برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

راهنمای راه اندازی کار در منزل

برای خیلی از ما پیش آمده که به فکر کار در منزل باشیم. مسیر رفت و آمد سخت، نیاز به حضور در خانه و شرایطی مثل همه گیری کرونا باعث می شود که فکر کار در منزل بیشتر از پیش هم برایمان مطرح شود. در این مطلب از سبکتو چند راه را باهم مرور می کنیم که می توانیم کار در منزل را ادامه بدهیم.

چند توصیه برای شروع کار در منزل

 کار از منزل

زندگی و کار در خانه ممکن است برای کسانی که تا به حال خارج از خانه مشغول به کار بودند سخت و طاقت فرسا به نظر بیاید. اما با یک سری کار خلاقانه، تلاش و کار سخت، می توانید کار در منزل را به یک هدف بلند مدت تبدیل کنید. این موضوع اصلاً غیرقابل تحقق نیست.

اگر هدفتان کار در منزل است، پس در کوتاه مدت باید به فکر مقدمات باشید. قدم اول اینجاست که قبول کنید کار در منزل هیولای دو سر نیست و می توانید با آن کنار بیایید.

شغل فعلی خود را به یک کار از راه دور تبدیل کنید

اگر در حال حاضر مشغول به کاری هستید و قصد کار در منزل دارید، این موضوع کاملا بستگی به نوع کارتان و شرایط کارفرما دارد. اول از همه خودتان حساب و کتاب کنید ببینید کار در منزل برایتان امکان پذیر است یا نه. در مرحله بعد یک شرح کامل از شرایط خودتان بنویسید و با جزئیات توضیح دهید که اگر از خانه کار کنید به چه صورت شرایط را پیش می برید. سعی کنید کارفرما و سرپرست کارتان را کاملا متقاعد کنید که روحیه و توانایی مدیریت کار از راه دور را دارید.

بیشتر بخوانید:   مدیرعامل شرکت فیروز توان‌یابی که محدودیت را بی معنی کرد

کار جدیدی پیدا کنید

اگر ماهیت کارتان جوری است که بتوانید از راه دور کار کنید ولی کارفرمایتان به این مساله رضایت نداد، دنبال شغل جدیدی بگردید. از بین کارها چشم بگردانید و کاری که شرایط دورکاری را دارد پبدا کنید. می توانید به دوست و آشنا بسپارید تا در صورت دیدن شغلی با این شرایط شما را خبر کنند. میکرو کتاب دوازده ستون موفقیت را از سبکتو گوش دهید تا به شما سرنخ هایی درباره پیدا کردن راه موفقیت بدهد.

کار فریلنسری داشته باشید

گزینه دیگر برای کار در منزل، فریلنسری است. فریلنسر بودن به معنای کار مستقل است که می توانید در زمینه رشته خود شغلی را قبول کنید که از داخل خانه به کار کردن مشغول شوید. با اینکه فریلنسری شرایط کار در منزل را دارد اما باید مراقب باشید که منافعتان با شرکت در تعارض نباشد و یا خط مشی شرکت را نقض نکنید.

نکته مهم برای کار در منزل کاهش پیدا کردن هزینه هاست و اینکه فشاری برای ساعات کاری ندارید اما نکته منفی این است که شما نمی توانید به یکی از منابع احتمالی کار یعنی کارفرمای فعلی و یا مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.

تولید محتوا یکی از فعالیتهای مهم فریلنسری محسوب می شود. می توانید برای سایت هایی که نیاز به تولید محتوا دارند درخواست بفرستید. مدیریت پیج های اینستاگرام و تلگرامی هم این روزها خواهان زیادی دارند. برای شروع کار در منزل اگر حوصله و توانایی اش را دارید، دنبال این شکل از کسب و کار ها  بگردید.

کسب و کار خودت را راه بینداز

مثل فریلنسری، شروع به کار در منزل ممکن است باعث انعطاف پذیری بیشتری در برنامه شما نسبت به کار سنتی شود، اما هزینه های راه اندازی کسب و کار می تواند زیاد باشد و زمان رسیدن به سودآوری طولانی باشد. می توانید با توجه به مهارت و خلاقیت خودتان یک کار خانگی با سرمایه کم شروع کنید و برای به سود رسیدن همین کار تلاش کنید. ببینید به چه چیزی علاقه دارید، نقاشی، خیاطی یا کارهای فنی تری مثل برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن. از منبعی مجانی مثل اینترنت برای محیط فروش کسب و کارتان کمک بگیرید و سعی کنید همین کسب و کار خانگی خودتان را ارتقا دهید. برای شروع کسب و کار جدید تمام تلاشتان را به کار بگیرید و سعی کنید مسیر کارآفرینی را به درستی پیش بگیرید.

بیشتر بخوانید:   جدیدترین لیست پولدارترین فرد جهان

سرمایه گذاری و خرید و فروش

این روزها بازار بورس حسابی روی بورس است. می توانید سرمایه کمی دست و پا کنید، در یکی از کارگزاری ها ثبت نام کنید و شروع کنید به سرمایه گذاری در بورس. سعی کنید با خرید عرضه اولیه شروع کنید و به مرور دانش خودتان را از بازار بورس افزایش دهید. از صندوق های سرمایه گذاری می توانید کمک بگیرید و پولتان را برای مدتی در این صندوق ها سرمایه گذاری کنید و به سودآوری برسید.

ناامید نشوید

کار در خانه به این معنی نیست که دستمزد کمتری داشته باشید. شما همین ساعات کاری را با کیفیت دیگری در خانه تجربه می کنید. به همین دلیل اولویت خود را برای کارهایی بگذارید که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد. برای این موضوع به اولویت ها و نیازهای کاری خود دقت کنید. شاید همین موضوع کار در منزل برای شما اولویت بیشتری از درآمد داشته باشد. در این صورت می توانید انعطاف پذیری بیشتری از خودتان نشان دهید. لیستی از نیازمندی ها و توانایی خودتان تهیه کنید و متناسب با این لیست دنبال کار بگردید و به دنبال موفقیت باشید. حتی اگر برای مدتی بیکار ماندید اصلا ناامید نشوید. راه های دیگری را برای مسیر کاری خود امتحان کنید.