برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

راز موفقیت در زندگی و کار چیست و چطور به آن برسیم

موفقیت چیزی است که همه انسان‌ها به دنبال آن هستند. چه موفقیت در زندگی باشد و چه موفقیت در کار همه می‌خواهیم بدانیم که راز موفقیت چیست و چطور می‌توانیم به آن برسیم. به همین خاطر هم معمولا زندگی‌نامه افراد موفق را می‌خوانیم و دوست داریم بیشتر از سبک زندگی آنها بدانیم. افراد موفق واقعا چه کسانی هستند و راز موفقیت آنها چیست؟ اصلا چرا ما جزو آن دسته افراد موفقی نیستیم که دیگران به دنبال رازهای موفقیت ما باشند؟ در این میکرومقاله از سبکتو می‌خواهیم تمام آنچه که برای رسیدن به موفقیت در زندگی و موفقیت در کار لازم دارید را بگوییم و از سیر تا پیاز راز موفقیت افراد را برای شما بیان کنیم. پس با ما همراه باشید:

راز موفقیت چیست؟ می‌خواهم با شما روراست باشم، هیچ رازی وجود ندارد، بخش بیشتری از آنچه که برای موفقیت در کار و زندگی نیاز دارید را همین حالا درون خودتان دارید. پس چرا تا امروز موفق نبودید؟ شاید چون راه آن را بلد نیستید. اولین و مهمترین قدم این است که بدانید تعریف هر فردی از موفقیت متفاوت و مخصوص به خودش است. مثلا برای یک نفر داشتن زندگی آرام و برای دیگری همواره در سفر بودن نشانه موفقیت است. پس تعریف شما از موفقیت چیست؟ ابتدا آن را کامل مشخص کنید و بدانید که قرار است به چه چیزهایی برسید.

راهکارهای رسیدن به موفقیت چیست

 

 بعد از آنکه تعریف موفقیت خود را پیدا کردید، زمان آن است که مسیر رسیدن به آن را ترسیم کنید. در این مسیر باید کارهایی انجام دهید که مانند چراغ، مسیر شما را روشن می‌کنند و سرعت رسیدن شما به خواسته‌هایتان را بیشتر می‌کند. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، تعیین اهداف است. اهداف شما، عادات و آینده شما را می‌سازند، پس بسیار مهم هستند. میکرومقاله‌های زیر می‌توانند برای ساخت و یافتن اهداف به شما کمک کنند.

۱. چطور هدف و آرزو بسازیم و به آنها برسیم

موفقیت در کار و زندگی زمانی رخ می‌دهد که دقیقا بدانید موفقیت برای شما چیست و می‌خواهید به کجا برسید و برای این کار باید اهداف مشخصی داشته باشید. شما باید اهداف کوتاه‌مدت، بلند مدت و میان‌مدت داشته باشید که همه آنها در راستای رسیدن به خواسته‌هایتان باشند. اما همین که بگوییم چه می‌خواهیم کافی است؟ البته که نه. اهداف شما باید ویژگی‌های یک هدف صحیح را داشته باشند تا قابل دستیابی باشند. در  میکرومقاله با ویژگی‌های اهداف آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید:   تعهد به یادگیری کلید موفقیت و توسعه فردی

۲. چطور هدف‌گذاری کنیم که دستاورد بیشتری داشته باشیم

همین که لیستی از اهداف‌مان را بنویسیم کافی است؟ البته که نه. راز موفقیت در این است که از هر کاری که انجام می‌دهید، بیشترین دستاورد را داشته باشید، به خصوص در مورد اهداف. الزاما اینکه سخت کار کنید، ‌نشانه‌ای از موفقیت نیست. مثلا اگر بدون وقفه کار کنید و هیچ استراحتی به خودتان ندهید، اما کاری را انجام دهید که نه تنها علاقه‌ای به آن ندارید، بلکه شما را به هیچ کدام از اهداف‌تان هم نمی‌رساند، راه را اشتباه رفته اید. در میکرومقاله «چطور هدف و آرزو بسازیم و به آنها برسیم» می‌خوانید که چطور به بهترین شکل هدف‌گذاری کنید.

۳. ۱۰ اشتباهی که در مسیر یافتن هدف انجام می‌دهیم

یافتن هدف یکی از رازهای موفقیت است اما نه هر هدفی. معمولا وقتی لیست اهداف‌مان را می‌نویسیم احساس خوبی داریم و ممکن است چیزهای زیادی بنویسیم. اما حقیقت این است که گاهی در مسیر رسیدن به اهداف‌مان اشتباهاتی می‌کنیم که متوجه آنها نمی‌شویم. مثلا فکر می‌کنیم اگر همزمان روی چند هدف تمرکز داشته باشیم، می‌توانیم دستاوردهای بیشتری بدست آوریم، اما این کاملا اشتباه است و حتی می‌تواند ما را در مسیر اشتباهی قرار دهد. پیشنهاد می‌کنم حتما میکرومقاله «۱۰ اشتباهی که در مسیر یافتن هدف انجام می‌دهیم» را بخوانید.

