برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

رازهایی در مورد زندگی که شما را موفق‌تر و شادتر می‌کند

در مورد زندگی هر چقدر بدانیم کم است. زندگی برای هر کدام از ما یک معنا و مفهومی دارد و هر کدام خواسته‌هایی در مورد زندگی داریم که منحصر به خودمان است. از طرفی هم در مورد زندگی همه ما رازهایی وجود دارد که اگر آنها را بدانیم می‌توانیم زندگی بهتر و موفق‌تری داشته باشیم. برخی از این رازها آنچنان ساده‌اند که همه می‌دانند و شاید با خودتان فکر کنید که اصلا رازی نیستند، اما با این حال افراد زیادی آنها را در زندگی‌شان اجرا نمی‌کنند. همانطور که دارن هاردی در کتاب اثر مرکب گفته است: «تغییرات بزرگی زندگی، از تغییرات عادت‌های کوچک ایجاد می‌شوند». با این میکرومقاله از سبکتو همراه ما باشید تا رازهایی در مورد زندگی را بررسی کنیم که با ایجاد آنها می‌توانید زندگی‌تان را را تغییر دهید.

آگاهانه زندگی کنید

در مورد زندگی هر کسی که سوال کنید، احتمالا با تصمیمات یا اتفاقاتی مواجه می‌شوید که او احساس می‌کند نقشی در تاییدشان نداشته است. این مشکل بسیاری از ماست. آگاهانه زندگی کردن به این معنی است که به تمام اتفاقات و جزییات زندگی دقت کنید. اولین قدم برای این کار، تصمیم‌گیری آگاهانه است. بسیاری از کارهایی که ما در طول روز انجام می‌دهیم، نیاز به تصمیم‌گیری دارند و متاسفانه ما معمولا براساس عادت‌ها و بدون توجه، در مورد آنها تصمیم‌ می‌گیریم.

از امروز در مورد هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، به دقت فکر کنید و بررسی کنید که آیا آنها در رسیدن شما به اهداف‌تان کمکی می‌کنند؟ آیا شما به انجام آن علاقه‌مند هستید و اصلا چرا باید این کار را انجام دهید؟ با پرسیدن سوالات مختلف از خودتان، کم‌کم نسبت به موضوع مورد تصمیم‌گیری هوشیارتر می‌شوید و گاهی به این نتیجه می‌رسید که کاری که سال‌ها بدون فکر انجام می‌دادید، چقدر روی زندگی شما و نرسیدن به اهداف‌تان تاثیر داشته است.

بیشتر بخوانید:   برنامه پیاده‌روی روزانه آسان و ساده

البته یادتان باشد که در مورد کارهای روتین و عادت‌های مثبت نیازی نیست که زیاد فکر کنید و از انرژی ذهن‌تان استفاده کنید. مثلا در مورد مسواک زدن، ورزش کردن و… نیازی نیست مجدد بررسی کنید که آیا باید این کار را انجام دهید یا نه، مثلا افراد موفق سعی می‌کنند در مورد تصمیمات ساده زندگی که اثری روی روز آنها ندارد اصلا تصمیم‌گیری نکنند، مثلا مارک زاکربرگ یا استیو جابر همیشه یک مدل لباس می‌پوشند چون فکر می‌کنند تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه چیزی بپوشند، اصلا مهم نیست و فقط باعث می‌شود انرژی ذهن‌شان هدر برود و زودتر خسته شوند.

رازهایی در مورد زندگی که شما را موفق‌تر و شادتر می‌کند

در مورد زندگی خودتان به باور برسید

احتمالا در کتاب‌های توسعه فردی و موفقیت زیادی با این جمله روبرو شدید، اما واقعا آن را اجرا کردید؟ چقدر به خودتان و توانایی‌هایتان باور دارید؟ دقت کنید که من از خودخواهی یا غرور صحبت نمی‌کنم،‌چون آنها از ویژگی‌های افراد ضعیف است که سعی می‌کنند با این ویژگی‌ها،‌ضعف خود را بپوشانند. باور به خود یا اعتمادبه‌نفس، به شما کمک می‌کند تا توانایی‌ها و استعدادهایتان را پیدا کنید و از آنها در جهت رسیدن به خواسته‌هایتان استفاده کنید.

مثلا شاید شما توانایی خوبی در فروش داشته باشید،‌ اما چون خودتان را باور ندارید،‌ هرگز سراغ این کار نمی‌روید و کاری را انجام می‌دهید که شاید علاقه‌ای هم به آن ندارید. وقتی در مورد زندگی صحبت می‌کنیم، باور به خودتان و توانایی‌هایتان، بخش مهمی از آن را شامل می‌شود. شما ابتدا باید از دست کم گرفتن خودتان دست بردارید و قبول کنید که با هر شکل و استعدادی که هستید، در نوع خود بی‌نظیرید و کارهایی می‌توانید انجام دهید که دیگران نمی‌توانند.

بیشتر بخوانید:   ۵ عادتی که شما را منظم تر می‌کند!

پس استعدادهایتان را پیدا کنید و علایق‌تان را دنبال کنید. اگر فکر می‌کنید که اعتمادبه‌نفس پایینی دارید پیشنهاد می‌کنم میکروکتاب «جرات داشته باش» رو بخونید. این کتاب به خوبی با مثال‌های مختلف به شما راه‌حل‌های ساده اما واقعی نشان می‌دهد.

مسئولیت خودتان را در مورد زندگی بپذیرید

در مورد زندکی باید مسئولیت‌پذیر باشید. یعنی بدانید و قبول کنید که هر آنچه امروز در زندگی دارید و هر آنچه ندارید، تنها دلیلش خودتان هستید. اگر زندگی خوبی دارید، به خاطر خودتان است و اگر فکر می‌کنید که زندگی آنچه که لیاقت‌تان است را به شما نداده، باز هم خودتان مقصر هستید. شاید این حرف کمی تند و پذیرفتن آن سخت باشد، همه ما دوست داریم آسان‌ترین روش یعنی بهانه‌آوردن و دیگران را مقصر دانستن را انتخاب کنیم.

اما خب حقیقت این است که وقتی این مسئولیت را بپذیرید، زندگی برایتان معنای جدید پیدا می‌کند و درهای موفقیت رویتان باز می‌شود. برای اینکه بیشتر با این مفهوم و پذیرش آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم میکروکتاب «اثر مرکب» را بخوانید.

وقتی تمام مسئولیت را در مورد زندگی قبول می‌کنید، می‌بینید که این شما هستید که روی هر چیزی تاثیر می‌گذارید و قدرت خودتان را درک می‌کنید. دیگر منتظر دیگران برای تغییر نمی‌نشینید. وقتی بدانید که شما تنها کسی هستید که قدرت تغییر زندگی‌ را دارید، آن را همان شکلی که دوست دارید تغییر می‌دهید. مسئولیت‌پذیری یکی از ویژگی‌های افراد موفق است و شما برای داشتن زندگی بهتر و موفق‌تر نیاز به آن دارید.