برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل اسرار موفقیت مالی از کتابی ۹۰ ساله

کتاب ثروتمندترین مرد بابل نوشته جورج سیموئل کلاسون را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های راهنمای موفقیت مالی دانست. این کتاب در ابتدا یادداشت‌هایی بود که کلاسون به صورت پراکنده آنها را نوشته بود، اما بعد تصمیم گرفت که آنها را در یک قالب منسجم و با روایتی داستانی چاپ کند. کتاب ثروتمندترین مرد بابل یکی از مشهورترین کتاب‌های مالی است و از همان ابتدا تا امروز بسیاری از افراد موفق خواندن آن را توصیه کرده‌اند. تقریبا همه ما دوست داریم یک دفترچه راهنما برای کسب ثروت داشتیم و می‌توانستیم مطمئن باشیم که با پیروی از دستورات آن در نهایت به پول خوبی می‌رسیم، این کتاب همان راهنما است. کتاب ثروتمندترین مرد بابل به شما می‌گوید چطور با استفاده از درآمدی که همین امروز دارید، به موفقیت‌های مالی برسید. با این میکرومقاله از سبکتو و بررسی و معرفی کتاب ثروتمندترین مرد بابل همراه باشید.

چرا بابِل؟

چرا کلاسون بابل و یک مرد بابلی را انتخاب کرد؟ در زمانی که او کتابش را می‌نوشت شهرهای پیشرفته زیادی بودند که افراد ثروتمندی هم در آن زندگی می‌کردند، پس چرا کلاسون قرن‌ها به عقب برگشته بود؟ در واقع بابل یکی از اولین شهرهایی در دنیاست که تمدن در آن شکل گرفت و مهمتر اینکه ثروتمندترین شهر دوران باستان بود. پول برای اولین بار در بابل به عنوان چیزی که ما امروز داریم، استفاده شد و اولین معامله با پول در بابل ثبت شده است. شاید فکر کنید که این‌ها دلایل کلاسون بودند اما نکته‌ای که بابل را شگفت‌انگیز کرد این بود که این شهر هیچ‌گونه منابع طبیعی نداشت، بارندگی در آن بسیار کم بود و هیچ چیز در آن کشت نمی‌شد. همچنین چون در منطقه‌ای بسیار سخت و طاقت‌فرسا قرار داشت و هوای خوبی نداشت، هیچ مسیر بازرگانی هم از آن عبور نمی‌کرد. با این حال، بابلی‌ها ثروتمندترین مردمان جهان بودند.

بیشتر بخوانید:   چطور یک کتاب خوب برای مطالعه انتخاب کنیم؟

چرا پول همیشه برای ثروتمندان است؟

کتاب ثروتمندترین مرد بابل سوال‌های خوبی در مورد پول در ذهن‌تان ایجاد و به آنها جواب می‌دهد. برای بسیاری از ما پیش آمده که با خودمان فکر کردیم چرا همیشه پول برای ثروتمندان است؟ چرا آنها هر روز پولدارتر می‌شوند و افراد معمولی هم هر روز معمولی‌تر؟ این سوال خوبی است که می‌تواند ما را به روش‌های افراد موفق برای کسب ثروت راهنمایی کند. اما معمولا وقتی درگیر مشکلات هستیم، نمی‌توانیم سوالات درستی از خودمان بپرسیم. مثلا برخی وقتی دچار مشکلات مالی می‌شوند دائم می‌پرسند چرا من باید همیشه با مشکلات مالی درگیر باشم؟ این سوال آنها را به جایی نمی‌رساند.

بنسر، شخصیت کتاب بعد از ۴۰سال کار در زمینه ساخت ارابه هنوز یک خانه کوچک و زندگی فقیرانه‌ای دارد. او یک جا نشسته و با اینکه کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، نمی‌خواهد هیچ کاری انجام دهد. او حرف‌های خوبی به دوستش می‌زند و می‌گوید:

«من یک عمر کار کردم و به ساخت بهترین ارابه‌های بابل معروفم. ثروتمندترین مردمان بابل ارابه‌هایشان را فقط به من می‌سپارند اما من هنوز هم یک آدم کاملا معمولی هستم. هنوز هم هر روز فکر می‌کنم که چطور به شب برسم و خرج غذای خانواده‌ام را می‌توانم برای فردا تامین کنم؟ چرا من ثروتمند نیستم؟ آیا خدایان فقط برای ثروتمندان کار می‌کنند؟ یعنی من هرگز نمی‌توانم به آرزوهایم برسم؟ باید روشی باشد. باید از یکی از ثروتمندان که خدایان ثروت همیشه همراه او است یاد بگیرم.»

