برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

فصل اول رویداد هم کتاب درباره «اثر مرکب» برگزار شد

وقتی از کتاب خواندن حرف می‌زنیم تقریبا کسی را پیدا نمی‌کنیم که با آن مخالف باشد یا دوست نداشته باشد اما متاسفانه تعداد افرادی که فکر می‌کنند وقت و زمان کافی برای کتاب خواندن را ندارند بسیار زیاد است. ما در سبکتو با ایجاد و تولید میکروکتاب و نانوکتاب‌ها سعی کردیم تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنیم و این فرصت را به افراد بدهیم تا بتوانند هفته‌ای یک کتاب بخوانند. اما نکته دیگری که نظرمان را جلب کرد، تاثیرگذاری با هم کتاب خواندن بود.

هر کدام از ما برداشت منحصربه‌فرد خودمان را از مطالب یک کتاب داریم، برداشتی که شاید فرد دیگر اصلا به آن فکر نکرده باشد و همچنین تجربه‌هایی داریم که منحصر به خودمان است. پس با خودمان فکر کردیم چه چیزی بهتر از کتاب‌خوانی و اشتراک تجربه‌ها در کنار هم.در سبکتو همراه با شتابدهنده رادمان کیش تصمیم به اجرای رویدادی به نام هم‌کتاب گرفتیم. رویداد کتابخوانی هم‌کتاب این فرصت را در اختیار ما و شما می‌گذارد تا هم یک کتاب را با هم بخوانیم و مرور کنیم و هم از تجربیات افراد مختلف استفاده کنیم. این رویداد در جزیره زیبای کیش و در مرکز نوآوری آن برگزار می‌شود و هر ماه به یک کتاب خاص تعلق دارد.

پوستر رویداد هم کتاب

رویداد هم‌کتاب در روزهای چهارشنبه ساعت ۶ تا ۸ عصر برگزار می‌شود اما اگر شما نمی‌توانید در این جلسه حضور داشته باشید یا اصلا ساکن جزیره نیستید، نگران نباشید چون این امکان فراهم شده تا به صورت لایو از اینستاگرام سبکتو بتوانید هر چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۸ عصر از تمام صحبت‌ها و نظرات استفاده کنید و البته ویدئو این رویداد هم در اینستاگرام سبکتو قابل دسترس است. هم‌کتاب این ماه روی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کتاب‌های توسعه فردی، یعنی کتاب اثر مرکب از دارن هاردی تمرکز دارد.
دارن‌هاردی، نویسنده، سخنران و مشاور آمریکایی است که تا سال ۲۰۱۵ ناشر “مجله موفقیت” یکی از پرتیراژترین مجلات دنیا بوده است. او در سن ۱۸ سالگی تجارت خود را آغاز کرد و در ۲۷ سالگی به یک جوان میلیونر تبدیل شد. مجله موفقیت به او این امکان را داد تا با مدیران برجسته، کارآفرینان برتر و قهرمانان مصاحبه داشته باشد و همین موضوع باعث شد تا پرده از راز موفقیت آنها بردارد. او مشهورترین مقالات نیویورک تایمز را می‌نویسد و چندین کتاب مشهور دارد که بهترین آنها “اثر مرکب” است.
او در کتاب اثر مرکب اصول به دست آوردن موفقیت و مهم‌تر از آن ادامه داشتن آن را یاد می‌گیریم. اثر مرکب وجه اشتراک تمام افراد موفق با یکدیگر است که “دارن‌هاردی” با بررسی تک تک آنها، به آن رسیده است. اثر مرکب می‌گوید برای به وجود آمدن تغییرات بزرگ نیاز به قدم‌های بزرگ نیست بلکه ثبات قدم در انجام تغییرات کوچک است که می‌تواند شما را به آنچه می‌خواهید تبدیل کند.
در این صفحه آنچه در هر رویداد هم‌کتاب می‌گذرد را با شما به اشتراک می‌گذاریم و پس از هر جلسه این صفحه به روز می‌شود و این گزارش‌ها توسط روابط‌عمومی شتابدهنده رادمان تهیه می‌شود.

