برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

ایده های پول ساز در دوران کرونا

در هر دورانی بعضی شرایط، فرصت مناسبی را برای کسب‌وکارهای خلاق با ایده های پول ساز ایجاد می‌کند. مثلا در همین دوران کووید-۱۹ یا کرونا سبک زندگی جامعه به طور کلی تغییر کرده است و همان‌طور که می‌دانید خیلی از کسب‌وکارها مثل هتل‌ها، سینماها، هواپیمایی‌ها، آژانس‌های مسافرتی و کلا مشاغلی که با تجمع در ارتباط بودند با مشکلات جدی و حتی ورشکستگی روبرو شده‌اند. اما در پس هر تغییری همان‌طور که خیلی از مشاغل با مشکل روبرو می‌شوند، زمینه‌های جدیدی برای کسب درآمد ایجاد می‌شود. در این میکرومقاله از سبکتو می‌خواهیم به ایده های پول ساز در دوران کرونا بپردازیم.

ایده های پول ساز: خدمات مربوط به املاک

در دوران کوید-۱۹ رفت و آمد مردم به شدت کاهش یافته و افراد سعی می‌کنند بیشتر وقت خود را در منازل بگذرانند. این موضوع یکی از ایده های پول ساز است. خیلی از افراد مستجر هستند و وقت تغییر ملک‌شان فرا رسیده و باید دنبال جای جدید باشند. اما در شرایط فعلی رفتن از این بنگاه به آن بنگاه بسیار خطرناک است و حتی اگر از دیوار و شیپور هم خانه پیدا کنند باز مجبور هستند که در شهر تردد داشته باشند و ملک مورد نظر را ببینند.

در سطح جهانی خیلی از کسب‌وکارهای که به صورت واقعیت مجازی امکان بازدید مجازی املاک را برای افراد فراهم کردند از رشد زیادی برخوردار شدند. در وبسایت یا اپلیکیشن موبایل این استارتاپ‌ها شما می‌توانید تجربه‌ای نزدیک به بازدید واقعی ملک داشته باشید. اما خوب برای اینکه در این زمینه ایده های پول ساز خود را اجرایی کنید نیاز نیست که حتما از ابتدا دست به تولید یک وبسایت و اپلیکیشن موبایل با سرمایه زیاد کنید. همان‌طور که در میکرومقاله «چگونه کار تولیدی با سرمایه کم راه‌اندازی کنیم» گفتیم نباید از همان ابتدا با سرمایه زیاد وارد یک کسب‌وکار جدید شوید و در ابتدا باید آن کسب‌وکار را اعتبارسنجی کنید.

بیشتر بخوانید:   استعفا باشکوه، یک خداحافظی به یاد ماندنی از کارهای تکراری

برای این کار می‌توانید به عنوان یک واسطه بین افرادی که دنبال ملک هستند و مشاورین املاک باشید و با تهیه فیلم‌های حرفه‌ای و مناسب تجربه‌ای نزدیک به بازدید واقعی خانه برای متقاضیان فراهم کنید تا در صورتی که از ملک خوششان آمد اقدام به بازدید واقعی ملک کنند. اینطوری هم به متقاضیان کمک کردید که کمتر رفت‌وآمد شهری داشته باشند هم مشاورین املاک با مشتریان بیشتر و نزدیک به قرارداد روبرو خواهند شد. و در نهایت اگر این روند برایتان موفقیت آمیز بود می‌توانید کسب‌وکار خود را گسترش داده و با مشاورین املاک بیشتری کار کنید و تجهیزات فیلم‌برداری بهتری تهیه کنید.

