برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

زندگی نامه بیل گیتس و جهانی که با او تغییر کرد

زندگی نامه بیل گیتس برای همه ما جالب و البته آموزنده است. بیل گیتس یک کارآفرین حوزه فناوری و البته یکی از بزرگترین خیرین دنیاست که مایکروسافت را تاسیس کرد و امروزه بیشتر ما با محصولات آن مثل ویندوز، آفیس و ایکس‌باکس آشنا هستیم. او در سال ۲۰۱۴ از مدیریت مایکروسافت کناره‌گیری کرد تا با همسرش ملیندا گیتس، به کارهای عام‌المنفعه در بنیاد خیریه خودشان به نام بنیاد گیتس بپردازد. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا با بررسی زندگی نامه بیل گیتس بیشتر با او آشنا شویم.

اوایل زندگی بیل گیتس

اسم کامل بیل گیس، ویلیام هنری بیل گیتس سوم است و در سال ۱۹۵۵ در سیاتل واشنگتن متولد شده و الان ۶۴ ساله است. او که در یک خانواده طبقه متوسط به دنیا آمده بود، از ابتدا توسط خانواده به رشد و رقابت تشویق می‌شد و رابطه بسیار نزدیک و گرمی با مادرش داشت. مادر او معلم بود و روحیه کمک کردن به دیگران داشت و معمولا در انجمن‌های خیریه و مدرسه‌سازی فعال بود. شاید بیل گیتس هم روحیه کمک کردن را از مادرش یاد گرفته بود.

تحصیلات در زندگی نامه بیل گیتس

در زندگی نامه بیل گیتس متوجه می‌شویم که او از کودکی به کتاب علاقه بسیاری داشته و بیشتر وقت خود را به مطالعه کردن، مخصوصا مطالعه کتاب‌های دایرة‌المعارف می‌گذراند. همین حالا هم اگر به وبسایت او سر بزنید متوجه می‌شوید که همچنان در دهه ۷۰ زندگی هم اهل کتاب است و کتاب‌هایی که می‌خواند را معرفی می‌کند. اما وقتی بیل حدود ۱۱ یا ۱۲ سال داشت، خانواده نگران برخی از رفتارهای او بودند و فکر می‌کردند با این نوع زندگی او فردی منزوی و تنها خواهد شد، بنابراین فکر کردند تغییر مدرسه می‌تواند به او کمک کند و بیل را به مدرسه لیک‌ساید فرستادند.

بیشتر بخوانید:   ۵ روش مطمئن برای باهوش بودن

زندگی نامه بیل گیتس با کامپیوتر گره خورده است و او در این مدرسه برای اولین بار با کامپیوتر آشنا شد. آن زمان کامپیوترها تازه به کار گرفته می‌شدند و انجمن اولیا و مربیان مدرسه تصمیم گرفته بود که یک کامپیوتر هم برای مدرسه تهیه کنند تا دانش‌آموزان با این وسیله آشنا شوند و وقتی این کامپیوتر به مدرسه رسید، بیل بیشتر وقت خود را صرف آن می‌کرد و حتی توانست یک بازی به نام تیک-تک-تو با زبان بیسیک برای آن بنویسد.

او در سال ۱۹۷۳ وارد دانشگاه هاروارد شد و در رشته حقوق به ادامه تحصیل پرداخت اما با همه نگرانی‌های خانواده، تحصیل را بعد ۲سال رها کرد تا با دوست خود، آلن، سراغ تاسیس مایکروسافت بروند.

زندگی نامه بیل گیتس و جهانی که با او تغییر کرد

ملاقات با پل آلن

بیل گیتس زمانی هم که در دانشگاه بود، بیشتر اوقات خود را با کامپیوتر دانشگاه می‌گذراند و ساعت‌های کمی می‌خوابید و معمولا برای امتحان‌ها چند ساعت مانده به امتحان یک مرور کلی درس‌ها را می‌کرد و امتحان‌ها را با موفقیت پشت‌سر می‌گذاشت.

