برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

کتاب استادی در مذاکره و هر آنچه باید در مورد مذاکره بدانید

کتاب استادی در مذاکره یکی از کتاب‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. مهارت مذاکره، یکی از مهارت‌هایی است که شما در هر شرایطی که باشید به آن نیاز دارید. برخی فکر می‌کنند که مذاکره فقط مخصوص تاجرین یا فروشندگان و وکلاست، در حالی که همه ما در طول زندگی همیشه مشغول مذاکره هستیم و اگر این مهارت را به خوبی بلد نباشیم، نمی‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا آنچه که برای مذاکره باید بدانید و کتاب استادی مذاکره را بررسی کنیم.

هنر مذاکره مهم است

کتاب استادی در مذاکره شاید برای همه ما یک الزام نباشد، اما دانستن این مهارت حتما لازم است. فرض کنید که شما کارمند ساده‌ای در یک شرکت هستید که حتی با مشتریان هم در ارتباط نیستید و الان با خودتان فکر می‌کنید «چرا من باید زمانی را برای یاد گرفتن مذاکره صرف کنم در حالی که هیچ تاثیری روی کار یا زندگی من ندارد؟» خب حقیقت این است که این تفکر کاملا اشتباه است و متاسفانه بیشتر مردم آن را باور می‌کنند. شما به عنوان یک فرد معمولی هر روز برای پرداخت کرایه تاکسی، خریدهای روزانه و حتی صحبت با همکاران‌تان در حال مذاکره هستید. اگر شما یک کارمند هستید، استادی در مذاکره به شما کمک می‌کند که بتوانید با رئیس‌تان به خوبی ارتباط برقرار کنید و اگر فکر می‌کنید لیاقت ارتقاء شغلی یا افزایش حقوق را دارید به خوبی این موضوع را مطرح و حتی برنده این مذاکره باشید.

مذاکره در زندگی شخصی هم به شما کمک‌های زیادی برای ارتباط با اعضای خانواده می‌کند. وقتی شما بتوانید مذاکره کننده خوبی شوید، در نتیجه می‌توانید ارتباط‌‌های خوبی هم با دیگران بسازید. در حقیقت یکی از ویژگی‌هایی که برای استادی در مذاکره باید داشته باشید، توانایی خوب گوش کردن است. باید بتوانید حرف‌های دیگران و نظراتشان را به خوبی گوش دهید و متوجه حقیقت موجود در پشت کلام آنها شوید، در این صورت می‌توانید در مذاکره دست بالا را داشته باشید. اما هنر خوب گوش کردن به شما در ایجاد روابط با دیگران و به خصوص خانواده کمک زیادی می‌کند. وقتی افراد می‌بینند که شما به حای تکرار حرف‌های خودتان، واقعا به آنها گوش می‌دهید، بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و در نتیجه همیشه با شما روراست خواهند بود.

بیشتر بخوانید:   بررسی کتاب انسان در جست و جوی معنا

این موضوع در اعضای خانواده وقتی مهم می‌شود که شما می‌توانید با هنر استادی در مذاکره از به وجود آمدن مشکلات عمیق جلوگیری کنید و به جای بحث و دعوا، یک گفت‌وگوی دوستانه داشته باشید. به این ترتیب نه تنها مانع از ناراحتی‌ها می‌شوید، بلکه روابط بهتری هم باهم خواهید داشت.

کتاب‌های استادی در مذاکره

برای اینکه بتوانید یک مذاکره کننده حرفه‌ای شوید، علاوه‌بر کلاس‌ها و دوره‌های مختلف، کتاب‌ها هم می‌توانند منابع یادگیری خیلی خوبی باشند. برخی از بهترین کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده را با هم بررسی می‌کنیم:

کتاب استادی در مذاکره از دکتر مازیار میر

کتاب استادی در مذاکره یکی از کتاب‌های پرفروش ایران است که توسط دکتر مازیار میر، یکی از افراد پیشرو در هنر و علم مذاکره نوشته شده است. دکتر میر در مورد کتابش می‌گوید که این کتاب حاصل سال‌ها تحقیق، آموزش و سخنرانی است و هر آنچه که برای مذاکره باید بدانید را می‌توانید در کتاب استادی در مذاکره پیدا کنید. او همچنین در مورد کتابش می‌گوید:

«پشت جلد کتاب استادی در مذاکره جمله ای است: هرگز اعتماد نکنید. این جمله با منفی نگاری و مثبت اندیشی مطلق متفاوت است. اگر می‌خواهیم در مذاکره خوب عمل کنیم، اعتماد نکنیم. اعتماد چارچوب دارد و اگر فراتر از چارچوب‌ها با اعتماد ساده انگارانه وارد میز مذاکره بشوید، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهید داشت.»

