برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

زندگی ادامه دارد! همراه چند راهکار برای مقابله با ناامیدی

زندگی ادامه دارد ! بله درست خواندید! هر اتفاقی هم که رقم بخورد، بازهم زندگی به سمت آینده در حال حرکت است، پس چرا ناامیدن شدن را انتخاب می‌کنید؟ برای همه ما پیش آمده ‌است که احساس کردیم دیگر کنترلی روی زندگی نداریم و نمی‌توانیم به خواسته‌ها و اهداف‌مان برسیم. به خصوص با سخت‌تر شدن اوضاع اقتصادی و همه‌گیر شدن ویروس کرونا، این احساس در بسیاری از مواقع سراغ‌مان آمده و احساس ناامیدی تمام روز و زندگی ما را پر کرده است. حتی شاید این احساس که زندگی دیگر ارزش ندارد سراغ‌مان آمده باشد و امید به زنده بودن را هم از ما گرفته باشد.

اما دقیقا در همان لحظه که احساس ناامیدی می‌کنید، زمان این است که درست تصمیم بگیرید چرا که این ناامیدی‌ها می‌توانند شما را بیشتر از همیشه از مسیر رسیدن به اهداف‌تان دور کنند. زندگی ادامه دارد و شما باید خودتان را برای ادامه دادن آماده کنید. باید کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید و از این شرایط خلاص شوید. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا چند راهکار برای مقابله با ناامیدی را بررسی کنیم.

ناامیدن شدن، گزینه شما نیست! آن را دور بیندازید! اگر امروز آن روزی است که از فرط خستگی و ناامیدی دیگر نمی‌خواهید فردا را مشاهده کنید، باید بدانید که همیشه روزنه‌ای از امید وجود دارد! روزنه که با آن زندگی ادامه دارد و شما را به سمت هدف هل می‌دهد! لازم نیست که منطقی باشید و همه چیز را با اعداد و فرمول‌ها بسنجید.
گاهی اوقات خداوند در لحظاتی که فکرش را نمی‌کنید، درهای امیدی را به سمت شما باز می‌کند. درهایی که به ما نشان می‌دهند، چگونه همیشه می‌توان امید داشت و به مسیر ادامه داد. اگر الان با خودتان فکر می‌کنید که کدام درب امید؟ پس چرا هیچ مسیری برای من باز نشده و چرا من همیشه باید درگیر مسکلات باشم، نگران نباشید. برای شما هم زندگی ادامه دارد و چند راهکار برای مقابله با امیدی و ایمان به زندگی را با هم بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:   ۶ نکته از والدین بیل گیتس که او را ثروتمند و موفق کرد

همیشه موضوعی برای شکرگزاری داشته باشید

اولین گامی که برای ادامه زندگی و مقابله با ناامیدی می‌توانید بردارید، همین شکرگزاری است! شکرگزاری به شما کمک می‌کند که در مدت زمان کوتاهی ارتعاش خود را افزایش دهید و خود را سراسر حس مثبت کنید. شما می‌توانید در لحظات سخت و حساسی که حتی نمی‌خواهید که یک ثانیه دیگر به زندگی ادامه دهید، شکرگزاری کنید و برای خودتان باری از ارتعاش مثبت ایجاد کنید.
برای شروع می‌توانید از ۱۰ مورد که در زندگی تان بابت آن‌ها شکرگزار هستید، یک لیست تهیه کنید. شما باید جمله هر مورد را با “خدایا شرکت به خاطر…” شروع کنید. این کار کمک می‌کند که به صورت لحظه ای، ارتعاش شما تغییر کند و مثبت شود. اگر کتاب معجزه از راندا برن را نخوانید پیشنهاد می‌کنم حتما آن را بخوانید تا با معجزه شکر‌گذاری آشنا شوید.

زندگی ادامه دارد کتاب بخوانید

با کتاب همیشه زندگی ادامه دارد شما می‌توانید کتاب بخوانید و زندگی جدیدتان را جشن بگیرید! بله با خواندن کتاب می‌توانید با ناامیدی مقابله کنید و حال و هوایتان را برای همیشه عوض کنید. شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی که مشغول مطالعه هستید، حال و هوای جدیدی پیدا کنید و ایده‌های جدیدی بگیرید!
اگر احساس می‌کنید که وقت خواندن یک کتاب به صورت کامل را ندارید و یا می‌خواهید که یک کتاب را به صورت صوتی مطالعه کنید، می‌توانید از کتابخانه سبکتو، انواع میکروکتاب‌های صوتی و نوشتاری را پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنم کتاب «همه چیز به فنا رفته» از مارک منسون را بخوانید، کتابی که در مورد امید نوشته است.

بیشتر بخوانید:   انسان های موفق چه ویژگی‌هایی دارند و چطور آنها را تبدیل به عادت کنیم

زندگی ادامه دارد هنوز برای ناامید شدن زود است! همراه چند راهکار برای مقابله با ناامیدی

مدیتیشین کنید و آرامش درونی خود را پیدا کنید!

زندگی ادامه دارد اگر هر از گاهی وقت بگذارید و با روح خودارتباط بگیرید. شما می‌توانید با کمک مدیتیشن و مراقبه با روح و روان خود وارد ارتباط شوید. در دنیای پراسترس امروز کمک گرفتن از این راهکار می‌تواند به ادامه زندگی با آرامش کمک کند و باعث شود که از راهکارهای اشتباه فاصله بگیرید.
اگر فکر می‌کنید که حال و حوصله مراقبه‌های طولانی را ندارید، می‌توانید از تکنیک‌های تنفسی و ریلکسشن استفاده کنید. این ترفندها، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی معجزه کنند و حال و هوای شما را به صورت کلی عوض کنند.

زندگی ادامه دارد تنها باید بخواهید!

در هر موقعیتی، زندگی شما ادامه خواهد یافت! شما می‌توانید با حفظ ایمان و اراده خود، موقعیت‌های سخت را پشت سربگذارید و به سمت موفقیت حرکت کنید. هرچقدر که در مسیر خود استوارتر باشید، نتیجه ای که بدست خواهید آورد، بسیار قوی‌تر خواهد بود. ناامید شدن حسی طبیعی است که همه ما در زندگی با آن درگیر خواهیم شد، اگر شما هم احساس ناامیدی می‌کنید، نگران نباشید و خودتان را به آن احساس نبازید. قدرت شما برای ادامه زندگی بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. پس ناامیدی را حسی گذرا بدانید که می‌توانید آن را پشت سر بگذارید و از زندگی که ادامه دارد لذت ببرید.