برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

بهترین منابع کتاب صوتی رایگان برای یادگیری زبان در جهان

حتما برای شما هم پیش آماده که برای آموزش زیان انگلیسی مثل من نیاز به کتاب صوتی رایگان انگلیسی پیدا کنید. یکی از مشکلات ما ایرانی‌ها برای خرید کتاب صوتی خارجی نداشتند ویزا کارت و مستر کارت است و مجبور هستیم که دنبال کتاب‌های صوتی رایگان بگردیم که نیازی به پرداخت ندارند. برای همین اگر در حال یادگیری زبان هستید کتاب‌های صوتی انگلیسی بسیار به یادگیری شما کمک می‌کنند. چون هم با آنها سرگرم می‌شوید، هم مهارت listening شما بهبود پیدا می‌کند. در این میکرومقاله از سبکتو می‌خواهیم منابع کتاب صوتی رایگان انگلیسی زبان را به شما معرفی کنیم که خود من برای تقویت زبانم دنبال‌شان بودم و پیدا کردم. پس با من و سبکتو همراه باشید تا این منابع را معرفی کنیم.

loyalbooks.com

در این وبسایت کلی کتاب صوتی رایگان در زمینه رمان و داستان پیدا می‌کند. البته ظاهر سایت اصلا زیبا نیست و شاید در نگاه اول جا بخورید! اما نگران نباشید بر خلاف ظاهرش، کتاب‌های صوتی مناسب و خوبی  دارد و بیشتر در زمینه ادبیات کلاسیک فعالیت می‌کند. پس اگر از ادبیات کلاسیک لذت می‌برید حتما از loyalbooks.com استفاده کنید.

librivox.org

این وبسایت یکی از جالب‌ترین منابع کتاب صوتی رایگان است. librivox.org یک پروژه عمومی عام‌المنفعه است که با کمک‌های مالی بازدیدکنندگان اداره می‌شود و افراد به صورت داوطلبانه کتاب‌ها را صوتی کرده و در آن منتشر می‌کنند. البته به خاطر این کار شاید بعضی از کتاب‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند اما اکثرا با کیفت مناسب هستند و می‌توانید از کتابخانه صوتی آن استفاده کنید.

learnoutloud.com

وبسایت learnoutloud.com یکی از بهترین سایت‌های کتاب صوتی رایگان انگلیسی زبان است که که در کنار محتوای تصویری و متنی، محتوای صوتی هم با رویکرد آموزشی منتشر می‌کند. البته همه محتوا رایگان نیست اما به گفته خود وبسایت بیش ۱۰ هزار محتوای رایگان در زمینه‌های دوره آموزشی، سخنرانی، گفتگو و… ارایه می‌دهد و همه آنها از سرتاسر اینترنت از بهترین منابع جمع‌اوری شده‌اند. من که خودم از این وبسایت خیلی استفاده کردم و توصیه می‌کنم حتما آن را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:   ۴۰ قاعده شمس تبریزی برای زندگی بهتر از کتاب ملت عشق (قسمت دوم)

پروزه ایبوک و کتاب صوتی رایگان gutenberg.org

پروژه گوتنبرگ را که در میکرومقاله «کتاب الکترونیکی چیست و چطور به وجود آمد؟» معرفی کردیم یادتان هست؟ بعد از اختراع اولین رایانه، توسعه آن و اختراع دستگاه‌های جدید آنچنان سرعت به خودشان گرفتند که کم‌کم همه به وجود آنها عادت کردند. این موضوع به پیشرفت کتاب و کتاب‌خوانی هم کمک زیادی کرد. در سال ۱۹۷۱ مایکل اس‌هارت یک تلاش داوطلبانه راه انداخت تا کتاب‌ها به صورت الکترونیکی در یک جا جمع شوند. این پروژه به نام پروژه گوتنبرگ gutenberg.org شناخته می‌شود و امروزه در وبسایت‌اش علاوه بر ایبوک‌ها، کتاب صوتی رایگان هم ارایه می‌کند که می‌توانید کتاب‌های صوتی انگلیسی جالبی را در آنجا پیدا کنید.

بهترین منابع کتاب صوتی رایگان برای یادگیری زبان در جهان

پروژه کتاب صوتی رایگان Lit2Go

این وبسایت برای یادگیری زبان بسیار خوب است چون علاوه بر صوت کتاب‌ها مثل خودمان در سبکتو، متن آنها را هم منتشر کرده که می‌توانید هم‌زمان کتاب صوتی رایگان را بشنوید و متن آن را هم مرور کنید. علاوه بر این ویژگی، برای هر فصل یک خلاصه بسیار کوتاه هم ارایه داده که با کلیات آن فصل بیشتر آشنا شویم. در وبسایت Lit2Go بیشتر داستان‌های کلاسیک وجود دارد.

کتاب صوتی رایگان storynory.com برای کودکان

من خودم از این وبسایت استفاده نکردم اما دیدم که جای خالی معرفی یک وبسایت با داستان‌های صوتی کودکانه خالی است و با جستجو‌هایی که انجام دادم وبسایت storynory.com برای کتاب صوتی رایگان انگلیسی برای کودکان یکی از بهترین‌هاست و می توانید برای کودکان خودتان در محیط خانه بگذارید تا آنها هم از ابتدا با صدای گوینده انگلیسی‌زبان آشنا شوند و در فراید یادگیری زبان پیشرفت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:   بهترین کتاب های خودشناسی از نظر سبکتو برای مطالعه

Podcastle.org

این وبسایت کتاب صوتی ارایه نمی‌کند و در اصل یک مجله اینترنتی است اما داستان‌های فانتزی جالی را در قالب پادکست ارایه می‌کند. برای همین فکر کردم خوب باشد که در این لیست بیاید چون هم فضای متفاوتی با کتاب‌های صوتی دارند و هم اگر از داستان‌های فانتزی خوشتان می‌آید، به وبسایت lightspeedmagazine.com سر بزنید و از پادکست‌های داستان‌های فانتری آن لذت ببرید.

podcastle.org

این وبسایت هم پادکست است اما واقعا جذابه و بهتون توصیه می‌کنم. از این پادکست تا به امروز ۶۴۱ اپیزود منتشر شده و به داستان‌های فانتزی در ژانر‌های مختلف می‌پردازد و با صوتی روان می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و البته listening زیان خود را تقویت کنید. این پادکست از سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرده و با اینکه تغییرات زیادی را در تحریریه خودش دیده اما به کارش ادامه می‌دهد و مخاطبین خودش را سرگرم می‌کند. پس حتما به وبسایت podcastle.org سر بزنید و از پادکست‌های آنها لذت ببرید.

دنیای پادکست‌ها

برای آموزش زبان فقط نباید روی کتاب‌های صوتی متمرکز شوید چون معمولا آنها لحنی رسمی و آرام دارند. البته برای شروع گزینه‌های خوبی هستند اما پیبشنهاد می‌کنم در کنار گوش دادن به کتاب صوتی رایگان انگلیسی از پادکست‌ها هم غافل نشوید. پادکست‌ها شما را با لحن‌های محواره‌ای و اصطلاحات مرسوم آشنا می‌کند و می‌تواند سرعت پیشرفت یادگیری زبان شما را مخصوصا در listening چند برابر کند.