتاب خودیاری دیگر نوشته که از جمله معروف‌ترین آنها ۲۱روز تا رسیدن به تحول است. او در سال ۱۹۲۶از پدر و مادری هنری در لس‌آنجلس متولد شد. معروف‌ترین کتاب‌های او، در زمینه روانشناسی و خود باوری هستند. لوئیز و مادرش همواره مورد آزار و اذیت پدرش قرار داشتند. او از ۱۵سالگی دبیرستان را ترک کرد و در ۱۶سالگی به شیکاگو رفت. لوئیز بعد از جدا شدن از همسرش و پشت سر گذاشتن یک دوره غم و ناراحتی به اولین کلیسای علوم مذهبی رفت و در آن‌جا به یادگیری قدرت تحول افکار پرداخت. از او آثار زیادی به جای مانده که معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین اثر او کتاب شفای زندگی است.

بیشتر بخوانید:   کتاب تاریخی دوست دارید؟ این کتاب‌ها را از دست ندهید

تاثیر شفای زندگی روی زندگی

لوئیز هی کتاب خود را با جمله

“امیدوارم این هدیه یاری‌تان کند تا آن‌ جایگاه درونی را که خانه‌ حرمت و عشق خالص و پذیرش خود است، بیابید”

شروع می‌کند. با خواندن این جمله می‌توان تا حدودی دریافت که این کتاب برای به دست آوردن آرامش روحی افراد نوشته شده است. با خواندن این کتاب سبک زندگی فرد به طور کامل تغییر می‌کند و به سمت و سوی آرامش می‌رود.
به گفته خود لوئیز هدف کتاب شفای زندگی زیبا ساختن زندگی برای تمام افراد است. او در کتابش در مورد قانون جذب صحبت می‌کند، به گونه‌ای که می‌توان افکار منفی را از خود دور کرد و ذهن خود را به سمت افکار مثبت هدایت کرد. هر فردی که کتاب‌های لوئیز را مطالعه کند بلافاصله تاثیر مثبت نوشته‌های او را در زندگی خود می‌بیند. در میان نوشته‌های او، کتاب شفای زندگی بدون شک بهترین و زیباترین نوشته اوست. این کتاب جذاب در سال ۱۹۸۴منتشر شد و به سرعت به یکی از مهم‌ترین کتاب‌های تاثیرگذار و الهام‌بخش برای تحول روح و جسم افراد تبدیل شد.

کتاب شفای زندگی اثری ماندگار از لوئیز هی

درباره کتاب شفای زندگی یا زندگی‌تو رو خوب کن

کتاب شفای زندگی در چهار قسمت نوشته شده است. هر فصل آن با گفتن جمله‌ای آغاز شده و سعی در درمان یکی از مشکلات روحی دارد که فصل با درمان آن به پایان می‌رسد. مقدمه کتاب با بررسی نگاه بیرونی به فلسفه و مسائلی که لوئیز باور دارد شروع می‌شود. یکی از ویزگی‌های بارز کتاب این است که روی نیازهای فرد متمرکز می‌شود تا به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید. همچنین ریشه بسیاری از مشکلات به وجود آمده در گناه، ترس نکوهش و خصومت بیان شده است. لوئیز باور دارد برای ایجاد تغییرات مهم در زندگی و باور افراد باید از تغییرات در فکر شروع کرد. در واقع از نظر او هر چیزی که در فکر و اندیشه فرد باشد آینده او را می‌سازد.
گناه و هرگونه ناراحتی باعث می‌شود فرد به بیماری‌های جسمی مبتلا شود و به راحتی می‌توان با اصلاح فکر و عقیده بیماری را درمان کرد. لوئیز به سرطان مبتلا بوده و بدون هیچ گونه درمان پزشکی و تنها با تغییر در فکر و عقیده و آماده سازی ذهن برای شرایط جدید خود را درمان کرده است.

بیشتر بخوانید:   کتاب شازده کوچولو معروف‌ترین داستان دنیا به همراه خلاصه‌ای از آن

قسمت دوم

قسمت دوم کتاب بخش جذابی است که خواننده نیز با لوئیز همراه می‌شود. به این طریق که مشکلات فرد شناسایی شده و متوجه می‌شود که یکی از مهم‌ترین عوامل برای مشکلات عشق نورزیدن است. این بخش تمرین‌هایی را پیشنهاد می‌دهد تا فرد بتواند تغییراتی در تفکر خود ایجاد کند. با انجام این تمرین‌ها بعد از گذشت مدتی میزان اعتماد و علاقه فرد نسبت به خودش زیادی می‌شود.

قسمت سوم

در قسمت سوم ایده‌هایی قرار داده شده تا فرد بتواند آن‌ها را انجام دهد. لوئیز پیشنهاداتی به خواننده ارائه می‌دهد تا فرد نتایج دلخواه خود را در زندگی ببیند. نکته قابل توجه کتاب بیان لیستی از تمام مشکلات احتمالی و روش‌هایی برای بهبود آن‌هاست. به جای فکر کردن به ویژگی‌هایی در خود که منفی به نظر می‌رسند می‌توانید روی ویژگی‌های مثبت خود متمرکز شوید و افکار خود را به سمت و سوی مثبتی هدایت کنید. لوئیز می‌گوید افکار منفی که مدام در ذهن خود مرور کرده و با آن‌ها درگیر هستید به شکل بیماری‌های مختلف در جسم و بدن شما ظاهر می‌شوند.

قسمت نهایی

قسمت نهایی کتاب بخش نتیجه‌گیری است. این کتاب به راحتی برای شما به منبع مهم و الهام‌بخشی تبدیل می‌شود. حس واقعی که نویسنده به شما منتقل می‌کند و در تمام کتاب با او همراه و هم مسیر هستید بسیار جذاب و تاثیرگذار است. لوئیز علاوه بر یادآوری تمام نکات مهم و اثر بخش در این کتاب تجربه‌های فراوان خود را نیز در کتاب قرار داده است. با خواندن این کتاب بسیاری از مشکلات روحی و جسمی شما برطرف شده و مهم‌ترین توصیه‌ها برای داشتن زندگی عالی در اختیار شما قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:   بررسی کتاب انسان در جست و جوی معنا

این کتاب جذاب را با نام میکروکتاب زندگی‌تو خوب کن می‌توانید در اپلیکیشن و وبسایت سبکتو در دو نسخه صوتی و نوشتاری بخوانید یا گوش کنید.