جلسه اول رویداد هم کتاب

 فصل اول رویداد هم کتاب درباره «اثر مرکب» در حال برگزاری است

اولین رویداد «هم کتاب» چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ به همت شتابدهنده‌ی رادمان کیش و استارتاپ سبکتو با راهبری خانم ساغر رستمی در مرکز نوآوری کیش برگزار گردید. ابتدا آقای مهندس امیرمیثم گیاهی مدیر اجرایی شتابدهنده رادمان، درباره‌ی روند برگزاری این رویداد صحبت نمودند. در ادامه خانم شیوا جلوه هم‌بنیانگذار سبکتو، پس از معرفی این استارتاپ که اولین و پرمخاطب‌ترین ناشر تخصصی خلاصه کتاب کشور است، به حاضرین این وعده را دادند که پس از اتمام هر کتاب افراد می‌توانند خلاصه‌ یا دیدگاه خود را در قالب یک مقاله بنویسند و با آن‌ها به اشتراک بگذارند تا پس از بررسی با نام خود افراد در سایت سبکتو منتشر شود. همچنین به نفرات برتر به ترتیب اشتراک یک ساله، شش ماهه و سه ماهه هدیه خواهند داد.

همچنین خانم رستمی به عنوان مدیر روابط عمومی شتابدهنده‌ی تخصصی رادمان کیش، پس از معرفی این شرکت و خدمات آن، آمادگی شتابدهنده‌ی رادمان را برای هرگونه همکاری در خصوص برگزاری رویداد های مشترک در جهت کمک به رشد و پویا‌تر شدن اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کیش، اعلام کردند.جلسه‌ی اول با توضیحی از کل موضوع کتاب «اثر مرکب»نوشته دارن هاردی، شروع شد. در ذیل به خلاصه‌ای از صحبت‌های راهبر جلسه پیرامون فصل اول این کتاب می‌پردازیم.
در جلسه اول درباره این صحبت کردیم که کتاب اثر مرکب، کتابی درباره راه و روش موفقیت و کلید رسیدن به موفقیت است. بسیاری از کارآفرینان و مدیران معروف و نویسندگان مشهور کتاب‌ها و مجله‌‌های موفقیت، خواندن این کتاب را به شدت پیشنهاد می‌کنند. نویسنده‌ی کتاب، دارن هاردی در ۱۸ سالگی شرکت خودش را داشت و در بیست‌وهفت سالگی میلیاردر و مدیر مجله‌ی موفقیت آمریکا بود.

مدیر مجله‌ی موفقیت بودن این فرصت را به او داد تا با کارآفرینان و مدیران، قهرمانان و افراد موفق زیادی مصاحبه‌ کند. چکیده‌‌ای از راز موفقیت این افراد کتاب اثر مرکب را ساخت. دارن هاردی موفقیت خود را مدیون پدری منظم، مسئولیت پذیر و موفق است و شکل گیری رفتار خود را، تحت تاثیر عادت‌ها رفتاری پدرش می‌داند. فصل اول این کتاب درباره‌ی عادت‌ها است. عادت‌های خوب و بدی که در روند زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. نویسنده در کتاب افزایش عادت‌های خوب، حذف عادت‌های بد و جایگزینی عادت‌های خوب با بد و همراه کردن آن با زمان، تکرار و تلاش را عامل موفقیت می‌داند. او فرمول موفقیت را تصمیم‌های کوچک، زمان، تکرار و تلاش معرفی می‌کند.

در ادامه راهبر جلسه، از حاضرین درخواست کرد تا تجربیات و عادت‌های خوب و بد خود و راه‌حل‌هایی که برای برداشتن گام‌های موثر در زندگی خود برداشتند، را به اشتراک بگذارند.
افراد از برنامه‌ریزی، داشتن نظم، کوچ و مربی شخصی، شکرگزاری همراه با اقدام، ورزش، ذهن‌ آگاهی و یوگا، خودشناسی و توقف عیب‌جویی از دیگران، مشخص کردن دو تا سه هدف مشخص و چیدن برنامه‌ای طولانی مدت همراه با تلاش برای رسیدن به آن هدف‌ها، توقف سرزنش خود و حرکت به سمت هدف‌ها و… صحبت کردند.

ویدئو کامل جلسه اول هم کتاب را می‌توانید در اینستاگرام سبکتو مشاهده کنید.

