برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

۶ عادت عصرگاهی افراد بسیار موفق بعد از ساعت کاری

از قدیم گفتند که اگر می‌خواهید جزو افراد بسیار موفق باشید باید این ۲ نصیحت را آویزه گوش‌تان کنید: «روزی، ابتدای صبح تقسیم می‌شود» یا «سحرخیز باش تا کامروا شوی». نمی‌خواهم بگویم اینها اشتباه است، اتفاقا می‌خواهیم به این مورد بپردازیم که افراد بسیار موفق علاوه‌بر اینکه روتین‌های صبحگاهی برای افزایش بازدهی خودشان دارند، برای عصرشان هم برنامه دارند و آن را فرصت برای توسعه فردی و بهبود سبک زندگی خود می‌دانند. در ادامه می‌خواهیم ۶ عادت عصرگاهی افراد موفق را معرفی کنیم که شما هم می‌توانید آنها را اجرا کنید یا از آنها براساس سبک زندگی خودتان الهام بگیرید. پس با سبکتو و میکرومقاله امروز همراه باشید.

۶ عادت عصرگاهی افراد بسیار موفق بعد از ساعت کاری

۱. برنامه‌ریزی برای فردا

باراک اوباما یکی از افراد بسیار موفق در زمینه سیاست، زمانی که رئیس جمهور بود در پایان روزهای کاری خودش سراغ برنامه‌ریزی می‌رفت.

باراک اوباما یکی از افراد بسیار موفق در زمینه سیاست، زمانی که رئیس‌جمهور بود در پایان روزهای کاری خودش سراغ برنامه‌ریزی می‌رفت. ابتدا روزی که گذرانده بود را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کرد و چکیده‌ای از آن را می‌نوشت تا بتواند بر اساس آنها برای فردا تصمیم‌های هوشمندانه‌تری بگیرد و بعد سراغ برنامه‌های فردا می‌رفت تا آمادگی بیشتری برای کارهای فردا پیدا کند. شما هم اگر فردا، روزی پرمشغله دارید؛ از روز قبلی برنامه‌ریزی کنید و سناریوهای موفقیت هر یک از کارهای فردا را مشخص کنید. مثلا اگر جلسه‌ای دارید بنویسید که خروجی آن چی باشد برای شما موفقیت حساب می‌شود و یا اگر رژیم هستید چقدر کالری مصرف کنید پایبند رژیم خود بودید و…

۲. خلوت فکری عصرگاهی یکی از عادت افراد بسیار موفق

ورا ونگ یکی از افراد بسیار موفق در زمینه طراحی لباس است

ورا ونگ یکی از افراد بسیار موفق در زمینه طراحی لباس است و طراحی‌های او را می‌توان بر تن افرادی مثل ماریا کری، جنیفر لوپز، شارون استون و ویکتوریا بکهام دید. او در پایان ساعت کاری وقتی ایمیل‌های خود را جواب می‌دهد، زمانی را به تفکر آزاد اختصاص می‌دهد و اجازه می‌دهد افکار در ذهن او بروند و بیاییند. او می‌گوید این تفکر آزاد اجازه می‌دهد که فشار روز کاری خارج شود و فرصتی برای خلاقیت به وجود بایید. او می‌گوید طراحان به دنبال ایده‌هایی هستند که بگویند «آهان!» و این آهان‌ها برای او در زمان تفکر آزاد رخ می‌دهد. شما هم می‌توانید در پایان روز کاری بنشینید و تفکر آزاد را تجربه کنید. ابتدا شاید افکار شما به سمت کار گرایش پیدا کند اما بعد از مدتی افکار و ایده‌های جدید وارد ذهن‌تان می‌شوند.

بیشتر بخوانید:   ۵ مهارت اصلی که شما را پیروز مذاکره می‌کند - قسمت اول

۳. پیاده‌روی، عادت مشترک افراد بسیار موفق

جوئل گاسکوئین هم‌بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بافر Buffer و یکی از افراد بسیار موفق استارتاپی است.

