برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

معرفی و بررسی کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دیوید شوارتز است که در مورد موفقیت نوشته شده است. همه ما به دنبال موفقیت هستیم اما موفقیت برای هر فردی بستگی به علایق‌اش می‌تواند منحصربه‌فرد باشد. یک نفر موفقیت را در این می‌بیند که کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی کند و برای دیگری موفقیت به منزله دریافت مدرک یک دانشگاه خاص است. افراد بسیاری هستند که برای رسیدن به موفقیت به دنبال روش‌های مختلف می‌گردند و در این مورد کتاب‌های زیادی هم خوانده‌اند. اما برخی کتاب‌ها صرفا چند نکته‌ای هستند که کاربرد زیادی هم در زندگی ندارند. اما کتاب جادوی فکر بزرگ یکی از معروف‌ترین کتاب‌ها در زمینه موفقیت است. با این میکرومقاله از سبکتو و بررسی و معرفی کتاب جادوی فکر بزرگ همراه باشید.

تفکرتان از شکست را تغییر دهید

کتاب جادوی فکر بزرگ روی نوع تفکر شما در مورد موضوعاتی تمرکز دارد که پایه‌های اصلی موفقیت هستند. یکی از این موارد شکست است. همه ما تجربه شکست در زندگی را داریم و می‌دانیم که چقدر می‌تواند دردناک باشد. اما آنچه که تفاوت بین موفقیت و شکست را مشخص می‌کند، نوع تفکر و برخورد شما نسبت به شکست است. کتاب جادوی فکر بزرگ نوع نگاه شما به شکست و ترس را تغییر می‌دهد. شوارتز در این کتاب به شما می‌گوید که شکست نه تنها پایان راه نیست، بلکه می‌تواند مسیر رسیدن به موفقیت را ساده‌تر و کوتاه‌تر کند.

اگر شما هم در مسیر موفقیت‌تان با شکست مواجه شدید، قبل از هر چیز شکست را بپذیرید، افراد بسیاری هستند که نمی‌توانند قبول کنند که شکست خورده‌اند. آنها شانس، دیگران، شرایط اجتماع و همه چیز غیر از خودشان را مقصر می‌دانند. قبول کنید که شکست خوردید اما به خاطر آن خودتان را سرزنش نکنید و غصه نخورید چرا که هیچ‌کدام شما را به آنچه می‌خواهید نمی‌رساند. در عوض صادقانه نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنید و ببینید کدام عادت یا رفتارتان به شکست کمک کرده‌ است. بعد از خودتان بپرسید که چه چیزهایی موانع شما بودند؟ آیا این موانع را خودتان در گذشته ایجاد کرده بودید؟ یا راهی بود که مانع از ایجاد آنها شوید؟ و بعد از بررسی همه چیز دوباره امتحان کنید. از هیچ چیز نترسید اگر واقعا در مسیر درست قرار دارید، هرچقدر هم شکست بخورید باید دوباره بلند شوید تا در نهایت به موفقیت برسید.

بیشتر بخوانید:   ۶ دلیل علمی برای کتاب خواندن

کتاب جادوی فکر بزرگ زندگی شما را می‌سازد

هیچ کس نمی‌تواند قدرت افکار را انکار کند. شما اگر در یک جای آرام نشسته باشید و کاملا آرامش داشته باشید، اما برای چند ثانیه به یک اتفاق ناگوار فکر کنید، دچار تپش قلب و استرس می‌شوید به گونه‌ای که انگار این اتفاق رخ داده است. چرا؟ چون همه چیز تحت کنترل ذهن و افکار شما قرار دارد. کتاب جادوی فکر بزرگ از شما می‌خواهد که همه آنچه که فکر می‌کنید نمی‌شود را از ذهن‌تان خارج کنید. شما آرزوها و اهداف زیادی دارید، حتی گاهی هم می‌دانید که چطور باید به آنها برسید اما هربار که به آنها فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد این است که «بی‌خیال این اتفاق هرگز نمی‌افتد، من نمی‌توانم» و همیشه هم زندگی شما را از اهداف‌تان دور می‌کند چون همان چیزی است که خودتان می‌خواهید.

