برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

خدمات صندوق کارآفرینی امید را بشناسید

صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۳۹۶ با تصویب هیئت وزیران شروع به کار کرد. هدف صندوق، کمک به راه‌اندازی کسب‌وکارها برای کارآفرینی در کشور و اشتغال‌زایی است. اگر شما هم در فکر تاسیس یک کسب‌وکار هستید این صندوق می‌تواند از نظر مالی به شما با ارایه تسهیلات مناسب کمک کند. برای اینکه با این صندوق بیشتر آشنا شویم همراه سبکتو باشید تا خدمات صندوق کارآفرینی امید را بررسی کنیم.

ارایه تسهیلات با بهره کم و بلند مدت برای کسب‌وکار‌ها

اگر در فکر کار تولیدی با سرمایه کم هستید می‌توانید از تسهیلات کم بهره و بلندمدت صندوق کارافرینی امید استفاده کنید. مبالغ تسهیلات بسیار متنوع است و از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود. این تسهیلات با بهره ۴ درصد و با بازپرداخت ۶۰ ماهه در اختیار شما قرار می‌گیرد. متاسفانه بروکراسی اداری این صندوق زیاد است و مثل هر سازمان دولتی نیاز دارید که کفش آهنین به پا کنید اما یادتان باشد که در فرایند دریافت تسهیلات طرح خودتان را ارزیابی می‌کنید و این به رشد شما کمک زیادی می‌کند.

برای دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید باید طرح کسب ‌و کار خود را آماده کنید و به طور دقیق توضیح دهید که با مبلغ تسهیلات چه کار می‌خواهید کنید. اگر کسب‌وکار شما ایجاد شغل می‌کند تعداد افراد شاغل چقدر خواهد بود و باید بتوانید ثابت کنید که مبلغ تسهیلات را می‌توانید با سود کسب‌وکار جدید پس دهید.

برای دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نیاز است که شما حتما مدرک مرتبط دانشگاهی یا فنی‌حرفه‌ای با کار تولیدی یا کسب‌وکار خود داشته باشید و غیر این صورت طرح شما بررسی نمی‌شود. فرقی نمی‌کند که طرح شما یک کسب‌وکار کوچک خانگی باشد یا یک کارگاه تولیدی متوسط، در نهایت نیاز به مدرک مرتبط با آن دارید.

بیشتر بخوانید:   ۵ چیزی که به عنوان مدیر جدید در گوگل به دست آوردم

برای تضمین تسهبلات دریافتی صندوق کارآفرینی امید نیاز به چک و سفته به ارزش ۱۵۰ درصد وام دریافتی در کنار ضامن دارید که تعداد و نوع آن بر اساس نوع تسهیلات دریافتی متفاوت است.

مشاهده طرح‌های موفق در سایت صندوق کارآفرینی امید

یکی از مزایای بسیار خوب وبسایت صندوق کارافرینی امید مشاهده جزئیات طرح‌هایی است که با موفقیت توانستند از تسهیلات استفاده کنند. در این بخش شما می‌توانید بر اساس تاریخ،  طرح‌های موفق را ببینید و متوجه شوید که چه طرح‌هایی از چه کسانی با چه ایده‌ای توانستند چه مقدار تسهیلات بگیرند و برای چند نفر اشتغال‌زایی کنند.

یکی از خوبی‌هایی که بخش طرح‌های برتر کسب‌وکار در وبسایت صندوق کارآفرینی امید برای افراد دارد، ایده‌ گرفتن از آنهاست. شاید شما در حال حاضر ایده‌ای برای شروع نداشته باشید اما مشتاق راه‌اندازی کاری تولیدی و اشتغال هستید. می‌توانید در این بخش بگردید و طرح‌های برتر را ببینید و آنها را بررسی کنید. طرح‌ها از تولیدی مبل است تا روغن‌کشی از دانه کنجد، پس حسابی طرح‌های مختلف را می‌بینید و می‌توانید از آنها ایده بگیرید.