جلسه دوم رویداد هم کتاب برگزار شد

جلسه دوم رویداد هم کتاب

دومین رویداد «هم‌کتاب» چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ به همت شتابدهنده‌ی رادمان کیش و اولین و پرمخاطب‌ترین ناشر تخصصی خلاصه کتاب کشور به نام سبکتو  با راهبری آقای مرتضی حسین اهلو در مرکز نوآوری کیش برگزار گردید.
ابتدا خانم ساغر رستمی مدیر روابط عمومی شتابدهنده رادمان کیش، درباره‌ی روند برگزاری این رویداد، معرفی شتابدهنده‌ی رادمان و استارتاپ سبکتو توضیحاتی را ارائه نمودند و خلاصه‌ای از جلسه‌ی قبل را به شرح زیر توضیح دادند:
“جلسه‌ی قبل فصل یک کتاب اثر مرکب، کتابی که راه و روش موفقیت و کلید رسیدن به موفقیت است را توضیح دادیم. فصل اول این کتاب درباره‌ی عادت‌ها است. عادت‌های خوب و بدی که در روند زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. نویسنده در کتاب افزایش عادت‌های خوب، حذف عادت‌های بد و جایگزینی عادت‌های خوب با بد و همراه کردن آن با زمان، تکرار و تلاش را عامل موفقیت می‌داند. او فرمول موفقیت را تصمیم‌های کوچک، زمان، تکرار و تلاش معرفی می‌کند.”
در ادامه راهبر جلسه‌ آقای مرتضی حسین اهلو هم‌بنیانگذار استارتاپ Sabketo.com صحبت‌های خود را به شرح زیر ارائه نمودند:
“این باور وجود دارد که افراد در شرایط یکسان، با انتخاب‌هایی که می‌کنند سرنوشت‌های متفاوتی را برای خود رقم خواهند زد. هر انتخاب، رفتاری را آغاز می‌کند که در بلند مدت تبدیل به عادت می‌شود. اگر ما یاد بگیریم که آگانه تصمیم‌گیری کنیم، حتی کوچکترین تصمیمات و انتخاب‌هایمان، بر مسیر زندگی و اهدافمان اثر می‌گذارد. در ادامه راهبر جلسه این سوال را مطرح کردند که آیا برای همه‌ی افراد در زندگی شرایط و فرصت‌های یکسانی وجود دارد؟
همچنین به این موضوع که تصمیم‌های کوچک با گذشت زمان به تغییرات بزرگ ختم می‌شوند پرداخت.
اثر مرکب بر علیه شما نیز کار می‌کند. تاحالا فیل که یکی از بزرگترین موجودات روی زمین هست شما را گاز گرفته‌است؟ در عوض پشه‌ها با اینکه بسیار کوچک هستند ولی نیش میزنند! این اهمیت اثر‌های کوچک یا همان تصمیمات غلط کوچک هستند که به مرور و با تکرار آثار مخربی از خود به جای می‌گذارند. همچنین از حاضرین خواستند که انتخاب‌ها و عادت‌های کوچکی که در نهایت باعث اتفاقی بزرگ شده‌اند را توضیح دهند.
در ادامه توضیح دادند که مقصر کردن دیگران کافی است. مسئولیت صد در صدی زندگی خود را بر عهده بگیرید.
جزئیات زندگی را ثبت کنید! اگر به دنبال تناسب اندام هستید کوچکترین کالری‌های مصرفی را ثبت کنید. اگر به دنبال پس‌انداز پول هستید تمام فاکتور‌ها وفیش‌های بانکی خود را ثبت کنید. نوشتن به شما این امکان را می‌دهد که تمام تغییرات و اشتباه‌ها را دنبال کنید. و جادوی این کار در تکرار آن در طولانی مدت است.”
در این جلسه آقای امیر غیاثی‌فر متخصص پرسونال برندیگ درباره‌ی تغییر و مراحل تغییر صحبت کردند. اولین مرحله در تغییر روش زندگی مرحله‌ی انکار است. دومین مرحله ناچاری است. جایی که دیگر توان ادامه دادن با روش فعلی را نداریم و به دنبال تغییر هستیم. هر فرد برای توسعه‌ی فردی به یک نمودار که PDP نام دارد نیاز دارد. چهار وجه این نمودار ارزیابی، کجا، چطور و ناظر است. مهمترین وجه ناظر است و ناظر به هر فردی بجز خود آن فرد می‌گویند که متخصص است. همه‌ی  مشاوران، منتور‌ها و کوچ‌ها می‌توانند ناظر باشند.

ویدئو کامل جلسه دوم هم کتاب را می‌توانید در اینستاگرام سبکتو مشاهده کنید.

