برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

جدیدترین لیست پولدارترین فرد جهان

معمولا لیست پولدارترین فرد جهان توسط موسسه فوربس منتشر می‌شود و معتبرترین لیست متعلق به این موسسه است. اما سازمان‌های مشهور دیگری مثل بلومبرگ هم دست به انتشار لیست می‌زنند. در حدود ۱۵ سال گذشته معمولا لیست پولدارترین فرد جهان تغییرات کمی به خود دیده بود تا این چند سال اخیر که این لیست به کلی دگرگون شد. برای همین در این میکرومقاله از سبکتو همراه ما باشید تا با بررسی منابع مختلف جدیدترین لیست پولدارترین فرد جهان را معرفی کنیم.

۱. جف بزوس (پولدارترین فرد جهان در حال حاضر)

جف بزوس با ۱۸۸ میلیارد دلار ثروت، به عنوان پولدارترین فرد جهان شناخته می‌شود. او که ۵۶ سال دارد در سال ۱۹۹۴ وبسایت Amazon.com را تاسیس کرد و امروزه آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه‌ اینترنتی جهان است که البته خدمات دیگری هم ارایه می‌دهد. همچنین خود آمازون هم جزو عظیم‌ترین کمپانی‌های جهان است.

۲. بیل گیتس (پولدارترین فرد جهان در سال ۲۰۱۷)

بیل گیتس ۶۴ ساله با ثروت ۱۱۸ میلیارد دلار دومین فرد در لیست پولدارترین فرد جهان است. او موسس مایکروسافت است که تغییر شگرفی در دنیای تکنولوژی ایجاد کرده است. بیل گیتس در حال حاضر از مدیریت مایکروسافت کناره گیری کرده و همراه همسرش ملیندا در بنیاد خیریه گیتس برای بهبود بهداشت و آموزش جهانی تلاش می‌کنند.

۳. مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ ۳۶ ساله موسس فیسبوک با ۹۶ میلیارد دلار ثروت، نفر سوم در لیست پولدارترین فرد جهان است. او تا سال ۲۰۰۸ به عنوان جوان‌ترین میلیاردر جهان شناخته می‌شد. او و همسرش در سال ۲۰۱۵ اعلام کردند که می‌خواهند به مرور ۹۹ درصد ثروت‌شان را به امور خیریه اختصاص دهند. شبکه اجتماعی فیسبوک هم در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد و پانصد میلیون نفر عضو دارد.

بیشتر بخوانید:   مدیرعامل شرکت فیروز توان‌یابی که محدودیت را بی معنی کرد

۴. ایلان ماسک

این فرد جدیدترین تغییر این لیست است. ایلان ماسک ۴۹ ساله دیروز به خاطر رشد ۱۱ درصدی خودروسازی تسلا، ثروت‌اش به ۸۴ میلیارد دلار رسید و توانست جایگاه چهارم در لیست پولدارترین فرد جهان را از آن خود کند.  او کمتر از ۱۲ میلیارد دلار با مارک زاکربرگ فاصله دارد و با رشد عجیبی که در این چند سال داشته بعید نیست به زودی جایگاه سوم را هم به دست بیاورد. ایلان ماسک موسس ۲ شرکت بزرگ خودروسازی تسلا و شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی اسپیس‌اکس است. پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهید با ایلان ماسک بیشتر آشنا شوید، حتما میکروکتاب زندگی نامه ایلان ماسک را بخوانید یا بشنوید.

ایلان ماسک را می‌توان یکی از باهوش‌ترین، شگفت‌انگیزترین و حتی یک ابر قهرمان در دنیای کارآفرینی امروز دانست. بعضی او را دیوانه و برخی نابغه می‌خوانند، اما تقریبا همه باور دارند که در عصر تکنولوژی انقلاب ایجاد کرده است. ایلان ماسک همان فردی است که کارهای غیرممکن را با غیرباورترین بودجه، امکان‌پذیر می‌کند و این میکروکتاب از او و زندگی‌اش صحبت می‌کند.

جدیدترین لیست پولدارترین فرد جهان

۵. برنارد آرنو

برنارد آرتو ۷۱ ساله با ثروت ۸۱ میلیارد دلار دیروز جایگاه چهارمی خود را به ایلان ماسک واگذار کرد و خود به جایگاه پنجم رفت. البته بعضی رسانه‌ها ثروت واقعی او را ۱۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌کنند که اگر این برآورد صحیح باشد او باید در جایگاه سوم جهان باشد. برنارد آرنو کارآفرین و سرمایه‌گذار فرانسوی است که ابتدا کار خود را با ساخت و ساز املاک شروع کرد و بعد سراغ برندهای لوکسی همچون لویی ویتون رفت.

بیشتر بخوانید:   ۱۶ کار ساده‌ای که مدیران موفق هر روز انجام می‌دهند - قسمت دوم

۶. موکش آمبانی

موکش آمبانی ۶۳ ساله اهل هندوستان جایگاه ششم پولدارترین فرد جهان را دارد. او در شرکت‌اش که بزرگ‌ترین شرکت خصوصی هند است در بخش‌های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، مخابرات و رسانه فعالیت می‌کند. او در حال حاضر ۷۹ میلیارد دلار ثروت دارد و ثروتمندترین فرد آسیا است.

۷. استیو بالمر

استیو بالمر ۶۴ ساله یکی از اولین کارمندان مایکروسافت بوده و تمام ثروت خود را از راه کارمندی در مایکروسافت به دست آورده است. او با ۷۸ میلیارد دلار ثروت، هفتمین پولدارترین فرد جهان است. او از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ مدیرعامل مایکروسافت بوده است. او با ثروت خود ۴ درصد سهام توییتر را خریداری کرد و در حال حاضر از خود موسس توییتر یعنی جک دروسی سهام بیشتری در توییتر دارد.

۸. وارن بافت (پولدارترین فرد جهان در سال ۲۰۰۸)

وارن بافت ۸۹ ساله را همه می‌شناسند. او با ۷۸ میلیارد دلار مقام هشتم را دارد، در حالی که در سال ۲۰۰۸ ثروتمندترین فرد جهان بود. او ثروت خود را از راه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری به دست آورده است و افرادی که مشغول به خرید و فروش سهام هستند او را الگوی خود می‌دانند. معمولا وارن بافت از روش‌های مرسوم دست به خرید شرکت‌ها نمی‌زند و روش خاص خود را دارد که در میکروکتاب روش وارن بافت بیشتر توضیح داده شده است و اگر علاقه‌مند هستنید می‌توانید این میکروکتاب را بخوانید یا بشنوید.

۹. لری پیج

لری پیچ ۴۷ ساله یکی از بنیان‌گذاران گوگل است که از سال ۲۰۱۱ مدیریت گوگل را به عهده دارد. او در حال حاضر ۶۷ میلیارد دلار ثروت دارد. داستان شکل گیری گوگل بسیار آموزنده و جذاب است و پیشنهاد می‌کنم حتما میکروکتاب داستان گوگل را در سبکتو بخوانید یا بشنوید.

بیشتر بخوانید:   بیل گیتس به دانشجویان:برای میلیاردر شدن تلاش نکنید، بی ارزش شده

۱۰. سرگی برین

سرگی برین هم با ۶۶ میلیارد دلار ثروت به عنوان دهمین پولدارترین فرد جهان جزو بنیانگذاران گوگل است. او در حال حاضر ۴۶ سال دارد و اصالتا اهل روسیه است و تا قبل از استعفا در سال ۲۰۱۱ مدیریت گوگل را بر عهده داشت.