کتاب استادی در مذاکره شامل هر چیزی است که فرد به عنوان یک مذاکره کننده حرفه‌ای باید بداند، استاد میر که جزء اساتید آموزش زبان بدن و فن‌بیان هم است، از این دو دانش در کتابش استفاده کرده است و شما علاوه‌بر فن مذاکره از بهترین حالت‌های زبان بدن و فن‌بیانی که برای داشتن مذاکره بهتر باید داشته باشید آگاه می‌شوید. همچنین در کتاب استادی در مذاکره از اخلاق در مذاکره و ارتباطات کلامی و غیرکلامی هم دانش و آگاهی کسب می‌کنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین منابع کتاب صوتی رایگان برای یادگیری زبان در جهان

کتاب مذاکره استراتژیک از برایان دایتمایر

کتاب مذاکره استراتژیک از برایان دایتمایر

در این کتاب استادی در مذاکره را به شکلی حرفه‌ای یاد می‌گیرید به گونه‌ای که بتوانید برای شرکت یا کسب‌وکارتان یک مذاکره کننده حرفه‌ای شوید. همچنین می‌خوانید که چطور روش‌های سنتی مذاکره را برای همیشه کنار بگذارید و کاری کنید که در هر مذاکره‌ای علاوه‌بر پیروزی، اعتماد طرف مقابل را هم بدست آورید. امروزه نسبت به گذشته مذاکره اهمیت بیشتری پیدا کرده و در نتیجه یک فرآیند چهار مرحله‌ای برای مذاکره ایجاد شده است که شما را قادر می‌کند روند هر مذاکره را پیش‌بینی کنید. این فرایند از چهار مرحله و یک فعالیت مقدماتی بسیار مهم که معمولا نادیده گرفته می‌شود، تشکیل شده است. برای این که به مذاکره‌کننده‌ای در سطح جهانی تبدیل شوید، در همه‌ مذاکره‌ها از این الگو پیروی کنید و بتوانید پیشنهاد ارزشمندی ارائه دهید که هیچ‌کس قادر به رد آن نباشد. این میکروکتاب را می‌توانید از اینجا بخوانید و گوش کنید.

چانه‌زنی با شیطان از رابرت منوکین، یک کتاب استادی در مذاکره

چانه‌زنی با شیطان از رابرت منوکین، یک کتاب استادی در مذاکره

وقتی شما صاحب یک کسب‌وکار باشید، همواره باید آماده مذاکره باشید. فرقی هم ندارد در مورد گسترش کارتان باشد یا شکایت از رقابتان. اما آیا همیشه باید مذاکره کرد؟ یا همیشه بهترین گزینه جنگیدن است؟ در این کتاب می‌خوانید که کدام روش بهتر است و در موقعیت‌های مختلف باید کدام روش را انتخاب کنید. این کتاب استادی در مذاکره را به شکل یک راهنمای کامل برای انتخاب بهترین روش ارائه می‌دهد. این میکروکتاب را می‌توانید در اپلیکیشن سبکتو یا اینجا بخوانید یا بشنوید.

رابرت منوکین، وکیل، نویسنده و استاد دانشکده حقوق هاروارد است. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین استادان حقوق در دنیا شناخته می‌شود که به طور تخصصی در مورد فنون مذاکره و داوری فعالیت می‌کند. منوکین یکی از اعضای کمیته ۳ نفره‌ای بود که توانست بعد از سال‌ها اختلاف بین آی‌بی‌ام و فوجیتسو را حل کند و آنها را به یک راه‌حل منطقی برساند.

بیشتر بخوانید:   چرا باید کتاب بوف کور اثر صادق هدایت را بخوانیم