برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

تلاش برای موفقیت را دست کم نگیرید! به همراه ۵ راهکار برای آن

تلاش برای موفقیت یک الزام برای رسیدن به آنچه می‌خواهید است. هیچ فرد موفقی یک شبه به جایگاهش نرسیده یا فقط خوش‌شانس بودن او را به اهدافش نرسانده، بلکه این تلاش برای موفقیت بوده است که آرزوهایش را تبدیل به واقعیت کرده است. بسیاری از آنها زمانی که شما در حال استراحت بودید، شاید روزهای پشت هم بوده که هیچ استراحتی نداشتند و فقط تلاش می‌کردند. پس اگر شما هم از جایگاهی که امروز در زندگی دارید راضی نیستید و هنوز به اهداف و آرزوهای خود نرسیده‌اید، تلاش را دست کم نگیرید، چون هر آنچه که در زندگی دارید به میزان تلاش ما در زندگی بستگی دارد. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا راهکارهایی که به تلاش برای موفقیت کمک می‌کنند را بررسی کنیم.

تلاش برای موفقیت چه میزان موثر خواهد بود؟ چند درصد ما را به هدف نزدیک می‌کند؟

تلاش برای موفقیت به این معنا نیست که حتما به سختی می‌افتید، اما لازم است برای موفقیت و رسیدن به هدف‌تان روش‌ها و استراتژی‌های لازم در همان هدف به خصوص را به کار بگیرید. اما علاوه‌بر عامل تلاش با ادامه فعالیت‌های خود برای رسیدن به اهداف می‌توانید از چند کلید و راهکار هم استفاده کنید.
راهکارها و استراتژی‌های رسیدن به موفقیت همچون کلید طلائی عمل می‌کنند. بنابراین شما علاوه‌ بر تلاش، به استفاده از ابزارهای موفقیت و کلیدهای راهگشا هم احتیاج خواهید داشت.

۵ راهکار بسیار ساده که به موفقیت کمک می‌کند

  • سحرخیر باشید.
  • با افراد کلیدی زندگی‌تان تماس بگیرید.
  • اخبار را از دست ندهید.
  • یادداشت‌ها دستیار شما هستند.
  • چیزهای کوچک هم مهم هستند.
بیشتر بخوانید:   ۵ توصیه برای موفقیت از چاک دیویس برنده جایزه کارآفرین ۲۰۱۴

تلاش برای موفقیت با استفاده از راهکارهایی می‌تواند ساده‌تر شده و نتیجه بهتری به همراه داشته باشد. این راهکارها شاید به نظر خیلی ساده باشند و حتی در ظاهر اهمیتی نداشته باشند اما تاثیرات بزرگی روی فعالیت‌های شما می‌گذارد. این راهکارها ممکن است کوچک باشند اما زندگی و کار شما را بهبود می‌بخشند، دید روشن‌تری نسبت به محیط به دست می‌آورید و به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید. فرقی ندارد هدف رسیدن به موفقیت می‌تواند بزرگ و یا کوچک باشد. تلاش برای موفقیت قطعی است.

