برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

چگونه یک کار تولیدی پر سود راه‌اندازی کنیم؟

کار تولیدی پر سود برای بسیاری از ثروتمندان و افراد موفق، همان کسب‌وکاری است که آنها را به اهداف و خواسته‌هایشان رسانده است. تقریبا تمام افراد معروف هم در کنار هر کار اصلی که انجام می‌دهند، یک کسب‌وکار هم راه‌اندازی می‌کنند. مثلا برخی بازیگران رستوران‌های خودشان را راه‌اندازی می‌کنند و برخی مدل‌ها هم برندهای لوازم آرایش خودشان را دارند. اما در این شرایط کرونا و اتفاقات عجیب در اقتصاد، چطور می‌توان کسب‌وکاری راه‌اندازی کرد که درآمد خوبی به همراه داشته باشد؟ با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا بررسی کنیم که چطور یک کار تولیدی پر سود راه‌اندازی کنیم و اصلا برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشیم.

چرا برای ثروتمند شدن، لازم است یک کار تولیدی پر سود راه‌اندازی کنیم؟

اگر به مباحث مالی علاقه داشته باشید و آنها را دنبال کنید می‌دانید که سیستم‌های درآمدی متفاوتی وجود دارد. رابرت کیوساکی در کتاب استقلال مالی آنها را به زبان ساده به ۴ دسته‌بندی مختلف تقسیم کرده و هر کدام را به خوبی توضیح داده که به شکل زیر است:
• کارمند: شخصی که به ازای ساعت کاری مشخص، پول دریافت می‌کند! (مانند کارمند بانک)
• آزادکار: شخصی که براساس زمان و کاری که خودش تصمیم می‌گیرد، درآمد کسب می‌کند! (مانند راننده تاکسی یا فریلنسرها)
• صاحب کسب‌وکار: این شخص براساس سیستمی که طراحی کرده ‌است، در هر لحظه درآمد کسب می‌کند! (مانند بیل گیتس موسس مایکروسافت)
• سرمایه‌گذاری: شخص براساس سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی یا روی کسب‌وکارهای مختلف، درآمد کسب می‌کند! (مانند وارن بافت)
تمام کسانی که در دنیا ثروتمند شده‌اند و برای خود اسم و رسمی کسب کرده‌اند، از مراحل یک و دو (کارمندی و آزادکاری)، دور شده‌اند و توانسته‌اند که موسس کار تولیدی پرسود خود باشند که نتیجه آن ثروت، احترام و شهرت بوده است. اما خب اگر راه ثروتمند شدن مشخص است، چرا تعداد افراد پولدار کم است؟ چرا تنها عده محدودی جزو دسته کارآفرینانی هستند که کسب‌وکاری راه‌اندازی می‌کنند!

بیشتر بخوانید:   ۱۰روش افزایش درآمد از ثروتمندان خودساخته

راه اندازی کار تولیدی پر سود آسان نیست، اما قابل انجام است

راه‌اندازی کار تولیدی پر سود و تبدیل به کارآفرین شدن آسان نیست، اما کافی است که بخواهید و شروع کنید، آن وقت می‌توانید در طول مسیر مهارت‌هایتان را افزایش دهید و تخصص لازم را کسب کنید. شما باید کاری را انجام بدهید که عاشقش هستید تا از سختی‌های مسیر بتوانید چشم‌پوشی کنید و به سمت موفقیت حرکت کنید، اما چطور چنین چیزی ممکن است؟
اگر نگاهی به زندگی‌نامه تمام افرادی که کار پرسودی راه اندازی کرده‌اند، بیندازیم متوجه خواهیم شد که تمامی آن‌ها، با عشق و بدون چشم داشت، فعالیت‌های خود را پیش گرفته‌اند و سعی داشته‌اند که یک کسب‌وکار را اداره کنند. به همین دلیل موفق شده‌اند و در زمره افرادی قرار گرفته‌اند که نام آن‌ها در رسانه‌ها، اخبارها و کتاب‌ها دیده می‌شود!
راه‌اندازی کار تولیدی پر سود تنها زمانی ممکن است که ما بتوانیم در بعضی مواقع تمامی ساعات روز را بدون توقع کار کنیم و همیشه برای این کار آماده باشیم! به نظر زیادی سخت می‌رسد، اما اگر نگاهی به زندگی سومین فرد ثروتمند جهان یعنی وارن بافت بیندازیم، متوجه خواهیم شد که او در دهه ۸۰ زندگی خود است، اما همچنان هر روز با اشتیاق به محل کار خود می‌رود و به کسب درآمد می‌پردازد!