جلسه سوم رویداد هم کتاب برگزار شد

جلسه سوم رویداد هم کتاب برگزار شد

سومين رویداد «هم‌ کتاب» چهارشنبه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ با راهبری خانم شیوا جلوه در مرکز نوآوری کیش برگزار گردید.
ابتدا خانم ساغر رستمی مدیر روابط عمومی شتابدهنده رادمان کیش، خلاصه‌ای از جلسه‌ی قبل را توضیح دادند:
“در جلسات قبل، فصل یک و دو کتاب اثر مرکب، کتابی که راه و روش موفقیت و کلید رسیدن به موفقیت است را توضیح دادیم. فصل اول این کتاب درباره‌ی عادت‌ها است. عادت‌های خوب و بدی که در روند زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. نویسنده در کتاب افزایش عادت‌های خوب، حذف عادت‌های بد و جایگزینی عادت‌های خوب با بد و همراه کردن آن با زمان، تکرار و تلاش را عامل موفقیت می‌داند. او فرمول موفقیت را تصمیم‌های کوچک، زمان، تکرار و تلاش معرفی می‌کند. در فصل دوم به این موضوع که افراد در شرایط یکسان، با انتخاب‌هایی که می‌کنند سرنوشت‌های متفاوتی را برای خود رقم خواهند زد اشاره می‌کند . هر انتخاب، رفتاری را آغاز می‌کند که در بلند مدت تبدیل به عادت می‌شود. اگر ما یاد بگیریم که آگانه تصمیم‌گیری کنیم، حتی کوچکترین تصمیمات و انتخاب‌هایمان، بر مسیر زندگی و اهدافمان اثر می‌گذارد. همچنین پیشنهاد می‌کند که جزئیات زندگی را ثبت کنید! نوشتن به شما این امکان را می‌دهد که تمام تغییرات و اشتباه‌ها را دنبال کنید. و جادوی این کار در تکرار آن در طولانی مدت است.”
در ادامه راهبر جلسه خانم شیوا جلوه هم‌بنیانگذار استارتاپ سبکتو به تشریح فصل سه و چهار کتاب پرداختند:
“عادت‌ها غیر ارادی هستند و بدون برنامه‌ریزی انجام می‌شوند. اگر بتوانیم هدف‌های اصلی خود را با عادت‌ها همسو کنیم و آن‌ها را به عادت‌های خود ارتباط دهیم، این روش کارآمد و کلید ساخت عادت‌ها و رفتار جدید است که شما را به موفقیت می‌رساند. برای هدف‌های خود از قدرت چرایی استفاده کنید؟ و دائم بپرسید چرا می‌خواهی به این هدف برسی تا به چرایی واقعی برسی نه آن جوابی که دوست داری بشنوی! اهداف خود را انتخاب کنید. و برای آن برنامه‌ریزی کنید. و در مسیر درست اهداف، حرکت کنید و گام بردارید. افکار راه‌گشا هستند و شما را در مسیر اهدافتان حرکت می‌دهند.”
در ادامه خانم جلوه به پنج استراتژی برای از بین بردن عادت‌های بد و پنج استراتژی برای بوجود آوردن عادت‌های خوب، با ذکر مثال اشاره کردند:
“قدرت عادت‌ها تاثیرگذار هستند. ثبات قدم در ایجاد و تکرار عادت‌ها باعث ایجاد تغییر می‌شود. دارن هاردی به قدرت تکانه‌ای ایمان دارد. اجسام تمایل دارند حالت یکنواخت خود را حفظ کنند و برای ایجاد تکانه در جهت خلاف آن شما باید یک انرژی مضاعف وارد كنيد. برای ایجاد تکانه باید عادت‌های خوب را ایجاد کنید تا باعث حرکت رو به جلوی شما در راستای هدفتان شود. نقاط ضعف خود را به نقاط قوت خود تبدیل کنید. موفقیت خود به خودی به وجود نمی‌آید. رفتارهای خوبی که در خود ایجاد کرده‌اید را حفظ کنید. حفظ عادت‌های خوب ناخودآگاه باعث انتخاب رفتارهای آگاهانه‌ی درست می‌شود. اهداف را نسبت به شرایط واقعی خود انتخاب کنید و در مسیر رسیدن به آن تلاش کنید.”
در ادامه با سوال و جواب‌های بسیار افراد حاضر به بیان تجربیات خود در رسیدن به اهداف خود و ایجاد هدف و انگیزه برای رسیدن به آن پرداختند.

ویدئو کامل جلسه سوم هم کتاب را می‌توانید در اینستاگرام سبکتو مشاهده کنید.