جوئل گاسکوئین هم‌بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بافر Buffer و یکی از افراد بسیار موفق استارتاپی است. بافر، اپلیکیشنی است که شرکت‌ها و افراد مشهور می‌توانند شبکه‌های اجتماعی خود را در یک محیط مدیریت کنند. جوئل پس از ساعت کاری به ۲۰ دقیقه پیاده‌روی می‌رود. این پیاده‌روی کمک می‌کند که فکر خود را از محل کار خارج کرده و خواب باکیفیت‌تری در شب تجربه کند. پیاده‌روی عصرگاهی را بسیاری از افراد بسیار موفق انحام می‌دهند و این پیاده‌روی فرصتی می‌دهد که فاصله‌ای بین زندگی کاری خود و زندگی شخصی ایجاد کنند. همچنین پیاده‌روی ذهن و جسم را به تعادل می‌رساند و مطمئنا برای سلامتی هم مفید است.

۴. عادت مطالعه

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت را همه ما می‌شناسیم و موافق هستیم حتما او جزو لیست افراد بسیار موفق جهان است.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت را همه ما می‌شناسیم و موافق هستیم حتما او جزو لیست افراد بسیار موفق جهان است. بیل گیتس هر شب قبل خواب حتما یکساعت مطالعه می‌کند. او می‌گوید این کار به کاهش استرس و قدرت یادگیری کمک می‌کند و در عین حال دانش جدیدی برای او به ارمغان می‌آورد که می‌تواند در آینده شروع کننده یک نوآوری و ایده جدید برای او باشد. شما هم هر روز یک ساعت را به مطالعه اختصاص بدهید تا معجزه آن را ببینید.

اگر هم حوصله متون بلند یا وقت کافی ندارید می‌توانید از اپلیکیشن سبکتو استفاده کنید. سبکتو اولین ناشر تخصصی خلاصه کتاب کشور محصول خود را به نام میکروکتاب به صورت صوتی و نوشتاری ارایه می‌کند و این فرصت را در اختیار کاربران می‌گذارد که هر روز بتوانند یک کتاب بخوانند یا بشنوند و از دانش آنها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:   بررسی و معرفی بهترین کارگزاری بورس در ایران

۵. گوشی موبایل را خاموش کنید

از آریانا هافینگتن به عنوان یکی افراد بسیار موفق و از تاثیرگذارترین شخصیت‌های زن در رسانه‌های جهان نام برده می‌شود.

از آریانا هافینگتن به عنوان یکی افراد بسیار موفق و از تاثیرگذارترین شخصیت‌های زن در رسانه‌های جهان نام برده می‌شود. بسیاری از ما معتاد کار یا شبکه‌های اجتماعی هستیم و اگر شب گوشی خود را خاموش کنیم، مدام فکرمان سمت آن می‌رود. آریانا یکبار بر اثر خستگی بیشتر از حد کاری غش می‌کند و بعد آن تبدیل به یک مروج عادت خاموش کردن گوشی پس از ساعت کاری می‌شود. همچنین نور آبی صفحه موبایل هم در خواب اختلال ایجاد می‌کند و بهتر است از چند ساعت قبل خواب گوشی را خاموش کرده و سراغ آن نرویم.

۶. زمان هم‌صحبتی با خانواده

الکس بلومبرگ یک کارآفرین، روزنامه نگار، تهیه کننده و یکی از افراد بسیار موفق است که بیشتر بخاطر پادکست‌اش به نام استارتاپ شناخته می‌شود.

الکس بلومبرگ یک کارآفرین، روزنامه نگار، تهیه کننده و یکی از افراد بسیار موفق است که بیشتر بخاطر پادکست‌اش به نام «استارتاپ» شناخته می‌شود. الکس جزو افرادی است که همیشه سرش شلوغ است و نمی‌توان او را در حال استراحت پیدا کرد اما همیشه وقتی برای خانواده خود در نظر می‌گیرد. او اعتقاد دارد که وقت گذاشتن مفید با همسر و خانواده به موفقیت او کمک زیادی کرده است.

شما چه عادت‌هایی از عادت‌های عصرگاهی افراد بسیار موفق را می‌خواهید به روتین زندگی خود اضافه کنید؟ آیا می‌خواهید یک برنامه ورزشی روزمره داشته باشید؟  آن را با ما به اشتراک بگذارید، ما همیشه به دنبال بازخورد از سبکتویی‌ها هستیم.