برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

چطور سرمایه گذاری پر سود و مطمئن داشته باشیم؟

سرمایه گذاری پر سود و مطمئن از مهارت‌هایی است که برای موفقیت مالی حتما باید فرا بگیرید. البته این مهارت فقط با کسب دانش به دست نمی‌آید و جزو مهارت‌هایی است که به تجربه هم نیاز دارید. در این میکرومقاله از سبکتو می‌خواهیم ۷ درس مهم که افراد موفق در سرمایه گذاری پیشنهاد می‌کنند را با شما درمیان بگذاریم.

۱. پولی را سرمایه گذاری کنید که به آن احتیاج ندارید

در قوانین سرمایه گذاری پر سود و مطمئن اولین قانون استفاده از پول اضافه است. بارها همه ما کسانی را دیده‌ایم که ماشین خود را فروختند و در بورس یا روش‌های دیگر سرمایه گذاری کردند و شکست‌های غیرقابل جبران خوردند. بله! این امکان وجود دارد که افراد با ریسک کردن، سود‌های باورنکردنی به دست بیاورند اما همیشه اینطوری نیست. وارن بافت اولین و مهم‌ترین قانونی که برای سرمایه گذاری خود دارد را حفظ پول می‌داند نه کسب سود. همچنین در کتاب کارآفرین محتاط هم متوجه می‌شویم که همه افراد موفق و ثروتمند برخلاف تصور عموم، افراد بسیار محتاطی هستند و از ریسک گریزان‌اند.

۲. فقط و فقط خودتان برای سرمایه گذاری پر سود و مطمئن تصمیم بگیرید

من خودم دوره‌های سرمایه گذاری را گذراندم و معمولا سعی می‌کنم در دوره‌ها و کلاس‌های جدید هم شرکت کنم. همیشه در این دوره‌ها افرادی برایم عجیب بودند که معمولا هم اکثریت کلاس را تشکیل می‌دادند. آنها برای آموزش و یادگیری سرمایه گذاری پر سود آمده بودند اما بر اساس حرف دیگران و شبکه‌های اجتماعی دست به خرید و فروش سهام می‌زدند. آنها با اینکار علاوه بر اینکه تجربه‌ای از آموزش‌های دریافتی پیدا نمی‌کردند، دچار شکست هم می‌شدند و شرایط را گردن همه به جر خودشان می‌انداختند. برای سرمایه گذاری‌های خود اینترنت و پیشنهادهای دیگران را کنار بگذارید. آن کسی که باید تصمیم بگیرد فقط و فقط خود شما هستید.

بیشتر بخوانید:   ۶ توصیه مهم از وارن بافت ، سومین ثروتمند دنیا

۳. برای سرمایه گذاری پر سود دید بلند مدت داشته باشید

سرمایه گذاری پر سود کاری نیست که در کوتاه مدت به دست بیاورید. معمولا افرادی که در کوتاه مدت به دنبال کسب سود از سرمایه گذاری هستند بیش از سود دچار ضرر می‌شوند و افراد موفق مثل وارن بافت هم از سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت دوری می‌کنند. طبق تحقیقات، میانگین زمان سرمایه‌گذاری‌های وارن بافت ۹ سال است.

چطور سرمایه گذاری پر سود و مطمئن داشته باشیم؟

۴. دیگران را سرزنش نکنید

یادتان باشد که برای سرمایه گذاری‌های خود تمام جوانب را بررسی کنید و بدون عجله برای آن تصمیم بگیرید و برای سرمایه گذاری خود دلایل کافی داشته باشید. شرایط بد را هم در نظر بگیرید. اگر دچار ضرر شدید یا بازار طبق برنامه شما پیش نرفت کی می‌خواهید از آن خارج شوید؟ و پلن شما برای خروج چیست؟ وقتی با دیدی باز تصمیم بگیرید و بر اساس حرف دیگران سرمایه گذاری نکنید مطمئن احتمال کسب سود و سرمایه گذاری پر سود برای شما بیشتر است و نیازی ندارید در صورت شکست دیگران را مقصر بدانید و آنها را سرزنش کنید.

۵. چقدر از درآمد خود را برای سرمایه گذاری، پس‌انداز می‌کنید؟

یکی از تفاوت‌های اساسی افراد موفق که به ثروت می‌رسند و افراد معمولی در کنار گذاشتن درآمد خود برای سرمایه‌گذاری است. آنها معمولا بین ۲۵ تا ۶۰ درصد درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند و با آن سعی می‌کنند سرمایه گذاری پر سود داشته باشند. البته یادتان باشد که در کشور ما به خاطر تورم بالا پس انداز صِرف روش مناسبی نیست و حتما باید با پس انداز خود اقدام به سرمایه گذاری کنید. رابرت کیوساکی در تمامی کتاب‌هایش مثل کتاب پدر پولدار پدر فقیر، آی‌کیو مالی و استقلال مالی به این موضوع اشاره کرده است که افراد موفق ابتدا حدود ۵۰ درصد از درآمد خود را کنار می‌گذارند طوری که از ابتدا آن را نداشتند و از آنچه مانده برای گذران زندگی خود استفاده می‌کنند. و جایی که فکر کنند مبلغ باقی مانده کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد به حای اینکه به مبلغ پس‌انداز دست بزنند، تمام تلاش خود را می‌کنند که درآمد را افزایش دهند. اگر کتاب‌های رابرت کیوساکی را نخواندید پیشنهاد می‌کنم در اپ سبکتو حتما میکروکتاب‌های او را بخوانید یا گوش کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین کتاب‌های مدیریت فروش از نظر خوانندگان

۶. تنوع در سرمایه گذاری

البته این یکی از مواردی است که افراد صاحب سبک در سرمایه گذاری در آن اختلاف نظر دارند به طور مثال وارن بافت می‌گوید وقتی در یک سرمایه گذاری دانش کافی دارید و ریسک آن از نظر بررسی‌های همه جانبه شما کم است چرا نباید سنگین وارد آن شوید؟ اما بیشتر افراد که دستی در بازار سرمایه گذاری و مخصوصا سرمایه گذاری پر سود دارند می‌گویند؛ برای اینکه هیچ فردی از دانش ۱۰۰ درصد برخوردار نیست و ممکن است که در تصمیم‌گیری اشتباه کند پیشنهاد می‌کنیم که همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نچینید و تنوع سرمایه‌گذاری داشته باشید.

یادتان باشد که از بازارهای نوظهور مثل کریپتوکارنسی‌هایی مثل بیت‌کوین هم غافل نشوید. همیشه بازارهای نوظهور مثل عرضه‌های اولیه بورس هستند و ممکن است برای شما سرمایه گذاری پر سود باشند.

۷. برای سرمایه گذاری پر سود روی خودتان سرمایه گذاری کنید

مورد ۷ آخرین و مهم‌ترین درس است. افرادی در زندگی موفق می‌شوند که اولین و مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را روی خودشان انجام می‌دهند. حتما موافق هستید که برای موفقیت به دانش نیاز است اما علاوه بر دانش به سلامتی روحی و جسمی خود هم توجه دارید؟ یادتان باشد یک بدن سالم در کنار تجربه و عقل سالم می‌تواند شما را به اوج قله موفقیت برساند و اگر هر یک از آنها دچار مشکل شود مثل پرنده‌ای که یک بال را از دست می‌دهد نمی‌توانید در مسیر موفقیت ادامه دهید.