معرفی و بررسی کتاب جادوی فکر بزرگ

به هر چیزی که می‌خواهید فکر کنید، حتی اگر کاملا غیرممکن به نظر برسد و هر بار که فکری خواست شما را سرزنش یا مسخره کند، آن را کنار بزنید و توجهی نکنید. تصمیم دارید که بالاترین موقعیت شغلی را بدست آورید؟ خب به آن فکر کنید و در هر موقعیتی با خودتان فکر کنید که اگر من مدیر بودم چه تصمیمی می‌گرفتم یا چه کاری انجام می‌دادم. هیچ وقت فکر نکنید برای انجام کاری دیر است. دوست داشتید تحصیلات‌تان را ادامه دهید؟ خب همین امروز برای آن برنامه‌ریزی کنید و خودتان را در دانشگاه و سر کلاس تصور کنید. هیچ کس نمی‌تواند مانع فکر شما شود و وقتی خودتان باور کنید، هیچ کس نمی‌تواند مانع اجرای آن شود.

بیشتر بخوانید:   معرفی باغ کتاب و هر آنچه باید در مورد بزرگترین کتاب‌فروشی ایران بدانید

نکته‌ای که شوارتز در کتاب جادوی فکر بزرگ روی آن متمرکز است این است که وقتی شما چیزی را باور کنید، همه آن را باور می‌کنند. اگر دائم به خودتان می‌گویید که تو هیچ کاری را نمی‌توانی درست انجام دهی و هیچ استعداد خاصی نداری، دیگران هم دقیقا همین فکر را می‌کنند. وقتی شما خودتان را باور ندارید، چطور انتظار دارید که رئیس‌تان شما را باور کند و بهترین موقعیت شغلی را به شما بدهد؟ پس نوع فکر کردن شما می‌تواند جهت زندگی شما را مشخص کند. طرز فکرتان را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند.

کتاب جادوی فکر بزرگ را دست کم نگیرید

کتاب جادوی فکر بزرگ شما را با مفهوم تفکر خلاق آشنا می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چقدر مهم است. در بسیاری از کتاب‌هایی که در مورد موفقیت نوشته می‌شوند به شما توصیه می‌کنند که مسیری که افراد موفق دیگر رفته‌اند را ببینید و پا جای آنها بگذارید. در نتیجه شما همه چیز را حفظ می‌کنید و بدون فکر آنها را اجرا می‌کنید. اما شوارتز به شما می‌گوید که در این مسیر باید از تفکر خلاق استفاده کنید. در واقع افراد موفق و ثروتمند هم دقیقا از تفکر خلاق استفاده می‌کنند. آنها چیزی برای حفظ کردن ندارند در نتیجه در مواجه با مشکلات و سختی‌ها خودشان دست به کار شده و روش‌های جدیدی ایجاد می‌کنند. شوارتز می‌گوید که ترکیب روش حفظ کردن و تفکر خلاق بهترین روش ممکن است. شما مسیری که افراد موفق و البته افراد شکست خورده طی کرده‌اند را بررسی می‌کنید و ذهن‌تان را آماده می‌کنید که چطور و از چه روشی فکر کند، بعد در مواجه با هر مسئله‌ای از تفکر خلاق استفاده کنید و سعی کنید خودتان ایجاد کننده راه‌حل باشید. بعد از مدتی می‌بینید که فکرتان خوب کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:   معرفی کتاب دنیای سوفی به همراه خلاصه‌ای از آن

دیوید جوزف شوارتز

دیوید شوارتز نویسنده، مربی و سخنران انگیزشی بود. شهرت او با نوشتن کتاب جادوی فکر بزرگ شروع شد و به سرعت گسترش پیدا کرد. او بعد از شهرت کتابش، تبدیل به یکی از مربیان و سخنرانان انگیزشی بزرگ در دنیا شد. کمی بعد شرکت مشاوره استراتژیک خود را راه‌اندازی کرد و بلافاصله از شرکت‌های بزرگ درخواست همکاری دریافت کرد. شوارتز پیش از چاپ کتابش استاد بازاریابی دانشگاه جورجیا بود و به عنوان یکی از برجسته‌ترین استادان امریکا شناخته می‌شد. کتاب جادوی فکر بزرگ یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست و چندین میلیون نسخه از آن فروش رفته است. او در سن ۶۰سالگی از دنیا رفت.