در نهایت او به همراه بهترین دوستش نزد آرکاد، ثروتمندترین مرد بابل می‌روند تا پولدار شدن را یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید:   کتاب گربه راهنمای ما را بخوانیم یا نه؟ به همراه بررسی

نکته‌ای که کلاسون در کتاب ثروتمندترین مرد بابل مطرح می‌کند این است که مهم نیست شما چقدر ثروت دارید، چون اگر ندانید که چطور از آنها استفاده کنید، خیلی زود آن را خرج می‌کنید و چیزی برایتان باقی نمی‌ماند. شما زمانی ثروتمند می‌شوید که به جای هر پولی که از جیب‌تان خارج می‌شود، یک پول به جیب‌تان برگردد.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل اسرار موفقیت مالی از کتابی ۹۰ ساله

کتاب ثروتمندترین مرد بابل چه نکاتی دارد؟

کتاب ثروتمندترین مرد بابل به شما نکته‌هایی یاد می‌دهد تا پولدار شدن را یاد بگیرید. آرکاد در این کتاب به نکته‌هایی اشاره‌ می‌کند که باعث موفقیت خودش شده است. او یکی از مهمترین عوامل را پس‌انداز می‌داند. شاید الان با خودتان بگویید که مگر پولی برای پس‌انداز باقی می‌ماند؟ همین که ما بتوانیم از پس هزینه‌های زندگی برآییم و قبض‌ها را پرداخت کنیم، احساس موفقیت می‌کنیم. اما دقیقا این بزرگترین فرق ثروتمندان و مردم عادی است. آنها تحت هر شرایطی پس‌انداز می‌کنند، حتی اگر مجبور باشند خرج‌هایشان را کمتر از درآمدشان می‌کنند. آنها بعد از دریافت حقوق یا درآمدشان، قبل از هر کاری بخشی از آن را به عنوان پس‌انداز کنار می‌گذارند و بعد با آنچه که باقی مانده تصمیم می‌گیرند که زندگی کنند، حالا اگر این مبلغ باقی مانده برای آنها کافی نبود، تلاش می‌کنند تا درآمدشان را افزایش دهند نه اینکه از پس‌اندازشان کم کنند.

شما هم عادت پس‌انداز را تبدیل به یک رفتار منظم در زندگی کنید. شاید در ابتدا خیلی سخت باشد و ماه‌های اول فشار زیادی را تحمل کنید، اما بعد از مدتی از دیدن آنچه که پس‌انداز کردید حال خوبی خواهید داشت و به آن عادت می‌کنید.

بیشتر بخوانید:   مطالعه بهترین کتاب ها برای افزایش هوش مالی و درآمد

جورج ساموئل کلاسون نویسنده کتاب ثروتمندترین مرد بابل کیست؟

جورج ساموئل کلاسون، نویسنده و ناشر آمریکایی است. او در رشته مهندسی تحصیل کرده بود و یک شرکت نقشه‌کشی تاسیس کرد. شرکتش به موفقیت‌های خوبی رسید و تبدیل به شرکت بزرگی شد، اما با شروع رکود بزرگ، او شرکت خودش را از دست داد. بعد از مدتی یک شرکت انتشاراتی راه انداخت که در آن برای اولین بار در آمریکا، نقشه‌های راه چاپ می‌شد. او بعد از مدتی تصمیم گرفت یادداشت‌هایی که در مورد موفقیت‌های مالی و کسب ثروت می‌نوشت را به عنوان نقشه راه مالی به چاپ برساند. این نقشه‌ها با استقبال گسترده‌ای از سمت بانک‌ها و بیمه‌ها مواجه شد و به سرعت بین کارمندان آنها پخش شد. در مدت کوتاهی شهرت آنها بین مردم هم پخش شد و به عنوان جزوه‌هایی برای کسب ثروت شناخته شد. در نهایت کلاسون تصمیم گرفت این جزوات را مرتب کرده و یک ساختار مناسب و داستانی برای آن ایجاد کند و کتاب ثروتمندترین مرد بابل را منتشر کرد. این کتاب تبدیل به یکی از معروف‌ترین کتاب‌های مالی در دنیا شد.

میکروکتاب ثروتمندترین مرد بابل را می‌توانید به صورت صوتی و نوشتاری در اپلیکیشن و وبسایت سبکتو گوش داده و مطالعه کنید.