برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

چگونه یک روتین صبحگاهی بسازیم و از آن لذت ببریم

روتین صبحگاهی یکی از ویژگی‌های افراد موفق است. شما می‌توانید تا آخرین دقیقه در رختخواب بمانید و دست آخر هم با صبحانه‌‌ای نصفه و نیمه و وسایلی که مطمئن نیستید شامل همه آنچه که نیاز دارید هست یا نه، خانه را ترک کنید. راه دیگری هم وجود دارد. می‌توانید روزتان را با عادات منحصر به فرد خودتان آغاز کنید. یک روتین صبحگاهی که مختص به شخص شماست و به توسعه فردی و رسیدن به اهداف‌تان کمک می‌کند. با این کار همواره یک قدم از دیگران جلوتر خواهید بود. زیرا از زمان خود نهایت استفاده را برده‌اید. اما یک روتین صبحگاهی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟  در این میکرومقاله از سبکتو  چند روتین صبحگاهی که می‌تواند شروع کننده یک روز عالی باشد را باهم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

روتین‌های زندگی، عادت‌های شما را می‌سازند و عادت‌ها، شخصیت و آینده شما را مشخص می‌کنند. باور کردنی نیست که با چند تغییر کوچک، زندگی و شخصیت شما چه تغییرات بزرگی را تجربه می‌کنند. پس اگر از شرایط امروزتان راضی نیستید یا به دنبال بهتر شدن هستید، باید روتین‌هایتان را تغییر دهید و چه بهتر که با روتین‌های صبحگاهی شروع کنید. برخی از روتین‌های ساده‌ای که همه ما می‌توانیم در ابتدای روز داشته باشیم را در ادامه معرفی می‌کنیم:

با معجزه آب‌گرم و لیمو شروع کنید

اولین نکته قبل از هر کاری این است که تنبلی را کنار بگذارید و صبح زود بیدار شوید. اگر این کار برایتان سخت است همینجا دست نگه دارید و میکروکتاب معجزه صبح را بخوانید. چون تمام این روتین‌ها مستلزم سحرخیزی هستند. خب حالا که صبح زودتر بیدار شده‌اید، پس در اولین قدم برای توسعه فردی، دست از سر آلارم گوشی بردارید و با یک لبخند از جا برخیزید. رختخواب خود را مرتب کنید و زبان و دندان خود را بشویید. حالا نوبت به نوشیدن آب گرم و لیمو رسیده است.
نصف یک لیمو را در یک لیوان آب ولرم بچکانید. معجزه از اینجا آغاز می‌شود:
– پاکسازی کلیه و ریه با آب‌لیمو
– افزایش ایمنی بدن با ویتامین C
– خنثی کردن حالت اسیدی بدن
و در نهایت آنتی‌اکسیدان‌های لیمو به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌روند و شروع یک روز خوب و سلامت را برای شما می‌سازند.

بیشتر بخوانید:   خانومانه ; برای شاد بودن این ۵ خصوصیت را داشته باشید

کوفتگی خواب را از تن به‌ در کنید

بدن خود را بکشید. حرکات کششی عضلات را رها می‌کند و کمی تحرک سرعت گردش خون را بالا می‌برد. خیلی از حرکات کششی لذت نمی‌برید؟ ایرادی ندارد، این روتین صبحگاهی مخصوص شما است! ورزش مورد علاقه‌تان را جایگزین کنید. رابطه‌تان با یوگا چطور است؟ برای توسعه فردی باید میان جسم و ذهن خود ارتباط سالمی برقرار کنید تا بهره‌وری خود را ارتقا دهید.

ذهن و جسم خود را آرام کنید

مراقبه، عادت صبحگاهی مناسبی است. چند دقیقه روی تنفس خود متمرکز شوید و از جریان افکار خود فاصله بگیرید. با خودتان به خلوتی فرو بروید و اینگونه با استرس خداحافظی کنید. از این گذشته، مراقبه تمرکز و بهره‌وری شما را بالا می‌برد. سبک زندگی خود را تغییر دهید، شاید سرنوشت توسعه فردی خود را هم تغییر دادید.

