برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

مطالعه بهترین کتاب ها برای افزایش هوش مالی و درآمد

اثر مطالعه بر افزایش درآمد از مسائلی است که همه اتفاق نظر دارند اما بهترین کتاب ها برای افزایش هوش مالی و افزایش درآمد چیست؟ در این میکرومقاله می‌خواهم کتاب‌هایی را به شما معرفی کنم که برای خود من بسیار جذاب بود و فکر می‌کنم در سبک زندگی و شغلی‌ام بسیار تاثیر داشتند. پس با من و این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا ۳ کتاب از بهترین کتاب ها برای افزایش هوش مالی و افزایش درآمد را به شما معرفی کنم.

۱. آی‌کیو (IQ) مالی از بهترین کتاب ها

آی‌کیو (IQ) مالی از بهترین کتاب ها

رابرت کیوساکی در این کتاب از ۵ آی‌کیو مالی صحبت می‌کنند که ثروتمندان به واسطه آنها به ثروت رسیده‌اند. او می‌گوید بازارهای مالی مانند بورس، سکه، املاک و طلا امروزه به شدت در حال از دست دادن ارزش خود هستند و تنها راه نجات از بحران و موفقیت مالی پرورش ۵ آی‌کیو مالی است. کیوساکی در این کتاب که از بهترین کتاب ها است به صورت ملموس و به دور از شعار آی‌کیوهای مالی معرفی شده را شرح می‌دهد و با بخش‌بندی صحیح و واضح آنها را توضیح می‌دهد.

۵ آی‌کیو مالی از نظر او درآمد بیشتر، نگهداری از آن، برنامه ریزی مالی، افزایش دانش مالی و استفاده از اهرم است. اگر کتاب پدر پولدار پدر فقیر رابرت کیوساکی را نخوانده‌اید نگران نباشید چون او نظرات آن کتاب را با قالبی دقیق‌تر و جدیدتر در این کتاب به شما معرفی می‌کند. همچنین در فصل‌های پایانی کتاب آی‌کیو مالی سعی می‌کند روش‌های استفاده از این ۵ هوش مالی را با مثال‌هایی از وارن بافت برای خواننده‌ها روشن‌تر کند.

رابرت کیوساکی دوران کودکی جالبی داشته و از تجربه دو پدر بهرمند شده است! یکی پدر واقعی او که فردی تحصیل کرده با شغل دولتی و عالی بود اما زندگی متوسطی داشت و رابرت در کتاب‌هایش او را پدر فقیر معرفی می‌کند و دیگری پدر دوستِ صمیمی‌اش بود که فردی بدون تحصیلات دانشگاهی بود اما توانسته بود یک میلیونر خودساخته شود و رابرت نام او را پدر پولدار گذاشته بود. اولین و معروف ترین کتاب وی و البته از بهترین کتاب ها او، پدر پولدار پدر فقیر است که به نظرهای این دو پدر و دوران کودکی‌اش می‌پردازد اما او در ادامه سری کتاب‌هایش به صورت تخصصی به بیان نظرهای پدر پولدار و ارایه راهکارهای هوشمندانه و ملموس برای رسیدن به ثروت می‌پردازد. وی علاوه بر نویسندگی یکی از ثروتمندترین افراد امریکا و فعال در حوزه سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات است.

بیشتر بخوانید:   معرفی کتاب راز فال ورق از یوستین گردر

۲. همسایه بعدی میلیونر

همسایه بعدی میلیونر

البته نام اصلی کتاب The Millionaire Next Door است و شاید فکر کنید که اشتباه ترجمه شده است. البته درست می‌گویید اما چون این کتاب در ایران با این نام معروف شده، ما هم در سبکتو از همین اسم استفاده می‌کنیم. توماس ج. استنلی نویسنده و نظریه پرداز آمریکایی بود. کتاب‌های او که جزو بهترین کتاب ها است برنده چندین جایزه کتاب در آمریکا شده و روزنامه‌های زیادی در مورد کتاب‌های او نوشته‌اند. توماس مدرک دکترای مدیریت خود را از دانشگاه گرجستان دریافت کرد و در دانشگاه‌های جورجیا، تنسی و گرجستان به عنوان استاد تدریس می‌کرد. دانشگاه گرجستان به او نشان استاد برتر را اعطا کرد.

او همچنین از مشاوران اصلی شرکت دیتا پونت و از فروشنگان حرفه‌ای نیویورک تایمز بود که بعد‌ها شرکت تحقیقاتی خودش را تاسیس کرد. توماس برای نوشتن این کتاب، بیش از ۲۰ سال تحقیقات دانشمندان مختلف روی بیش از ۱۰۰۰ میلیونر را گردآوری کرد همچنین او با بیش از ۷۳۴میلیونر به طور مستقیم در دفتر کارش مصاحبه کرد و از آنها در مورد راز میلیونر شدن‌شان پرسید و تمام حقایق زندگی‌ آنها را با جزیئات زیاد یادداشت کرد و در نهایت کتاب همسایه میلیونر را چاپ کرد.

او کتاب‌های دیگری مانند ذهن یک میلیونر هم دارد که برگرفته از مصاحبه‌هایی است که انجام داده است. توماس باور داشت که عادت‌های مردم است که آنها را تبدیل به افراد ثروتمند می‌کند نه میزان درآمد آنها. او در سال ۲۰۱۵ و بر اثر تصادف با خودرویی که راننده‌اش مست بود کشته شد. کتاب همسایه میلیونر از به عنوان یکی از بهترین کتاب‌‌ های تقدیر شده است که تاثیر زیادی بر روی افراد و ذهن آنها برای ثروتمند شدن می‌گذارد.
او درباره کتاب خود می‌گوید: همه ما دوست داریم که ثروتمند باشیم تا بتوانیم به همه خواسته‌ها و اهدافمان برسیم. اما چطور می‌شود که کسی با یک درآمد عالی یک زندگی معمولی دارد و دیگری با یک درآمد معمولی ثروتمند است؟

بیشتر بخوانید:   مهراز: مدیریت آسان کار‌ها با روش GTD از کتاب به انجام رساندن کارها دیوید آلن

در کتاب همسایه بعدی میلیونر می‌خواهم در مورد میلیونر شدن صحبت کنیم و البته منظورمان کسانی هستند که چند میلیون دلار درآمد سالیانه دارند (بیش از ۱۰میلیارد تومان). در واقع این کتاب را بر اساس نتیجه یک تحقیق طولانی مدت روی بیش از ۱۰۰۰میلیونر نوشته شده که محققین با آنها مصاحبه‌های طولانی داشته‌اند و سوالاتی با جزیئات زیاد از آنها پرسیده‌ شده است. تمام چیزی که یک نفر را تبدیل به میلیونر می‌کند عادت‌ها و شیوه زندگی اوست و در این کتاب که یکی از بهترین کتاب ها است می‌خواهیم شما را با درون زندگی یک ثروتمند و تمام عادت‌های آنها آشنا کنیم.

حقایقی که ثروتمندان به آن دست پیدا کرده‌اند و افراد معمولی از آن بی اطلاع هستند. میلیونرهای واقعی سبک زندگی مصرف‌گرایانه‌ای ندارند، آنها خانه‌های فوق‌العاده‌ای دارند اما با پول نقد خانه‌هایشان را نخریده‌اند، معمولا تمام دارایی آنها در نتیجه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری‌های آنها بدست آمده است. میلیونرها بازار آینده را پیش‌بینی می‌کنند و بر اساس فرصت‌های موجود در آینده، خود و فرزندانشان مهارت‌های لازم را می‌آموزند. پس برای اینکه تبدیل به یک میلیونر شوید و توانایی ثروت‌ اندوزی را پیدا کنید این کتاب را بخوانید.

۳. کتاب ۴ ساعت

کتاب ۴ ساعت

ثروتمندان جدید، سبک زندگی متفاوتی دارند. در این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب ها می‌خوانیم که برای اینکه بخشی از این ثروتمندان باشیم و سبک زندگی آنها را داشته باشیم، چه کارهایی باید انجام دهیم. معمولا همه ما دوست داریم بدون اینکه کار کنیم یک سیستم جریان درآمدی داشته باشیم، در این کتاب می‌خوانیم که چطور این سیستم را راه‌اندازی کنیم و از زندگی به سبک ثروتمندان جدید لذت ببریم.در این کتاب ۴ گام که شما را از فردی معمولی به یک فرد ثروتمند جدید تبدیل می‌کند را یاد می‌گیریم.

بیشتر بخوانید:   معرفی کتاب خوب برای موفقیت

تیموتی فریس نویسنده کتاب ۴ ساعت یک کارآفرین سریالی است. آقای فریس علاوه بر اینکه به ۶ زبان صحبت می‌کند یک شرکت چند ملیتی را در سراسر جهان از راه دور اداره می‌کند. او به چیزهای زیادی علاقه دارد و موفق‌های زیادی در زندگی‌اش کسب کرده‌ است. از جمله ثبت یک رکورد جهانی در رقص تانگو، قهرمان ملی در کیک‌بوکسینگ چینی و ارائه‌ یک سخنرانی در مورد کارآفرینی در حوزه‌ های‌تک و مهندسی برق در دانشگاه پرینستون. مجله‌‌های معتبر زیادی از جمله نیویورک تایمز، نشنال جغرافی، NBC و ماکسیم عکس او را چاپ کرده‌اند. آقای فریس فارغ‌التحصیل دانشگاه پرینستون است و در سال ۲۰۰۷، ۲۹ ساله شده است.