تلاش برای موفقیت را دست کم نگیرید! به همراه ۵ راهکار برای آن

۱. تلاش برای موفقیت با سحر خیزی

تلاش برای موفقیت تقریبا بدون سحرخیز بودن امکان‌پذیر نیست. صاحبان و مدیران شرکت‌های بزرگ همچون اپل زودتر از آنچه که تصور کنید شروع به کار می‌کنند. جالب است بدانید بسیاری از افراد مشهور و موفق دنیا به این عنوان مشهورند که سحرخیز هستند و خیلی زودتر از ساعت کار، فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند. مثلا رئیس جمهور سابق امریکا اوباما، هر روز زودتر بیدار می‌شود تا بتواند ورزش کند. یا سردبیر مجله ووگ برای اینکه علاوه‌بر کار به ورزش تنیس خود برسد هر روز ساعت ۵ بیدار می‌شود.
ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد اما وقتی یک ساعت زودتر بیدار می‌شوید، در واقع ۶۰ دقیقه طلایی بیشتر از بسیاری از مردم دارید که می‌توانید آن را صرف کارهایی که دوست دارید یا رسیدن به اهداف‌تان کنید. تلاش برای موفقیت زمانی اتفاق می‌افتد که شما از دایره آسایش خود خارج شوید و کمی بیشتر از همیشه تلاش کنید. وقتی شما یک ساعت بیشتر از بسیاری از مردم کار و تلاش می‌کنید، در نتیجه دستاوردهای بیشتری هم بدست می‌اورید و  زندگی متفاوت‌تر و بهتری را تجربه‌ خواهید کرد.
شاید در شروع این تغییر کمی خسته شوید و سخت باشد اما به مرور زمان از این تغییر مفید لذت خواهید برد و می‌بینید که چه تاثیر مثبتی در موفق بودن دارد. میزان موفقیت اپل را مقایسه کنید نتیجه زودبیدار شدن کاملا روشن است!

بیشتر بخوانید:   مدیریت کارهای زیاد به راحتی آب خوردن

۲. در مسیر تلاش برای موفقیت با افراد در تماس باشید

ممکن است با کسی برای مدتی در ارتباط نباشید، این دور ماندن از دیگران علت‌های متفاوتی دارد. ممکن است به خاطر انجام کار یا رسیدن به هدفی افراد کلیدی و موثر در زندگی‌تان را فراموش کنید. تنها به خاطر یک هدف نباید افراد فداکار و اثربخش زندگی خود را از دست بدهید، بنابراین علاوه‌بر تلاش برای موفقیت شما جهت ادامه راه به دوستان و اطرافیان فداکار هم احتیاج دارید. آنها را برای خود حفظ کنید. نیاز نیست حتما به یکدیگر نیازمند باشید حضور افراد موفق و اثربخش در دستیابی به موفقیت‌های زندگی خود یک نیروی الهام‌بخش برای شما خواهد بود.

۳. اخبار را از دست ندهید

اخبار و مجله‌های موثق در واقع فرصت‌های شغلی و رموز موفقیت را در خود دارند. قرار است یک روز کاری بدون استراحت داشته باشید اما شنیدن و آگاه بودن از اخبار دنیا هم ‌می‌تواند به رشد در فعالیت‌های شما منجر شود. اخبار به روز دنیا فرصت‌های جدید را به شما گوشزد می‌کنند. در حال کار کردن هستید اما می‌توانید اطلاعات جدید در مورد پرورش گیاهان را هم بدست بیاورید. در حال ورزش هستید اما می‌توانید به اخبار اقتصادی هم گوش دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را در مورد کسب‌وکارتان بگیرید. در عین حال که بیکار نیستید و سرتان شلوغ است همواره آگاه به محیط و جهان پیرامون خواهید بود و در تلاش برای موفقیت می‌کوشید.

۴. یادداشت‌ها دستیار شما هستند

خوب است نکاتی را یادداشت کنید، ایده‌ها، نظرات و اتفاقات را ثبت کنید. همگی در آینده یا خیلی زودتر به کمک‌تان می‌آیند. این یادداشت‌ها فقط محدود به کار و زندگی شما نمی‌شوند. می‌توانید در یادداشت‌های خود از دیگران هم یاد کنید.

بیشتر بخوانید:   تنظیم مجدد ذهن ؛ با این ۸ طرز فکر ذهن خود را از نو بسازید!

۵. چیزهای کوچک هم مهم هستند

می‌توانید به عنوان کسی که هدف بزرگی را دنبال می‌کند غرق کار باشید اما لازم است شادی‌ها و سرگرمی‌های کوچک را نیز حفظ کنید. لذت‌های کوچک زندگی را از یاد نبرید و حتی اگر در گذشته رخ داده‌اند آنها را یادآوری کنید. رسیدن به موفقیت صبر و استمرار فراوان می‌طلبد بنابراین شما به نیرو و انرژی مثبت برای ادامه مسیر احتیاج دارید.