در زندگی نامه بیل گیتس متوجه می‌شویم که بیل گیتس و پل آلن همدیگر را از مدرسه لیک‌ساید می‌شناختند و می‌شود گفت که مکمل هم بودند، پل خجالتی و محافظه کار بود و بیل جسور و مبارز. آنها بیشتر وقت خود را صرف برنامه‌های کامپیوتری می‌کردند و معمولا جر و بحث زیادی با هم داشتند. در آن دوران بیل گیتس روی یک نرم‌افزار حقوق و دستمزد و برنامه‌ریزی کار می‌کرد و توانستند آن را به قیمت ۲۰هزار دلار بفروشند و سرمایه‌اولیه‌ای برای تاسیس شرکت خود به دست بیاورند اما بابت ترک تحصیل و تاسیس شرکت خود با خانواده درگیر بود چون آنها می‌خواستند بیل درس را ادامه دهد و وکیل شود.

بیشتر بخوانید:   ۸ نفری که ثروت نصف دنیا را دارند [اینفوگرافیک]

در آن دوران پل آلن، برای هانی‌ول، کار می‌کرد و در آنجا با مجله‌ای روبرو شد که در آن به معرفی مینی‌کامپیوتر Altair 8800 پرداخته بود. او این مقاله را به بیل نشان داد و آنها کاملا مجذوب امکانات آن شدند و فکر کردند که چقدر می‌تواند در زندگی روزانه مفید باشد. آنها با شرکت سازنده این کامپیوتر تماس گرفتند و گفتند که یک نرم‌افزار برای کامپیوتر آنها دارند که با بیسیک نوشته‌اند. جالب است بدانید که اصلا چنین نرم‌افزاری وجود نداشته و آنها فقط می‌خواستند بدانند که شرکت علاقه‌ای به همکاری با آنها دارد یا نه.

آنها پس از بررسی بازار و تقاضاهایی که برای نرم‌افزار وجود داشت، تصمیم گرفتند که مایکروسافت را تاسیس کنند. در زندگی نامه بیل گیتس متوجه می‌شویم که آنها پس از تاسیس مایکروسافت تا سال ۱۹۸۳ با هم همکاری می‌کردند اما بعد از آن، پل آلن به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از شرکت استعفا کرد. البته سرطان او رو به بهبود رفت اما شایعه‌ها می‌گوید که بیل گیتس کاری کرده بود که او از شرکت استعفا دهد. در نهایت پل آلن در سال ۲۰۱۸ به خاطر سرطان در ۶۵سالگی فوت کرد.

زندگی نامه بیل گیتس و تاسیس مایکروسافت

اولین محصولی که مایکروسافت ارایه داد، نرم‌افزار بیسیکی بود که برای کامپیوتر Altair نوشته بودند. قرار بود مایکروسافت بابت هر فروشی که Altair می‌کند درصدی از فروش را دریافت کنند اما بعد‌ها بیل گیتس می‌گوید که آنها فقط بابت ۱۰درصد از افرادی که کامپیوتر را خریده بودند، دریافتی داشتند. متاسفانه آن زمان نصب کپی برنامه‌ها در کامپیوتر‌ها رایج بود و این موضوع به صنعت نرم‌افزار ضربه می‌زد.

بیشتر بخوانید:   چطور هدف و آرزو بسازیم و آنها را دست یافتنی کنیم

در زندگی نامه بیل گیتس متوجه می‌شویم که بیل در سال ۱۹۷۶ در نامه‌ای سرگشاده به فعالین حوزه کامپیوتر گفت که نصب نرم‌افزارهای کپی از تولید نرم‌افزارهای جدید و بهتر جلوگیری می‌کند و برنامه‌نویس‌ها را از زمان و پولی که می‌گذارند منصرف می‌کند.

پیش‌بینی بیل گیتس درباره کرونا

او سالیان سال است که درباره همه‌گیری ویروس‌های جدید هشدار می‌دهد و می‌گفت که باید برای چنین شرایطی آماده باشیم و در نهایت در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی او با ویروس کرونا به حقیقت پیوست. او به همراه همسرش به واسطه خیریه خود، در حال حاضر میلیاردها دلار روی شرکت‌ها و کارخانه‌های توسعه واکسن هزینه کرده‌اند و امیدوارند هر چه زودتر به واکسن کرونا دست پیدا کنند.

اگر از زندگی نامه بیل گیتس خوشتان آمده و دوست دارید درباره بیل گیتس و مایکروسافت بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم حتما میکروکتاب مسیر مایکروسافت را بخوانید یا بشنوید تا با بیل گیتس و زندگی او بیشتر آشنا شوید.