خدمات صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور

یکی از برتری‌های بسیار خوب این صندوق داشتن شعب مختلف در سراسر ایران و همه استان‌هاست. پس فرقی نمی‌کند که شما در کجا زندگی می‌کنید و ایده‌تان را می‌خواهید کجا اجرا کنید. برای دریافت تسهیلات می‌توانید به شعب مختلف صندوق کارآفرینی امید مراجعه کنید. در وبسایت صندوق در بخش شعب می‌توانید آدرس و شماره تلفن شعب را مشاهده کنید.

تاریخچه صندوق کارآفرینی امید

شاید شما در دولت گذشته صندوق مهر امام رضا (ع) را یادتان باشد که وام ازدواج و دانشجویی ارایه می‌داد. در اصل صندوق کارآفرینی امید همان صندوق مهر امام رضا (ع) است که در سال ۱۳۹۶ تغییر نام داده و هدف‌ اصلی‌اش از وام‌های خرد برای ازدواج به سمت کسب‌وکارهای کوچک یا Micro business تغییر داده شده تا افراد مستعد که انگیزه کافی برای کارآفرینی و اشتغال آفرینی دارند بتوانند سریع‌تر ایده خودشان را اجرایی کنند

بیشتر بخوانید:   ۶ سوالی که قبل از شروع کسب و کار باید از خودمان بپرسیم

طرح سرباز کارافرین

یکی از طرح‌هایی که مناسب پسران است طرح سرباز کارآفرین صندوق است که افراد می‌توانند در قالب طرح سرباز کارآفرین در صندوق کارآفرینی امید دوره امریه خود را بگذرانند. برای این طرح حتما باید متاهل باشید و مدرک دانشگاهی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت (همه گرایش‌ها)، اقتصاد یا کشاورزی داشته باشید. هدف این طرح ایجاد فرصت جهت کسب مهارت‌ها و آماده سازی جوانان برای ورود به بازار کسب‌وکار و آمادگی جهت اشتغال و کارآفرینی، صرفا برای افرادی که توان ایجاد شغل و ایده‌های کارآفرینی دارند، است.

برنامه میدون صندوق کارآفرینی امید

برنامه تلوزیونی میدون

اگر اهل تماشای تلوزیون باشید حتما مسابقه میدون شبکه سه سیما را دیده‌اید. در این برنامه افراد طرح کسب‌وکار خود را مقابل داوران که در زمینه کسب‌وکار تخصص دارند ارایه می‌دهند و داور‌ها ایده‌ آنها را به چالش می‌کشند و در نهایت به طرح افراد شرکت کننده امتیاز می‌دهند و طرح‌های برتر در این برنامه چالشی موفق به دریافت سرمایه کسب‌وکار خود خواهند شد. حامی این برنامه صندوق کارافرینی امید است و با دیدن این برنامه می‌توانید ایده‌های خوبی برای شروع پیدا کنید.

حمایت از کسب‌وکارهای خرد در جهان

در سال‌های اخير برنامه‌های حمايتی در کشورهای جهان با رشد چشمگيري همراه بوده است. اين کسب‌و‌کارها که با اهداف افزایش درآمد جامعه، کمک به افزايش توليد و کاهش بیکاری حمایت می‌شوند به دنبال اشتغال‌زایی و کسب سود هستند. اين شيوه تامين مالی آنقدر در توسعه کشورها اهمیت دارد که بنياد صلح نوبل برای تلاش در جا انداختن آن جايزه صلح می‌دهد و سازمان ملل سالی را به نام اعتبارات خرد نامگذاری می‌کند. براساس آمار IFC امروزه بيش از ۵۰۰ ميليون نفر از افراد کم درآمد در سراسر دنيا با استفاده از اعتبارات خرد به اداره کسب‌وکار کوچک خود مشغول هستند. پس شما هم اگر ایده‌ای دارید آن را فراموش نکیند و با استفاده از ابزارهای حمایتی که وجود دارد، آنها عملی کنید.

بیشتر بخوانید:   ۱۶ کار ساده‌ای که مدیران موفق هر روز انجام می‌دهند - قسمت اول