برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

معرفی و خلاصه‌ای از کتاب جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

کتاب جنگ و صلح اثر لئو تولستوی یکی از معروف‌ترین و خواندنی‌ترین رمان‌های دنیاست. برخی کتاب‌ها هستند که لازم نیست خیلی اهل مطالعه باشید تا آنها را بشناسید یا حداقل چیزی در مورد آن شنیده باشید، کتاب جنگ و صلح هم از آن دسته از کتاب‌هاست. این کتاب به عنوان معروف‌ترین اثر تولستوی در سراسر جهان شناخته می‌شود و یکی از بی‌نظیرترین رمان‌های تاریخ ادبیات است. جنگ و صلح در ابتدا به صورت سریالی در روزنامه روسی به نام پیام‌آوران منتشر می‌شد، بعد از ۲ سال این مجموعه جمع‌آوری و به صورت یک کتاب ۵ جلدی برای اولین بار منتشر شد. این کتاب به دلیل توجه به جزییات و واقعیت‌های تعریف شده به شکل داستان به عنوان یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی قرن نوزدهم روسیه استفاده می‌شود. شما در این کتاب با زندگی ۵ خانواده اشرافی در زمان جنگ روسیه و فرانسه همراه می‌شوید. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا بیشتر با این رمان جذاب و خواندنی آشنا شویم.

معرفی کتاب جنگ و صلح نویسنده روسی تولستوی

با مطالعه این کتاب متوجه خواهید شد که تمام کتاب در زمانی نقل می‌شود که هنوز ناپلئون به این کشور حمله نکرده‌ است و روسیه کشوری آرام و در صلح است! شما با شروع کتاب، خود را در یک مهمانی پیدا می‌کنید که بسیاری از اشراف‌زاده‌ها و مقامات روسی در آن حضور دارند. طبق نظرات منتقدان بزرگ، تولستوی با این حرکت، سعی کرده ‌است که به شما حال و اوضاع روسیه را در زمان حکومت تزاری نشان دهد و بیان کند که مناسبات اجتماعی تا چه اندازه، تحت نفوذ طبقات اجتماعی مختلف در روسیه بوده ‌است!

بیشتر بخوانید:   مهراز کتاب همسایه بعدی میلیونر؛ میلیونرها همین دور و برند!

مهمانی که در آستانه جنگ شروع می‌شود، مملو از دیالوگ‌ها و گفت‌وگوهایی بین افراد مختلف است که در واقع نمادی از دغدغه‌ها و چالش‌های مردم روسیه در آن زمان است! شاید می‌پرسید که این دغدغه‌ها چه بوده‌اند که ارزش این را داشته‌اند که در شروع بهترین رمان دنیا به آن‌ها اشاره شود! مردم روسیه در آستانه جنگ، بین یک دوراهی بسیار مهم برای ماندن و جنگیدن یا فرارکردن و زنده ماندن، گیر کرده بودند.
تولستوی به خوبی با قلم روان خود، توانست که این موضوع را به نگارش درآورد و به شما نشان دهد که چه طور یک انتخاب دشوار برای زندگی، باعث شده بود که ارتش روسیه و مردم آن از زندگی در این زمان بترسند و تصمیم بگیرند که با فرار کردن به زندگی خود ادامه دهند! این وقایع، همگی به عنوان یکی از بخش‌های مهم در تاریخ روسیه شناخته می‌شوند که باید به آن‌ها توجه کنید.

معرفی و خلاصه‌ای از کتاب جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

در کتاب جنگ و صلح تولستوی چه چیزهایی پیدا می‌کنید

شما در این کتاب بی‌نظیر، می‌توانید عشق و نفرت، شهوت و خشم، تلاش برای آزادی و زنده ماندن و… را پیدا کنید. تمامی داستان‌های موجود برای شخصیت‌های این رمان بی‌نظیر، سعی کرده‌اند که این احساسات را به خوبی منتقل کنند تا خواننده نهایت لذت را از مطالعه کتاب ببرد. تاریخ پر فراز و نشیب جنگ روسیه با ارتش ناپلئون فرانسوی، از آن ماجراهایی است که به بهترین شکل در این کتاب به نگارش درآمده است.

یکی از نکات کتاب جنگ و صلح وجود شخصیت‌های زیاد و داستان‌های مختلف برای هر کدام است (بیش از ۵۸۰ شخصیت در داستان وجود دارد) که شاید در ابتدا فکر کنید که برخی از آنها را فراموش خواهید کرد یا اصلا داستانی با این همه شخصیت جالب نباشد، اما هنر نویسندگی تولستوری شما را غافلگیر می‌کند و چنان با جریان داستان همراه می‌شوید که اصلا لازم نیست تلاشی برای به یاد سپردن شخصیت‌ها کنید. تولستوی از تمام استانداردها و قواعد یک شاهکار خلق کرده است.
تمام شخصیت‌های کتاب جنگ و صلح در میان آتش جنگ، سعی می‌کنند داستان‌های خود را روایت کنند و همین موضوع باعث می‌شود که خواننده از خواندن کتاب خسته نشود و با اشتیاق تا پایان آن، تلاش کند.

بیشتر بخوانید:   بهترین روش مطالعه چیست؟ (نوآ۰۰۶)

این کتاب فقط در مورد ستایش صلح است

تعجب کردید؟ بله درست است! این کتاب و اثر بی‌نظیر روسی فقط برای ستایش صلح و آزادی به نگارش درآمده است! ما در این کتاب، شرایط جنگی و لحظات حساس زندگی یک انسان را می‌خوانیم و متوجه می‌شویم که اگرچه زندگی پر از لحظات سخت و اندوهناک است، اما نباید در بدترین شرایط زندگی خود، حتی برای چند صدم ثانیه هم، ایمان خود را به آرمان‌ها و ایده‌آل‌های خود از دست بدهیم!
نکات جالب و داستان‌ها و روایت‌های نقل شده از این کتاب بی‌نظیر، پر از حاشیه‌هایی است که تنها یک کتابخوان حرفه‌ای یا منتقد می‌تواند آن‌ها را درک کند. به عنوان مثال تولستوی در کتاب جنگ و صلح خود حتی به مقوله جنگ‌افروزی و شخصیت‌های سیاستمداران هم نگاه ویژه‌ای دارد که تابه حال، سابقه نداشته ‌است!
او هیچ‌کس را شر مطلق نمی‌داند، اما این نکته را هم بیان می‌کند که بشر و آدم تنها با خطاها و چالش‌های خود، یاد می‌گیرند و زندگی را به جلو حرکت می‌دهند. او در کتاب جنگ و صلح سعی کرده‌ است، یک نکته مهم در مورد جنگ را به خواننده خود بیاموزد که آن هم این است:

“سیاستمداران، تنها کسانی نیستند که در مورد جنگ تصمیم می‌گیرند و آن را در سراسر دنیا شروع می‌کنند!”

این ما هستیم که با رفتارهای انسان گونه خود، باعث ایجاد رخدادها می‌شویم و باید مسئولیت آن را قبول کنیم. شما با این نگاه نسبی، می‌توانید بعد از مطالعه این کتاب، دید جدیدی به جهان پیرامون خود، داشته باشید.