جلسه چهارم و آخر رویداد هم‌کتاب برگزار شد

جلسه چهارم و آخر رویداد هم‌کتاب برگزار شد

جلسه‌ی چهارم و آخر از کتاب اثر مرکب، با راهبری مرتضی حسین اهلو به پایان رسید. در فصل اول رویداد هم‌کتاب که با همکاری شتابدهنده‌ی رادمان کیش و استارتاپ سبکتو برگزار شد، به بررسی و نقد کتاب اثر مرکب و بیان تجربیات مرتبط با موضوع آن، پرداختیم. در ابتدای جلسه‌ی چهارم خانم ساغر رستمی مدیر روابط عمومی شتابدهنده‌‌ی رادمان کیش ضمن تشکر از تمامی کسانی که در این چهار جسله همراه این رویداد بودند، خلاصه‌ای از مطالب سه جلسه‌ی قبل را به شرح زیر ارائه دادند:

”در جلسات قبل، فصل یک، دو، سه و چهار کتاب اثر مرکب، کتابی که راه و روش موفقیت و کلید رسیدن به موفقیت است را توضیح دادیم. فصل یک می‌گوید عادت‌های خوب را افزایش دهید، عادت‌های بد را حذف کنید و عادت‌های خوب را با بد جایگزین کنید و این سه مورد را با زمان، تکرار و تلاش همراه کنید. فرمول موفقیت تصمیم‌های کوچک، زمان، تکرار و تلاش است. در فصل دوم به این موضوع که افراد در شرایط یکسان، با انتخاب‌هایشان سرنوشت‌های متفاوتی را برای خود رقم خواهند زد اشاره شد. هر انتخاب، رفتاری را آغاز می‌کند که در بلند مدت تبدیل به عادت می‌شود. اگر ما یاد بگیریم که آگاهانه تصمیم‌گیری کنیم، حتی کوچکترین تصمیمات و انتخاب‌هایمان، بر مسیر زندگی و اهدافمان اثر می‌گذارد. هدف‌های اصلی خود را با عادت‌ها همسو کنید و آن‌ها را به عادت‌های خود ارتباط دهید، این روش کارآمد و کلید ساخت عادت‌ها و رفتار جدید است که شما را به موفقیت می‌رساند. افکار راه‌گشا هستند و شما را در مسیر اهدافتان حرکت می‌دهند. قدرت عادت‌ها تاثیرگذار هستند. ثبات قدم در ایجاد و تکرار عادت‌ها باعث ایجاد تغییر می‌شود. موفقیت خود به خودی به وجود نمی‌آید. رفتارهای خوبی که در خود ایجاد کرده‌اید را حفظ کنید. حفظ عادت‌های خوب ناخودآگاه باعث انتخاب رفتارهای آگاهانه‌ی درست می‌شود. اهداف را نسبت به شرایط واقعی خود انتخاب کنید و در مسیر رسیدن به آن تلاش کنید.”

در ادامه آقای مرتضی حسین اهلو، هم‌بنیانگذار استارتاپ سبکتو جلسه‌ی چهارم را به شرح زیر ارائه دادند تا اولین کتاب از رویداد هم‌کتاب به پایان برسد:

”همه‌ی ما مسئول صد در صدی زندگی خودمان هستیم ولی گاهی نیروهای خارجی ما را از مسیر اهداف دور می‌کنند. با تصمیمات هوشمندانه می‌توانیم با این نیروها مقابله کنیم. با توجه به سه روش ورودی‌ها (تغذیه‌ صحیح بدن و ذهن)، ارتباطات (قطع ارتباط با آن‌هایی که مانع پیشرفت شما در مسیر اهداف می‌شوند، ارتباط محدود با کسانی که امکان قطع کامل ارتباط با آن‌ها وجود ندارد، گسترش روابط با کسانی که در دایره‌ی اهداف شما قرار دارند)، محیط (تغییر محیط و گسترش روابط) می‌توانید در مسیر درست زندگی قرار بگیرید و اهداف خود را در راستای رسیدن به هدف کنترل کنید. سعی کنید در زندگی از یک مربی کمک بگیرید. و به این نکته توجه داشته باشید که موفقیت شما با پنج نفر اول از افراد زندگی شما رابطه‌ی مستقیم دارد. فراتر از انتظار ظاهر شوید و کارهای غیر منتظره انجام دهید. در این مسیر پشتکار، تلاش، تمرین و استمرار را مهم‌ترین جوهر رسیدن به هدف بدانید.”

در ادامه افراد حاضر به بیان تجربیات مشترک پرداختند و درباره‌ی روند برگزاری و ادامه‌ی رویداد هم‌کتاب صحبت کردند.

ویدئو کامل جلسه چهارم هم کتاب را می‌توانید در اینستاگرام سبکتو مشاهده کنید.