برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

۱۰ ویژگی افراد تاثیرگذار

موفقیت یک فراید است و وقتی سبک زندگی افراد تاثیرگذار را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که چندین عامل مهم به موفقیت آنها کمک کرده است. یکی از عوامل مهم موفقیت طرز فکر و ویژگی‌های شخصیتی آنهاست. شما فقط با دانش یا تخصص نمی‌توانید به اهداف خود برسید، بلکه باید یاد بگیرید که یک شخصیت تاثیرگذار برای خود بسازید. مسلما این شخصیت طی یک یا دو روز یا حتی یک ماه و ۲ ماه ایجاد نمی‌شود و باید با تمرین و ممارست در زمانی طولانی شخصیت تاثیرگذار خود را بسازید. در ادامه با سبکتو همراه باشید تا با ۱۰ ویژگی افراد تاثیرگذار آشنا شویم.

۱. مثبت اندیشی یکی از ویژگی‌های افراد تاثیرگذار

اینجا جایی است که باید یک تصمیم بزرگ بگیرید، می‌خواهید چه کسی باشید؟ کسی که همه چیز را با نگاهی منفی بررسی می‌کند و وقتی با او هم‌صحبت می‌شوید فقط از عالم و آدم می‌نالند و ار همه چیز ناراحت است. یا می‌خواهید فردی باشید که با نگاهی مثبت دنیا را نگاه می‌کند و وقتی با او صحبت می‌کنید کلی انرژی می‌گیرید و شارژ می‌شوید. متوجه هستم که در شرایطی هستیم که مثبت اندیشی کاری سخت است و شرایط هم هر روز بدتر می‌شود. اما این انتخاب شماست که همرنگ افراد منفی‌نگر باشید و کاری نکنید یا با همه سختی‌ها مثبت بیندیشید و پیش بروید.

۲. اعتماد به نفس یک ویژگی‌ افراد تاثیرگذار

یادتان باشد بین فرد مغرور و فردی با اعتماد به نفس یک مرز باریک وجود دارد. افراد تاثیرگذار موفقیت خود را مدیون اعتمادبه‌نفس خود هستند. اما طرف دیگر ماجرا را که نگاه کنید متوجه می‌شوید که خیلی از افراد هم به خاطر غرور و اعتماد به نفس کاذبی که داشتند به قعر دره شکست سقوط کرده‌اند. اعتماد‌به‌نفس مثل سوخت برای ادامه مسیر است، اگر کم باشد شما حرکت نمی‌کنید و ثابت می‌مانید و اگر زیاد و کاذب هم باشد، ممکن است منفجر شوید و همه چیز تمام شود.

۳. همدلی

انسان‌ها جذب افرادی می‌شوند که حس همدلی را در آنها برمی‌انگیزند. شما از فردی که خودش را گرفته خوشتان می‌آید؟ البته که نه! هیچ کس از آدم مغرور خوشش نمی‌آید. سعی کنید همیشه هم‌دل افراد باشید. یادتان باشد وقتی شما به فردی کمک می‌کنید، شبکه‌ای ار افراد می‌سازید که شما را به نیکی در یاد دارند و روزی که به آنها نیاز دارید با روی باز از شما استقبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:   ۵ زبان بدن مهم در مصاحبه شغلی

۴. گوش دادن فعالانه

اگر بخواهیم یک ویژگی را در افراد تاثیرگذار به عنوان مهم‌ترین ویژگی معرفی کنیم؛ گوش دادن فعالانه است. برای شما هم پیش آمده که وقتی با یک نفر صحبت می‌کنید متوجه می‌شوید که حواس‌اش جای دیگریست یا حتی متوجه می‌شوید که اصلا به حرف شما گوش نمی‌دهد و فقط در ذهن خود جملات بعدی که می‌خواهد بگویید را آماده می‌کند. مطمئنا از هم‌صحبتی با چنین فردی لذت نمی‌برید و دفعه بعد که او را در جمعی دیدید، ترجیح می‌دهید که با او رو در رو نشده تا مجبور نشوید با او صحبت کنید. وقتی فعالانه به حرف افراد گوش می‌دهید، آنها با اعتماد پاسخ شما را می‌دهند و در موفقیت، اعتماد افراد بسیار مهم است و می‌تواند در رشد شما مثل موشک عمل کند. ابتدا سعی کنید به دقت گوش دهید و وسط حرف آنها نپرید و با صبوری پاسخی دقیق و منطقی به آنها بدهید.

۱۰ ویژگی افراد تاثیرگذار

۵. وظیفه شناسی

افراد تاثیر گذار مورد اعتماد هستند چون وظیفه‌شناس هم هستند. آنها اگر حرفی می‌زنند فراموش نمی‌کنند و به تعهد خود پایبند مانده و آن را انجام می‌دهند. آنها قولی نمی‌دهند که نتوانند انجام دهند. یا به طور مثال وقتی می‌خواهند در جلسه‌ای شرکت کنند از قبل صحبت‌های جلسه قبلی را بررسی می‌کنند تا مجبور نشوند در جلسه درباره صحبت‌های گذشته سوال بپرسند. اگر می‌خواهید جزو افراد تاثیرگذار باشید اول وظیفه‌شناسی را یاد بگیرید.

۶. گذشت داشتن

کینه می‌تواند زندگی و آینده ما را از بین ببرد. ما در زندگی و حتی روزمره اتفاقات زیادی را تجربه می‌کنیم که منجر به تعارض می‌شود. در این مواقع ۲ انتخاب داریم، اول اینکه وارد یک درگیری شویم و توان، فکر و انرژی خود را هدر دهیم یا اینکه خیلی راحت از مسئله بگذریم و روی مسیر خود متمرکز بمانیم. پافشاری روی یک موضوع فقط انرژی ما را هدر می‌دهد. چرا باید روی موضوعی که شاید درست هم نباشد پافشاری کنیم. این کار فقط جسم و ذهن ما را فرسوده می‌کند.

بیشتر بخوانید:   چرا عادت می‌کنیم و چرا باید به عادت‌ها اهمیت دهیم؟

۷. سکوت یکی از ویژگی‌های افراد تاثیرگذار

یادتان هست وقتی کودک بودیم یک بازی داشتیم که می‌گفتیم “همه ساکت بودن ناگهان خری گفت!” و اگر بعد از این جمله کسی حرف می‌زد بازی را می‌باخت؟ شاید از کنار این بازی راحت می‌گذشتیم و می‌خندیدیم. اما نکته‌ای که این بازی در دوران کودکی می‌خواست به ما یاد دهد تمرین سکوت بود. بله ما متاسفانه سکوت به موقع را بلد نیستیم و باید با تمرین سعی کنیم آن را در زندگی داشته باشیم. افراد تاثیرگذار با کسب تجربه یاد گرفتند که به موقع سکوت کنند و این ویژگی به موفقیت آنها کمک زیادی کرده است.

۸. اعتبار

اگر بهترین سخنور جهان باشید، وقتی افراد با شما هم دل نشوند و نیت درونی شما را درک نکنند، همراه شما نمی‌شوند. افراد تاثیرگذار همیشه با حسن نیت سعی کرده‌اند پیش بروند و در این مسیر اعتماد افراد را هم کسب کرده‌اند. اعتبار آنها به خاطر سال‌ها کار صادقانه به وجود آمده است. خیلی‌ها می‌خواهند راه صد ساله را یک شبه بروند اما افراد موفق واقعی را نگاه کنید، آنها قدم به قدم پیش رفتند و امروز در جایگاهی که ما آنها را می‌شناسیم قرار گرفتند.

۹.  انعطاف فکری

افراد تاثیرگذار روی افکار و ایده‌های خود تعصب ندارند و سعی می‌کنند با کمک دیگران ایده‌های خود را به چالش بکشند. فکر و ایده دقیقا مثل مجسمه هنری می‌ماند. هرچه یک مجسمه بیشتر چکش و تراش بخورد؛ در نهایت اثر هنری زیباتری خواهد بود. شما هم باید افکاری منعطف داشته باشید و روی ایده‌های خود تعصب نداشته باشید. اجازه بدهید با مشورت افراد، ایده شما چکش بخورد تا به ایده بهتر و کامل‌تری دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:   خودشناسی و روابط بهتر به کمک پنجره جوهری

۱۰. کتاب خوانی یکی از ویژگی افراد تاثیرگذار

میکروکتاب مدیر یک دقیقه ای

افراد تاثیرگذار از گذشته تا به امروز یک عادت مشترک دارند که در هر شرایطی سعی می‌کند آن را ترک نکنند. آن عادت کسب دانش و مطالعه کتاب است. دانش، بخشی است که با مطالعه به دست می‌آورید و با استفاده از آن دانش، در زندگی به تجربه می‌رسید. یکی از کتاب‌های خوب در این زمینه مدیر یک دقیقه‌ای از اسپنسر جانسون است. مدیریت، یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت در کسب‌و‌کار است. هر کسی که بتواند روی خودش و کارمندانی که برایش کار می‌کنند، کنترل داشته باشد، مدیر توانمندی است و جزو افراد تاثیرگذار حساب می‌شود. اما گاهی افراد حرفه‌ای هم در مدیریت خود دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند. از این رو میکروکتاب «مدیر یک دقیقه‌ای» می‌تواند به تمامی مدیران و افرادی که می‌خواهند با شیوه‌های جدید مدیریت آشنا شوند، کمک کند تا در خود و کارمندان، احساس رضایت و امنیت ایجاد کنند. فقط در یک فضای ملایم و با کیفیت بالاست که افراد می‌توانند عملکرد بسیار قوی از خود نشان دهند و به توسعه کلی سازمان کمک کنند. کتاب مدیر یک دقیقه‌ای با فروش بیش از ۲ میلیون نسخه، تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های مدیریت در دنیا شده است.

نویسنده کتاب، اسپنسر جانسون هم، پزشک، نویسنده و سخنرانی برتر است. او توانسته کتاب‌هایی در مورد موفقیت بنویسد و آن‌ها را با مفاهیم روانشناسی پیوند بزند. معروف‌ترین کتاب‌های او عبارتند از «چه کسی پنیر مرا جا به ‌جا کرد، اولین فروشنده بزرگ دنیا، بله یا خیر، هدیه (زمان حال)، مدیر یک دقیقه‌ای و راهنمای تصمیم گیری بهتر». کتاب‌های جانسون باعث شده که مردم دنیا بتوانند در مورد خودشان و شغلی که مشغول به آن هستند، احساس رضایت بیشتری پیدا کنند و بهره‌وری کاری خود را بالا ببرند. این کتاب را در اپ سبکتو یا وبسایت به صورت میکروکتاب می‌توانید در یک ساعت و ۱۵ دقیقه بخوانید یا بشنوید.