چگونه یک کار تولیدی پر سود راه‌اندازی کنیم؟

آیا شما هم می‌توانید کار پرسودی راه‌اندازی کنید؟ (با شناخت به خودتان به این سوال جواب دهید!)

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین و شخصی که قادر به راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار باشد، باید شخصیت خود را بهتر بشناسید و بدانید که آیا اصلا ویژگی‌های یک کارآفرین را دارید یا خیر؟ در دنیای اینترنت و تکنولوژی، دیگر محدودیت‌هایی مانند سرمایه زیاد داشتن، داشتن روابط غنی با افراد مشهور، عدم دسترسی به منابع انسانی خبره و … برداشته شده‌است و شما می‌توانید به تنهایی خودتان کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کنید!
اگر خیلی جوان هستید، پول زیادی ندارید و به دنبال سرمایه می‌روید، اشتیاق و علاقه خودتان را در صنعت تولید پیدا کرده‌اید، پارتی و روابط خاصی با افراد مشهور ندارید و یک فرد رویاپرداز شناخته می‌شوید، قادر هستید که اقدام به راه اندازی یک کار تولیدی پر سود کنید.

بیشتر بخوانید:   ۷ روش برای قانع کردن مشتری و افراد

مهم‌ترین ویژگی افرادی که می‌توانند یک کسب‌و‌کار را راه اندازی کنند چیست؟

براساس تحقیقات انجام شده روی بسیاری از کارآفرینان و افرادی که کارهای تولیدی و خدماتی بزرگی در دنیا راه‌اندازی کرده‌اند، متوجه شده‌اند که وجود دو ویژگی، یعنی انرژی و پافشاری مهم‌تر از تمامی عوامل دیگر باعث می‌شود که صاحب یک کسب‌وکار در حوزه کاری خود موفق شود!
ویژگی‌هایی مانند میزان تحصیلات، میزان سرمایه، روابط و پارتی و … تاثیر دارند، اما به اندازه تلاش و پافشاری یک مرد یا زن که تصمیم دارد زندگی خود و اطرافیانش را تغییر دهد، ارزشمند نیست! اگر احساس می‌کنید که در حال حاضر احساس پشتکار زیادی ندارید، اشکالی ندارد و این موضوع قابل حل است!

پافشاری و داشتن انرژی وصف نشدنی یک مهارت است، پس آن را تمرین کنید!

سخت نیست که همیشه تشنه موفقیت و راه‌اندازی کار جدید باشید! برای آن که کار تولیدی پر سود شما همیشه موفق عمل کند، شما نیازمند پافشاری هستید که آن هم تنها از طریق تمرین شکل خواهد گرفت. اگر می‌خواهید که وضعیت خود را تغییر دهید و باعث ایجاد تغییر در دنیا شوید، باید هر روز صبح با اشتیاق از جای خود بلند شوید و به سمت آینده حرکت کنید!
با خود بگویید که بله من انرژی و اشتیاق وصف نشدنی دارم! من می‌توانم یک کسب‌و‌کار، تجارت و فعالیت پرسود راه‌اندازی کنم و به سمت موفقیت حرکت کنم! اگر با خواندن تمامی مطالب این میکرومقاله، تصمیم شما بر این بود که خودتان یک کار تولیدی پرسود راه‌اندازی کنید، نوبت آن است که گام‌هایی را به ترتیب برای عملی شدن رویای خود بردارید!

بیشتر بخوانید:   ۵ چالشی که با شروع کسب و کار خودتان با آنها روبرو خواهید شد

گام‌های تضمینی برای راه‌اندازی کار تولیدی پرسود

در اولین قدم برای داشتن این شهامت به شما تبریک می‌گوییم و برایتان آرزو موفقیت می‌کنیم! برای تبدیل شدن به یک کارآفرین نیاز به دانش، اطلاعات و مهارت‌هایی دارید که در کتاب‌های کسب‌وکار به آن‌ها اشاره می‌شود، پس سعی کنید که بیشتر مطالعه کنید و آخرین گامی که شما را موفق می‌کند، شروع کردن و اقدام کردن به دانسته‌هایی است که در این کتاب‌ها فرا گرفته‌اید.
فرق شما با کسانی که هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند یک کار تولیدی پرسود راه‌اندازی کنند، این است که شما عمل می‌کنید و آن‌ها شهامت این کار را ندارند.