برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

برنامه پیاده‌روی روزانه آسان و ساده

با بیشتر افراد موفق که صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که پیاده‌روزی روزانه بخش ثابتی از سبک زندگی روزانه آنهاست. فرقی نمی‌کند که او در رشته هنر مشغول باشد یا صاحب یک کسب و کار! همه آنها پیاده‌روزی را یکی از رمز‌های موفقیت خودشان می‌دانند. اما چطور پیاده‌روی را شروع کنیم؟ و چطور یک برنامه ساده و آسان برای خودمان داشته باشیم؟ اصلا چطور پیاده‌روی کنیم که بیشترین بهره را از آن ببریم؟

فواید پیاده‌روی روزانه برای موفقیت

اول بیایید بررسی کنیم که اصلا چرا باید پیاده‌روی کنیم؟ و پیاده‌روی چه اثری روی موفقیت ما می‌گذارد؟ در این میکرومقاله از فواید پیاده‌روی برای سلامتی صحبت نمی‌کنیم بلکه روی رابطه پیاده‌روی و موفقیت افراد متمرکز می‌شویم. اولین تاثیر مثبت پیاده‌روی روزانه ترشح هورمون اندورفین و سروتونین است که موجب آرامش ذهنی و شادی شما خواهد شد. در نتیجه شما در حالت روحی بهتری قرار می‌گیرید و می‌تونید تصمیمات دقیق‌تر و بهتری در حالت روحی پایدارتری برای موفقیت و آینده خودتان بگیرید.

دومین تاثیر پیاده‌روی روزانه مصون نگه‌داشتن روح انسان از افسردگی است. البته این تاثیر با یکی دو روز پیاده‌روی مشخص نمی‌شود و با استمرار پیاده‌روی روزانه در سبک زندگی به این درجه بالا از مصونیت می‌رسیم. از قدیم گفتند که هرچیزی که با صبر و در طولانی مدت به دست بییاد، ماندگاری بیشتر دارد. پس اگر می‌خواهید برای همیشه افسردگی را از خودتان دور کنید پیاده‌روی روزانه را جزء جداناپذیر از سبک زندگی‌تان کنید تا بتوانید بدون مشکل برای ساختن آینده خود و موفقیت‌تان قدم بردارید.

در ادامه با سبکتو همراه باشید تا یک برنامه پیاده‌روی روزانه آسان و ساده را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:   ۷عادت فکری فوق ثروتمندان

برنامه پیاده‌روی روزانه آسان و ساده

اول باید یک مکان مناسب برای پیاده‌روی انتخاب کنید. این موضوع خیلی به شخصیت شما برمی‌گردد، شاید دوست داشته باشید که کنار آب باشید و اگر در شمال یا جنوب ایران باشید زیاد نیاز به جستجو ندارید و دسترسی آسانی به دریا دارید. اما اگر در شهرهای دیگر زندگی می‌کنید حتما پارک بزرگی که دریاچه داشته باشد در دسترس هست مثل دریاچه چیتگر تهران، ائل گلی تبریز یا پارک عباس‌اباد همدان.

همان‌طوری که گفتم انتخاب فضای پیاده‌روی کاملا به شما بستگی دارد و در انتخاب این موضوع باید کمی خودتان را بشناسید شاید اصلا دوست داشته باشید در محله خودتان یا پارک کوچک سر کوچه‌تان پیاده‌روی کنید.

پیاده‌روی صبح یا شب؟

پیاده‌روی در صبح یا شب هر کدام فایده‌های خودشان را دارند و می‌تواند بستگی به نوع شغل شما داشته باشد که در چه فرصتی امکان پیاده‌روی دارید. اگر در روشنایی پیاده‌روی کنید ویتامین D دریافت می‌کنید (البته با این شرایط آلودگی شهر‌ها کمی بعید است که ویتامین D کافی دریافت کنید) و سرحال‌تر خواهید بود و انرژی بیشتری در طول روز پیدا می‌کنید اما پیاده‌روی در عصر و شب به شما کمک می‌کند که ریلکس شوید و خواب بهتری را تجربه کنید.

پس برای انتخاب زمان پیاده‌روی اول باید شرایط خودتان را بسنجید که چه زمانی برایتان امکان‌پذیر است و در نهایت به دنبال آرامش هستید یا انرژی؟

برنامه پیاده‌روی روزانه آسان و ساده

برنامه پیاده‌روی روزانه ۴۰ دقیقه‌ای

در ابتدای شروع پیاده‌روی کافیست ۱۰ دقیقه آرام پیاده‌روی کنید و از منظره و هوای تازه لذت ببرید و با تنفس درست ریه‌های‌تان را پر از هوا کنید. یادتان باشد که تنفس درست شامل دم عمیق با بینی و بازدم عمیق با دهان است.

بیشتر بخوانید:   تکنیک پومودورو چیست و چطور در مدیرت کارها از آن استفاده کنیم

بعد که بدن‌تان پس از ۱۰ دقیقه گرم شد به مدت ۳۰ ثانیه یا حدود ۲۰۰ متر با بیشترین سرعتی که می‌توانید بدوید و ضربان قلب‌تان را به بالای ۱۱۰ برسانید. شاید برای روزهای اول ۳۰ ثانیه زیاد باشد پس تا آنجایی که احساس خستگی و کم آوردن می‌کنید این مدت دویدن سریع را ادامه بدهید.

بعد به مدت ۲ دقیقه آرام راه بروید تا ضربان قلب‌تان کاهش پیدا کند و به سطح عادی برسد. سپس دوباره به مدت ۳۰ ثانیه با حدکثر سرعتی که می‌توانید بدوید

این برنامه ۳۰ ثانیه دویدن-۲دقیقه آرام راه رفتن را بین ۸ تا ۱۲ بار تکرار کنید. البته این مورد هم باز بستگی به توانایی شما دارد مثلا خود من در ابتدا بیش از ۵ بار نمی‌توانستم این چرخه را تکرار کنم اما با تمرین روزانه الان همان ۱۲ بار را انجام می‌دهم.

در نهایت پس از پایان چرخه‌ها ۱۰ دقیقه پیاده‌روی آرام داشته باشید تا بدن‌تان خنک و ضربان‌تان آرام شود.

پایداری

در اول میکرومقاله گفتیم که پیاده‌روی روزانه جزئی جدانشدنی از سبک زندگی افراد موفق است. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که در چند روز و حتی چند هفته اول شاید متوجه تغییرات پیاده‌روی روزانه در خودتان نشوید ولی این همان اثر مرکب یا خرده عادت‌هاست که با پایداری در این راه آرام آرام معجزه آن را در موفقیت و زندگی خودتان می‌بینید.