ایده های پول ساز در دوران کرونا

ایده های پول ساز: خدمات ضدعفونی

یکی از بزرگ‌ترین معظل شرکت‌ها، مغازه‌ها، خانه‌ها و فضاهای عمومی ضدعفونی مستمر است تا هم خودشان از بیماری کرونا در امان باشند هم برای مراجعین خطرناک نباشد و بیشتر به آنجا مراجعه کنند. یکی از ایده های پول ساز فعالیت در زمینه ضدعفونی اماکن است. شما برای اینکه این کسب‌وکار را راه‌اندازی کنید ابتدا باید آموزش‌های لازم را درباره ضدعفونی اماکن یاد بگیرید که یوتیوب یا متخصصین این موضوع منبع بسیار خوبی برای شما هستند و بعد باید تجهیزات مناسب مثل محلول‌های ضدعفونی و دستگاه‌های پخش آن تهیه کنید. البته یادتان باشد که این کار خطرهای خود را دارد و در ابتدا باید مواظب خودتان باشد و پوشش و لباس مناسب این کار را هم تهیه کنید.

برای معرفی کسب‌وکار جدید خودتان می‌توانید از سایت‌های تبلیغاتی مثل شیپور و دیوار استفاده کنید. قدرت شبکه‌های اجتماعی را هم دست کم نگیرید و با ساختن یک پیج در اینستاگرام کسب‌وکار جدید خود را به دیگران معرفی کنید. یادتان باشد که در این پیج شما نباید فقط کسب‌وکار خود را معرفی کنید بلکه می‌توانید با آموزش روش‌های صحیح ضدعفونی کردن هم مخاطبین را مطلع کنید هم توانایی و تخصص خود را به آنها نشان دهید تا افراد با اطمینان بیشتری با شما همکاری کنند.

بیشتر بخوانید:   می‌خواهید کیفیت کار خود را بالا ببرید؟ از این ۵ راهکار علمی استفاده کنید!

شخصی سازی ماسک

یکی از ایده های پول ساز در دوران کرونا تولید ماسک بود که به سرعت افرادی که شرایط را درک کرده بودند به سمت آن رفتند. حتی خیلی از تولید کنندگان پوشاک را می‌شناسم که با شروع کرونا سریعا خط تولید خود را به سمت ماسک تغییر دادند و علاوه بر اینکه از شرایط بحران خود را بیرون کشیدند، درآمد‌شان هم رشد خوبی به دست آورد. اما خوب در حال حاضر شاید ورود به صنعت تولید ماسک، اقتصادی نباشد چون خیلی‌ها وارد این صنعت شدند و رقابت سخت شده است.

اما همیشه در رقابتی‌ترین بازارها هم با نوآوری می‌توان درآمد خوبی کسب کرد. یکی از نوآوری‌ها در تولید ماسک، شخصی سازی ماسک برای هر فرد است. این شخصی‌سازی می‌تواند از تولید سه بعدی ماسک بر اساس صورت هر فرد باشد که یک استارتاپ در انگلستان با این روش رشد خوبی را تجربه کرد یا چاپ طرح دلخواه روی ماسک! چرا که نه؟ امروزه خیلی از ما طرح دلخواهمان را روی تیشرت چاپ می‌کنیم. در شرایط فعلی هم به احتمال زیاد ماسک سالیان سال جزو پوشش روزمره ما خواهد بود و هر فردی دوست دارد که بر اساس پوشش‌اش ماسک مرتبط با آن را داشته باشد.

اگر در اخبار به سران کشور‌ها هم نگاهی انداخته باشید متوجه می‌شوید که بیشتر آنها در بازدید‌های رسمی از ماسک‌هایی استفاده می‌کنند که پرچم کشورشان یا نماد کشورشان روی آنها به صورت چاپی یا گل‌دوزی شده نقش بسته است. پس می‌توان از این کار برای همه افراد جامعه امکان‌پذیر است و یکی از ایده های پول ساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:   آنچه سازمان بهداشت جهانی برای محافظت از ویروس کرونا اعلام کرد

نظر شما چی هست؟ در این دوران کرونا که مسئولین جهانی می‌گویند که احتمالا سالیان سال با ما همراه خواهد بود چه کسب‌وکارهایی جزو ایده های پول ساز خواهند بود؟