برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

کتاب خانه درختی مجموعه داستانی موفق برای کودک و نوجوان

کتاب خانه درختی یکی از کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان است که توانسته نظرات زیادی را به خود جلب کند و تبدیل به یکی از بهترین‌های این حوزه در زمینه آموزش کودکان شود. مجموعه کتاب خانه درختی چندین کتاب بی‌نظیر و سراسر بازی، ماجراهای جالب و هیجان‌انگیز، داستان‌های طنز و خنده‌داری است که می‌تواند برای تمامی نوجوانان و کودکان علاقه‌مند به کتاب، جذاب باشد. کودک یا نوجوان می‌تواند در کتاب خانه درختی، داستان‌ها و ماجراهای جالب و هیجان‌انگیز را در کنار مجموعه‌ای از تصاویر جذاب مشاهده کند که به او کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشد. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا این مجموعه را بیشتر بررسی کنیم.

چرا یک کودک یا نوجوان باید کتاب خانه درختی را مطالعه کند؟

کتاب خانه درختی یکی از بهترین کتاب‌های حوزه کودک است چرا که بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان، مجموعه‌هایی هستند که در کنار آموختن پندها و تجربه‌ها، باعث شوند که نوجوان یا کودک شما، خلاقیت بیشتری هم داشته باشد تا در آینده بتواند به عنوان یک فرد موفق در جامعه حضور پیدا کند. این مجموعه کتاب با خلاقیت فراوانی که در تولید محتوای آن به کار رفته ‌است در کنار افزایش خلاقیت فرزند شما، مسائل و تجربه‌هایی را در قالب داستان به کودک، می‌آموزد!
کودک در این کتاب، مجموعه‌ای از چالش‌ها و مشکلات را در هر داستان پیدا می‌کند که باید حل شوند و همین موضوع باعث افزایش مهارت حل مسئله هم می‌شود. نویسنده کتاب یعنی اندی گریفیتس، یکی از نویسنده‌های خلاق در زمینه کتاب نوجوان و کودک است که با این مجموعه به اوج شهرت خود رسید!

بیشتر بخوانید:   چطور یک کتاب باز حرفه‌ای شویم و از مطالعه لذت ببریم

خلاصه داستان خانه‌های درختی

داستان کلی این مجموعه از داستان‌ها مربوط به دو دوست صمیمی به نام‌های تری و اندی است! این دو دوست که یک نفر از آن‌ها نویسنده و دیگری طراح و تصویرگر است، با یکدیگر در یک خانه درختی ۱۳طبقه زندگی می‌کنند! آن‌ها داستان‌های خود را می‌نویسند و برای آن تصویر خلق می‌کنند و هر از چندگاهی بسته به شرایطی که به وجود می‌آید، ۱۳ طبقه دیگر به تعداد طبقات خانه آن‌ها اضافه می‌شود.
آن‌ها در این خانه درختی پرماجرا، اتاق‌ها و مسیرهای مختلفی دارند که باید آنها را طی کنند. در این خانه درختی همه چیز پیدا می‌شود! شما در این خانه می‌توانید یک مسیر بزرگ برای بازی بولینگ، یک حوضچه ترسناک پر از کوسه آدمخوار، شاخه‌های انگور برای سرسره بازی که دور یکدیگر تاب خورده‌اند، یک آزمایشگاه مخوف زیرزمینی برای آزمایشات عجیب و غریب، یک محوطه برای نمایش ۲۴ساعته عروسک‌ها در تمامی روزهای هفته و… را پیدا کنید!

اندی و تری در این اتاق‌ها، ماجراجویی‌های خود را خلق می‌کنند و به فرزند کودک یا نوجوان شما، در قالب داستان و ماجراجویی آموزش‌های مفیدی می‌دهند. جالب است بدانید که در این خانه ۱۳ طبقه (که هر از گاهی ۱۳ طبقه دیگر به آن اضافه می‌شود!)، اتاق جالبی به اسم فراموشی وجود دارد! در این اتاق چه چیزی را پیدا می‌کنید؟ شما در این اتاق می‌توانید، تمامی چیزهایی که شاید فراموش کردید را به یاد آورید و ارزش آن‌ها را دوباره درک کنید.

کتاب خانه درختی مجموعه داستانی موفق برای کودک و نوجوان

تعداد جلدهای کتاب خانه درختی

مجموعه کتاب خانه درختی در ۸ جلد آماده شده ‌است که انتشارات هوپا، به عنوان ناشر آن در ایران شناخته می‌شود. شما در هر جلد از این کتاب کودک و نوجوان، می‌توانید مجموعه‌ای از داستان‌های تصویری جذابی را ببینید که پر از ماجراجویی است! نکته جالب در مورد این ۸ جلد کتاب و ماجراهای اندی و تری این است که آن‌ها در هر جلد، چالش‌هایی دارند که تنها مسبب اصلی آن‌ها، تری است، اما اندی هیچ وقت دوست خود را تنها نمی‌گذارد و در چالش‌ها، کنار اوست!

بیشتر بخوانید:   مهراز ; چطور زندگی مطلوبمان را بسازیم؟ چکیده کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب خانه درختی یک کتاب مناسب

تمامی کودکان با لذت بردن از این مجموعه داستان، خندیدن و شاد شدن، افزایش خلاقیت خود، برخورد با ماجراها و داستان‌های هیجان‌انگیز و…، می‌توانند ساعت‌ها به صورت مناسب سرگرم شوند! تمام تلاش نویسنده بر این بوده ‌است که این کتاب با داشتن تصویرهای جذاب و زیاد، کودک را مشتاق نگه دارد و به او کمک کند که با هیجان به مطالعه داستان‌ها بپردازد.
اگر کودکی دارید که زیاد اهل مطالعه نیست، احتمالا با خرید کتاب خانه درختی می‌توانید نظر او را عوض کنید چرا که می‌تواند در این مجموعه کتاب، تصاویر زیادی را مشاهده کند و به مطالعه متن‌های بیشتر علاقه نشان دهد. در رابطه با این کتاب، بسیاری از منتقدین بزرگ کتاب نوجوان و کودک، نظراتی دادند که شاید بهترین توصیف آن، متعلق به روزنامه گاردین باشد که در رابطه با کتاب خانه درختی بیان کرده ‌است:

“کتاب خانه درختی مجموعه‌ای پر از دیوانه‌بازی و تصاویر بامزه است که حسابی به خنده می اندازدتان. کافیست کتاب را بردارید و شروع کنید به خواندن!”

با نویسنده کتاب بیشتر آشنا شوید

اندی گریفیتس، متولد سال ۱۹۶۱ در استرالیاست. این نویسنده  به عنوان یکی از بهترین نویسندگان در حوزه نوجوان و کودک شناخته می‌شود و به خاطر مجموعه کتاب‌های خود (به خصوص کتاب خانه درخت )، توانسته شهرتی جهانی برای خود دست و پا کند. کتاب‌های این نویسنده بزرگ در ۲۰ سال گذشته، همیشه جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شناخته ‌شده ‌است! البته این را هم باید به این موضوع اضافه کرد که کتاب‌های اندی گریفیتس تابحال بیش از ۵۰ جایزه در کشور استرالیا دریافت کرده‌اند که نشان دهنده، میزان جذابیتی است که این کتاب‌ها برای قشر نوجوان و جوان داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:   چطور یک کتاب خوب برای مطالعه انتخاب کنیم؟