برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

کتاب شازده کوچولو معروف‌ترین داستان دنیا به همراه خلاصه‌ای از آن

کتاب شازده کوچولو را می‌توان معروف‌ترین داستان دنیا دانست که تقریبا  همه نام آن را شنیده‌اند و جمله‌هایی از آن را در زندگی استفاده کرده‌اند. این کتاب که به عنوان پرفروش‌ترین کتاب داستان فرانسوی و حتی دومین داستان پرفروش دنیا شناخته می‌شود، در سال ۱۹۴۳ برای اولین بار منتشر شد. در این میکرومقاله از سبکتو به خلاصه‌ای از این داستان جذاب می‌پردازیم و می‌بینم که چه رازی در کتاب شازده کوچولو وجود دارد که اینطور در تمام جهان شهرت پیدا کرده است. شازده کوچولو خواندنی‌ترین کتاب فرانسه در طول تاریخ شناخته می‌شود.

خلاصه کتاب شازده کوچولو

داستان شازده کوچولو کوچک احساس گرم و مبهم و روشنایی را برای ما ایجاد می‌کند. در ظاهر، طرح شاهزاده کوچک توسط آنتوان دو سنت اگزوپری کمی عجیب به نظر می‌رسد. راوی یک خلبان است که به صورت انفرادی در حال پرواز است، مجبور است هواپیمای خود را در صحرایی بنشاند زیرا موتورش دچار مشکل شده است. در آنجا او با بازدید کننده‌ای از سیاره دیگر ملاقات می‌کند. بازدید کننده بیگانه ما خطرناک نیست و بشریت را نابود نمی‌کند. این فرد همان شازده کوچولو است. کم‌کم او و راوی دوست می‌شوند. شازده کوچولو در تلاش است و داستان‌هایی را درباره مکان‌هایی که به آنها رفته و افرادی که ملاقات کرده بازگو می‌کند که راوی آنها را در این کتاب ثبت می‌کند.
داستان شازده کوچولو که پر از نقاشی‌های دلپذیر است، همواره دیدگاه‌های واضحی در مورد وضعیت انسان ارائه می‌دهد. این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد، هنوز هم محبوبیت زیادی دارد. در واقع، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام دوران است.

بیشتر بخوانید:   معرفی کتاب جنایت و مکافات یکی از مشهورترین رمان‌های دنیا

کتاب شازده کوچولو یک داستان ساده نیست

کتاب شازده کوچولو مطمئنا یک کتاب کوچک زیبا است که شامل یک سیارک به بزرگی یک خانه و یک روباه سخنگو و پرواز پرندگان مهاجر است که به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می‌شوند، اما یک انتقاد شدید از روش‌های زندگی ما را ارائه می‌دهد. این کتاب به ما یادآوری می‌کند که در حالی که در طمع و جاه طلبی عجله داریم و با هم تقلا می‌کنیم، ظرفیت‌های عشق و تخیل و دوستی خود را از دست می‌دهیم.
البته، همه ما در حال دویدن در مسابقه هستیم و هیچ راهی آسان برای بررسی آن وجود ندارد، اما این امر به شما کمک می‌کند تا همیشه موارد واقعی را به شما یادآوری کنیم. شازده کوچولو موفق می‌شود این کار را به روش غیر واضحانه‌ای انجام دهد، که به نظر ما قابل تحسین است.

کتاب شازده کوچولو معروف‌ترین داستان دنیا به همراه خلاصه‌ای از آن

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

شازده کوچولو داستان یک کودک را روایت می‌کند، شاهزاده کوچولو، که با به دست آوردن خرد، به جهان سفر می‌کند. این رمان به صدها زبان دنیا ترجمه شده و حدود ۲۰۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است و این کتاب را به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ انتشار تبدیل کرده است.
در کتاب شازده کوچولو راوی خود را مردی معرفی می کند که از کودکی یاد گرفته بزرگسالان فاقد تخیل و درک هستند. او اکنون یک خلبان است که در صحرا سقوط کرده است. او با پسر كوچكی روبرو می‌شود كه از او طرحی از گوسفند می‌خواهد و راوی او را ملزم به این کار می‌كند. راوی که کودک را شاهزاده کوچک می‌نامد، می‌فهمد که پسر از یک سیاره بسیار کوچک می‌آید، که به گفته راوی، نام سیارک B-612 است. طی چند روز آینده، شازده کوچولو از زندگی خود برای راوی تعریف می‌کند. شاهزاده در سیارک خود، که بزرگتر از یک خانه نیست، وقت خود را صرف جمع آوری نهال بائوباب می‌کند تا مبادا آنها به اندازه کافی بزرگ شوند تا این سیاره کوچک را ببلعند. یک روز یک گل رز انسانی در این سیاره رشد می‌کند و شازده کوچولو او را با تمام قلب دوست دارد. با این حال، بیهودگی و خواسته‌های او برای شازده بیش از حد زیاد می‌شود و او می‌رود.

بیشتر بخوانید:   معرفی کتاب دنیای سوفی به همراه خلاصه‌ای از آن

سفر به سیارک‌ها

در داستان شازده کوچولو او به یک سری سیارک‌ها سفر می‌کند که در هرکدام یک بزرگسال وجود دارد. اول پادشاهی است که به اطاعت احتیاج دارد. تنها ساکن سیاره بعدی مرد مغروری است که از چاپلوس چیزی جز چاپلوسی نمی‌خواهد. شاهزاده متعاقباً با یک شراب خوار ملاقات می‌کند و توضیح می‌دهد که باید بنوشد تا فراموش کند چقدر از نوشیدن شرم دارد. سیاره چهارم، شازده را به تاجری معرفی می‌کند، که معتقد است صاحب این ستاره‌هاست، این مسئله باعث می‌شود که او بسیار دقیق بداند که چند ستاره وجود دارد. شازده سپس با یک چراغ روشن مواجه می‌شود، که دستوراتی را دنبال می‌کند که هر شب او را مجبور به روشن کردن چراغ می‌کند و هر روز آن را خاموش می‌کند، حتی اگر سیاره او آنقدر سریع بچرخد که غروب و طلوع هر دو هر دقیقه یک بار اتفاق بیفتد. سرانجام شازده به سیاره‌ای می‌رسد که یک جغرافیدان در آن زندگی می‌کند اما چیزی از سیاره خود نمی‌داند.
کتاب شازده کوچولو داستانی زیباست که به سادگی به خواننده درس عشق و محبت می‌آموزد. خواننده در پایان به این موضوع می‌رسد که در مقابل تمام کارهای خود مسئول است و حفظ روابط انسانی و همچنین عشق و عاطفه نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند.