برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

معرفی ۵ کار نیمه وقت که جای شغل اصلی را می‌گیرند

در روز و روزگار امروز بیشتر افراد علاوه‌بر شغل اصلی خود، یک یا چند کار نیمه وقت هم دارند که علاوه‌بر اینکه به درآمد بیشتر آنها کمک می‌کند، به عنوان یک سرگرمی وقت آنها را هم پر می‌کند. البته شاید شما دانشجو یا خانه‌دار باشید و چون وقت کافی برای یک شغل تمام وقت را ندارید، به دنبال یک کار نیمه وقت می‌گردید. ما در این میکرومقاله از سبکتو می‌خواهیم ۵ کسب و کاری را که امروزه جزو کارهای پر درآمد و با متقاضی بالا هستند را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

اگر همراه همیشگی سبکتو هستید یادتان می‌آید که در میکرومقاله «می‌خواهید درآمد بیشتر داشته باشید؟ این ۱۰ شغل دوم را از دست ندهید!» به معرفی ۱۰ کار به عنوان شغل دوم پرداختیم و می‌خواهیم در ادامه آن در این میکرومقاله ۵ کاری را معرفی کنیم که می‌توانید از آنها به عنوان کار نیمه وقت برای درآمد بیشتر استفاده کنید.

۱. خرید و فروش اجناس دست دوم

در شرایطی مثل شرایط فعلی که قدرت خرید مردم کاهش یافته، خرید و فروش لوازم دست دوم به عنوان کار نیمه وقت بسیار داغ می‌شود اما افرادی در این بازار بیشترین سود را می‌برند که ارزش افزوده‌ای ایجاد کنند. شما می‌توانید به راحتی در سایت‌هایی مثل دیوار، شیپور با ایسام لوازم دست دومی که برای فروش گذاشته شده را ببینید و براساس تجریه و علاقه خودتان یک دسته خاص را انتخاب کنید. اگر شما اهل تکنولوژی باشید، موبایل و لپ‌تاپ بهترین انتخاب هستند یا اگر دست به آچار هستید و در لوازم الکترونیکی مثل ضبط صوت سررشته دارید و شایدم به خاطر علاقه، لوازم قدیمی و کلکسیونی را انتخاب کنید. حالا نکته‌ای که مهم است و افراد را در این بازار موفق می‌کند، ارزش افزوده‌ای است که اضافه می‌کنند. شما باید سعی کنید لوازمی که می‌خرید را در صورتی که خراب هستند، تعمیر کنید یا سعی کنید آنها را ترمیم و تمیز کنید. مثلا اگر رنگ قاب گوشی رفته است آن را تعویض کنید. خرید وسایلی که خراب هستند یا آثار کهنه‌گی روی آنهاست به صرفه‌تر است و ارزان‌تر می‌توانید بخرید و پس از تریمم آنها را مجدد برای فروش در سایت‌هایی که گفتم قرار دهید و از این معامله سود کنید. یادتان باشد از قدیم گفتند سود در ارزان خریدن و ارزان فروختن است، پس سعی کنید اجناس را با قیمت منصفانه بخرید و به قیمت پایین‌تر از رقبا بفروشید تا بازارتان همیشه گرم باشد.

بیشتر بخوانید:   ۶کاری که برای افزایش درآمد در سال جدید باید به سبک زندگیتان اضافه شود

۲. تولید محصولات خانگی به عنوان کار نیمه وقت

این کار یکی از مواردی است که همه می‌توانند در آن شرکت کنند. شما در اوقات بیکاری چه کاری انجام می‌دهید؟ آشپزی می‌کنید؟ زیورآلات درست می‌کنید؟ یا شاید هم تعمیرات لوازم خانه‌تان را انجام می‌دهید؟ همه این‌ها فرصتی برای کسب درآمد و کار نیمه وقت است. اگر آشپزی می‌کنید به راحتی می‌توانید از طریق سایت مامان‌پز غذای خود را بفروشید یا اگر کیک درست می‌کنید، کافه‌ها، همیشه مشتریان شما هستند. اگر هم اهل هنر هستید می‌توانید محصولات هنری خودتان را مثل نقاشی یا زیورآلات در اینستاگرام معرفی کنید و براساس آن سفارش دریافت کنید و در نهایت اگر فنی هستید و می‌توانید تعمیرات انجام دهید، در دیوار آگهی ثبت کنید و از توانایی خود به عنوان کار نیمه وقت کسب درآمد کنید.

۳. آموزش به عنوان کار نیمه وقت

اگر در رشته‌ای تخصص دارید، یک گزینه عالی برای کار نیمه وقت است. زبان انگلیسی‌تان خوب است؟ موسیقی و ساز بلد هستید؟ در درس‌های مدرسه و دانشگاه نمره‌های خوبی دارید؟ می‌توانید به راحتی از تخصص خود به عنوان کار نیمه وقت درآمد کسب کنید. امروزه هم به خاطر شرایط کرونا به راحتی می‌توانید از طریق اینترنتی از خانه به آموزش دانش‌آموزان خود بپردازید. برای معرفی توانایی خود سایت‌های مختلفی وجود دارد که با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید آنها را پیدا کنید.

معرفی ۵ کار نیمه وقت که جای درآمد شغل اصلی را می‌گیرند

۴. مدیریت شبکه‌های اجتماعی و وبسایت

این موضوع برای کار نیمه وقت نیاز به مهارت دارد. امروزه بیشتر کسب‌وکارها، چه بزرگ و چه کوچک، معمولا یک سایت و اکانت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دارند که نیاز به فردی برای مدیریت و نگهداری آنها دارند. اگر شما در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی و وردپرس دانش کافی دارید، می‌توانید مدیریت بخش مجازی این کسب‌وکارها را به عهده بگیرید. یادتان باشد که کسب‌وکارهایی که درآمد اصلی‌شان از محیط اینترنت است یا کسب‌وکار بزرگی هستند، معمولا خودشان دارای یک گروه ویژه برای این کار هستند و مشتریان احتمالی شما نخواهند بود. شما باید سراغ کسب‌وکارهای کوچکی که منبع درامدشان اینترنت نیست بروید و مدیریت وبسایت یا اینتساگرام آنها را به عهده بگیرید. وظیفه شما درج مطلب و پست جدید، پاسخ‌دهی به کامنت‌ها و دایرکت‌ها و در کل نگهداری کلی آنهاست.

بیشتر بخوانید:   بهین; چرا باید کسب‌وکار اینترنتی خودمان را شروع کنیم؟

۵. کار در خانه

این مورد ساده‌ترین روش برای شروع است. بسیاری از کسب‌وکارها برای کاهش هزینه تولید، فرآیند تولید را به افراد در خانه واگذار کردند. کارهایی مثل سرهم‌بندی وسیله تولیدی، خیاطی، درست کردن عروسک، تولید شمع تزئینی و خیلی کارهای دیگر که شما می‌توانید برای کار نیمه وقت سراغ آنها بروید. یکی از مزیت‌های این کارها این است که نیازی به بازاریابی و معرفی توانایی خودتان ندارید اما معمولا درآمد کمتری نسبت به کارهای دیگر دارند و زمان بیشتری از شما می‌گیرند و امکان ارتقا وجود ندارد تا بتوانید درآمد بیشتری از آنها پیدا کنید. برای پیدا کردن این کارهای نیمه وقت کافیست به نیازمندی روزنامه‌ها، مثل همشهری مراجعه کنید تا کلی تبلیغ مربوط با این کارها را پیدا کنید.

در نهایت یادتان باشد که هر یک از این کارهای نیمه وقت اگر به صورت تخصصی دنبال شوند و درآن تجربه کسب کنید، با توجه به پتانسیل بالایی که دارند و توضیحاتی که در میکرومقاله «چگونه کار تولیدی با سرمایه کم راه‌اندازی کنیم» گفتیم، می‌توانند از کار نیمه وقت خارج شوند و شغل اصلی شما از نظر درآمد باشند. شما محدود به ۴ موردی که معرفی کردیم نیستید و می‌توانید براساس توانایی، تجارب و تخصص خود سراغ کارهایی بروید که شاید کسی تا به امروز سراغ آنها نرفته و از بازار بکری که وجود دارد بهترین استفاده را ببرید تا درآمد بالایی هم داشته باشید.