برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

بررسی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

بیندیشید و ثروتمند شوید یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌تواند شما را به موفقیت مالی برساند. از هر سی که بپرسید آیا پول می‌خواهی؟ احتمالا بلافاصله می‌گوید بله البته می‌خواهم. اما وقتی وارد زندگی او می‌شوید، می‌بینید که کارها و عادت‌هایش نشان می‌دهد که او دقیقا برعکس گفته و پول نمی‌‌خواهد، حتی آن را دوست هم ندارد. این موضوع در مورد بسیاری از ما صادق است. پس ماجرا چیست؟ کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and grow rich)، همه رازهایی که باید در مورد ثروت و ذهن ثروتنمد بدانید را به شما می‌گوید. با این میکرومقاله از سبکتو که به معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید می‌پردازد، همراه باشید:

بیندیشید و ثروتمند شوید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید برای ثروتمند شدن نیاز دارید که بیشتر کار کنید، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، تمام ذهنیت شما را به هم می‌ریزید. ناپلئون هیل، نویسنده کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به شما می‌گوید که برای رسیدن به ثروت باید ابتدا خودتان و ذهن‌تان را تغییر دهید.

وقتی دائم به این فکر می‌کنید که لیاقت داشتن یک زندگی خوب را ندارید و نمی‌توانید به شغل مورد علاقه‌تان برسید و شما آدم بی‌عرضه‌ای در خرج کردن پول‌هایتان هستید، چطور انتظار دارید که ناگهان ثروتمند شوید؟ وقتی پول را دست‌نیافتنی یا آن را کثیف می‌دانید و به آن بی‌احترامی می‌کنید، چطور انتظار دارید که پول سمت شما بیاید؟ تا به حال دیده‌اید که فرد ثروتمندی بگوید که پول چیز بدی است؟ البته که نه. پس اول خودتان را آماده کنید.

بیشتر بخوانید:   بررسی کتاب قانون توانگری از کاترین پاندر

با بیندیشید و ثروتمند شوید دیوار ذهنی‌تان را بشکنید

در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید با مفهومی به نام دیوار ذهنی آشنا می‌شوید. همان چیزی که مانع آمادگی ذهن شما برای رسیدن به خواسته‌هایتان می‌شود. ناپلئون هیل در این میکروکتاب به شما می‌گوید که برای رسیدن به پول و ثروت، قبل از دانش مالی، نیاز به ذهنی دارید که شما را به عنوان یک فرد ثروتمند بپذیرد، نه اینکه با لبخندی تمسخرآمیز شما را مسخره کند و بگوید اوه تو که هرگز به آن نخواهی رسید.

این دیوار ذهنی با اراده و ایمان به دست می‌آید. هیچ نیرویی بالاتر از ایمان وجود ندارد. در واقع ایمان، یک حالت ذهنی است که با تلقین به ذهن ناخودآگاه‌تان، آن را خلق می‌کند. افکار و باورها شماست که امروز شما و کسی که هستید را ساخته است. برای ذهن ناخودآگاه فرقی ندارد که شما مثبت فکر کنید یا منفی، هر چه زیاد به آن فکر کنید را برایتان تبدیل به واقعیت می‌کند.

رازی که بیندیشید و ثروتمند شوید به شما می‌گوید این است اگر پول می‌خواهید به این که آن را دارید فکر کنید و آنقدر این فکر را تکرار کنید تا باور کنید و بعد خواهید دید که واقعا اتفاق می‌افتد.

بررسی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

نوشتن و تصمیم‌گیری شما را به ثروت می‌رساند

ناپلئون هیل باور دارد که جوهر درون خودکار قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. تقریبا در تمام فصل‌های کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید شما با جملاتی برخورد می‌کنید که باید آنها را با صدای بلند برای خودتان تکرار کنید و روی کاغذ بنویسید. اما مهمترین قسمت نوشتن، نوشتن چیزهایی است که می‌خواهید. صرفا این که بگویید من پول و ثروت می‌خواهم که کافی نیست. شما باید مشخص کنید که چقدر پول، برای چه کاری و در چه زمانی می‌خواهید.

بیشتر بخوانید:   بهترین منابع کتاب صوتی انگلیسی برای بهبود زبان

نوشتن این موارد به شما کمک می‌کند تا اهداف‌تان را به خوبی پیدا کنید و وقتی اهداف داشته باشید، به راحتی در مسیر رسیدن به خواسته‌هایتان قرار می‌گیرید.

از سمت دیگر تصمیم‌گیری، می‌تواند یکی از دشمنان شما باشد. در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید می‌خوانید که افراد موفق تنها با رفتارهایشان است که تصمیمات‌شان را اعلام می‌کنند. یعنی آنها زیاد در مورد کارهایی قرار است انجام دهند و تصمیمات‌شان با دیگران صحبت نمی‌کنند، آنها یک تیم مشاوره یا افراد قابل اعتمادی دارند که تنها با صحبت با آنها تصمیم نهایی خود را می‌گیرند و برای این کار به خودشان و دانش‌شان اعتماد می‌کنند.

آیا واقعا با فکر کردن می‌توان به ثروت رسید؟

خب حقیقت این است که این سوال می‌تواند ۲پاسخ مختلف داشته باشد،  هم بله و هم نه. اگر فقط در خانه بنشینید و فکر کنید که شما می‌خواهید ثرتمند شوید و منتظر زنگ در باشید تا پستچی برایتان چند کیسه پول بیاورد، یا تلفن زنگ بخورد و به شما بگویند که صاحب چند میلیارد تومان پول شده‌اید، خب هرگز این اتفاق نمی‌افتد.

اما اگر همیشه با خودتان فکر کنید که شما لیاقت ثرتمند بودن را دارید و می‌توانید به بهترین چیزها برسید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید، قطعا تفکر شما باعث ثرتمند شدن‌تان خواهد شد.

برخی افراد با خوشان می‌گویند که مثلا هرگز خانه‌ای در منطقه‌ای خاص نمی‌توانند بخرند، این افراد به خاطر ذهنیتی که دارند، حتی اگر یک فرصت عالی برای داشتن آن خانه سر راهشان قرار بگیرد، به خاطر ذهنیت منفی که دارند آن را رد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:   لیستی از بهترین کتاب داستان های دنیا که به رشد ذهن کودک کمک می‌کنند

انتقادها به ناپلئون هیل

هرچند که برخی افراد به شدت منتقد ناپلئون هیل هستند و او را بزرگترین کلاهبردار توسعه فردی در تمام دوران می‌دانند و معتقدند که این کتاب فقط وسیله‌ای برای مشهور شدن او بوده و فقط باعث ثروتمندتر شدن خودش شده، اما نمی‌توان این نکته را از یاد برد که این کتاب در دوران رکود اقتصادی و زمانی که امرار معاش برای مردم به سختی می‌گذشت، توانست رکورد فروش برای خود ثبت کند و هنوز هم بعد از تقریبا ۱۰۰ سال یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا باشد. اگر دوست دارید بیشتر درمورد ناپلئول هیل بدانید پیشنهاد می‌کنم میکرومقاله «۶ راز ثروتمند شدن از کتابی ۸۲ساله» را مطالعه کنید.

میکروکتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به صورت نوشتاری و صوتی در سبکتو منتشر شده که شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن سبکتو یا وبسایت آن را مطالعه کنید یا گوش دهید.