راه‌های با انگیزه بودن در موفقیت چیست

راز موفقیت در زندگی و کار چیست و چطور به آن برسیم

انگیزه همان عاملی است که شما را صبح‌ها از رخت‌خواب بیرون می‌کشد و شب‌ها تا نیمه‌وقت بیدار نگه‌تان می‌دارد تا برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید. همه ما در زندگی به انگیزه نیاز داریم، اما معمولا خیلی سریع از دستش می‌دهیم. وقتی برای موفق بودن تلاش می‌کنید، مواقع زیادی پیش می‌آید که از نرسیدن‌ها خسته شوید و احساس کنید که دیگر نمی‌خواهید ادامه دهید. برای اینکه در زندگی و کسب و کار همواره انگیزه خود را حفظ کنید، پیشنهاد می‌کنم این میکرومقاله‌ها را بخوانید:

بیشتر بخوانید:   چرا در حال مقایسه خود با دیگران هستیم؟

۱. انگیزه برای موفقیت چطور ایجاد می‌شود

در شرایط فعلی جامعه و با توجه به تورم و قیمت‌هایی که هر روز بالاتر می‌روند، احتمالا انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند. اما در این میکرومقاله شما با ۴راهکار ساده که می‌تواند انگیزه شما در کار و زندگی را افزایش دهد آشنا می‌شوید و می‌خوانید که چه تغییراتی باید در زندگی خود ایجاد کنید تا همیشه برای ادامه راه انرژی داشته باشید.

۲. راز موفق بودن از نظر ریچارد برانسون

یکی از مواردی که می‌تواند برای ادامه مسیر در ما انگیزه ایجاد کند، مطالعه در مورد افراد موفق است. قطعا آنها هم روزهای سیاهی داشتند که با کوهی از مشکلات و موانع روبرو شده اند و احساس خستگی کرده‌اند،‌ اما توانستند از این مشکلات به خوبی بگذرند. مطالعه در مورد آنها می‌تواند انگیزه‌های زیادی در ما ایجاد کند. در این میکرومقاله،‌ ریچارد برانسون، مدیر گروه بزرگ و موفق ویرجین، از رازهای خودش به عنوان یک کارآفرین می‌گوید.

دانش خود را برای موفقیت گسترش دهید

تقریبا امکان ندارد شما یک فرد موفق را پیدا کنید که مطالعه نکند. مطالعه و کتاب خواندن یکی از عادت‌های روزانه افراد موفق است که تحت هر شرایطی به آن پایبند می‌مانند. فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای به دنبال موفقیت هستید، شما باید با دانش و علم روز آگاهی داشته باشید. اگر از خودتان می‌پرسید که راز موفقیت چیست باید به شما بگویم که یاد گرفتن است. شما باید هر لحظه در حال یادگیری باشید و مهارت‌هایتان را افزایش دهید و بهترین روش افزایش مهارت، مطالعه و کتاب‌ خواندن است. در ادامه کتاب‌هایی که به موفقیت شما کمک زیادی می‌کند را با هم بررسی می‌کنیم:

۱. کتاب اثر مرکب و کتاب برتری خفیف

فرقی نمی‌کند می‌خواهید چه کار کنید یا چه اهدافی دارید، در هر شرایطی باید کتاب اثر مرکب و برتری خفیف را بخوانید. همه چیز از شما و از درون شما آغاز می‌شود. دارن هاردی نویسنده کتاب اثر مرکب می‌گوید شما مسئول ۱۰۰درصدی تمام اتفاقاتی هستید که در زندگی‌تان تجربه کردید. حتی بدترین آنها را خودتان خواستید. تعجب کردید؟ این میکروکتاب را بخوانید تا ببینید او حقیقت را گفته است. جف اولوسون،‌نویسنده کتاب برتری خفیف هم باور دارد که ایجاد عادت‌هایی کوچک و ساده، می‌تواند آینده شما را تغییر دهد و این موضوع را با تجربه‌های شخصی خودش به شما ثابت می‌کند.

بیشتر بخوانید:   فراموشی یک روش عالی برای به خاطر سپردن هر چیزی!

۲. کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید و کتاب ثروتمندترین مرد بابل

پول، یکی از نیازهای اساسی انسان و یکی از ابزارهای مهم در رسیدن به اهداف است. باید آنقدر پول داشته باشیم که خیال‌مان آسوده باشد و بتوانیم تمرکز بهتری روی کارمان داشته باشیم. یکی از بهترین کتاب‌هایی که کمک می‌کند تا راه بیشتر پول درآوردن را پیدا کنید، میکروکتاب ثروتمندترین مرد بابل است. کتابی که راز پولدار شدن را به شما می‌گوید، بیندیشید و ثروتمند شوید است. در این کتاب یاد می‌گیرید که چطور اول ذهن‌تان را ثروتمند کنید و بعد چطور پول بیشتری درآورید. از سمت دیگر کتاب‌های رابرت کیوساکی هستند که از ثروتمند شدن در عصر امروز و رسیدن به استقلال مالی می‌گویند.

۳. سرگذشت شرکت‌های موفقی چون نایکی و استارباکس تا سختی کارهای سخت

پشت هر کسب ‌و کاری، داستانی است که نشان می‌دهد برای موفقیت چه مسیری را طی کرده، چطور از اشتباهاتش درس گرفته و چطور آنها را تبدیل به فرصت کرده است. در میکروکتاب از دلت مایه بذار می‌خوانیم که چطور استارباکس اینقدر پرطرفدار شد و برای رسیدن به جایگاه کارآفرینی امروزی خود چه موانعی را پشت‌سر گذاست. یا در میکروکتاب مسیر نایکی از پشت پرده کفش‌های نایکی می‌خوانید و اینکه چطور وقتی آدیداس بازار را گرفته بود، او تبدیل به شرکتی میلیون دلاری شد. اگر می‌خواهید کسب‌وکار خودتان را ایجاد کنید، باید از تجربیات کارآفرینان موفق قبلی درس‌ بگیرید و بهترین کار برای آن، میکروکتاب‌های کارآفرینی است.