خودتان را به یک صبحانه جانانه مهمان کنید

می‌دانم هزاران بار این جمله را شنیده‌اید و تقریبا همه جا در مورد اهمیت صبحانه نوشته‌اند. اما شما هم همیشه چند دقیقه بیشتر خوابیدن را ترجیح داده‌اید. حقیقت ایت است که چیزی که می‌خورید، روی شخصیت شما به طور کاملا مستقیم تاثیر می‌گذارد. لقمه‌های صبحانه بهره‌‌وری شما در طول روز را مشخص می‌کنند. شاید این همه اصرار روی خوردن یک صبحانه کامل بی‌مورد هم نباشد، نه؟ صبحانه کامل، مانند سوخت جت عمل می‌کند و خواب به کلی از یادتان می‌رود. اولین تجربه روز لقمه‌های لذیذ و خوش‌طعم صبحانه خواهد بود پس تا ظهر لب به خوراکی‌های مضر نخواهید زد. با صرف کمترین زمان و هزینه در سبک زندگی رویایی خود به سر ببرید.

بیشتر بخوانید:   عادت‌هایی که باعث پیشرفت در زندگی می‌شوند

روز را با خلق یک اثر آغاز کنید

این اثر می‌تواند هر چیزی باشد. چند بیت شعر می‌تواند تصویر فوق‌العاده‌ای در ذهن شما خلق کند. چند خط در دفتر خود یادداشت بنویسید. برای وبلاگ خود پستی بنویسید حتی یک طراحی کوچک هم می‌تواند عالی باشد. اگر همه این کارها سخت است، برای چند دقیقه روز رویایی خود را تصور کنید و آن را با جزییات کامل بنویسید. کم‌کم خلاقیت نهفته در وجودتان را پیدا می‌کنید و از اینکه چه آثاری می‌توانید خلق کنید، شگفت‌زده می‌شوید. صبح‌ها از هر وقت دیگری خلاق‌تر هستید.

چگونه یک روتین صبحگاهی بسازیم و از آن لذت ببریم

روتین صبحگاهی مناسب سبک زندگی من چیست؟

قشنگی ماجرا همین‌ جاست. شما تنها کسی هستید که در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنید. البته که می‌توانید از روتین صبحگاهی دیگران هم کمک بگیرید. اما توسعه فردی شما مسیر متفاوتی خواهد داشت. برای موفقیت سبک زندگی خود را در نظر بگیرید.
عادت صبحگاهی باید حال شما را عوض کند و به توسعه فردی و اهداف شما مربوط باشد. برای اینکه بهتر بتوانید روتین‌های خودتان را پیدا کنید، به سوالات زیر با دقت پاسخ دهید:

۱. چه عواملی شما را میخکوب می‌کند؟

عده زیادی سبک زندگی و روتین‌های خود را به اشتباه شناسایی و تعیین می‌‌کنند. هرگز هم متوجه دلیل عدم موفقیت خود نمی‌شوند. چه موضوعاتی توجه شما را به خود جلب می‌کند. برای پی‌بردن به پاسخ این سوال، باید از خود بپرسد:
– ارزش‌های زندگی من براساس چه معیارهایی هستند؟‌
– چه هدفی برای موفقیت خود در نظر گرفته‌ام؟
– چه عواملی بیش از هر عامل دیگری مرا خوشحال می‌کند؟
پاسخ به این سوالات، روتین صبحگاهی شما را شکل می‌دهد، روتین صبحگاهی سبک زندگی شما را تعیین می‌کند و سبک زندگی میزان موفقیت و بهره‌‌وری شما را تضمین خواهد کرد و در نهایت شاهد توسعه فردی خود خواهید‌ بود.

بیشتر بخوانید:   مریم میرزاخانی ; دختر نابغه اولین‌ها

۲. روز را به امید انجام چه کاری آغاز می‌کنید؟

در طول روز مشغول چه کارهایی هستید؟ فعالیت مورد نظر شما به چه مهارت‌هایی نیازمند است؟ شغل شما در ارتباط با چه موضوعاتی است؟ مستقل کار می‌کنید؟
مشغول انجام هر کاری که باشید، بهره‌‌وری، میزان موفقیت شما را مشخص خواهد کرد. بهره‌‌وری در گرو تخصص و علاقه شماست. اگر شیفته کار روزانه خود هستید، باید بخشی از عادت صبحگاهی خود را به این موضوع اختصاص دهید. برای کار مورد علاقه‌تان آماده شوید.

۳. دست به قلم شوید!

چه عواملی کیفیت کار روزانه شما را ارتقا می‌دهند؟ چه عاداتی بهره‌‌وری شما را بالا می‌برد؟ آنها را با جزییات تمام بنویسید. یادتان باشد که موفقیت شما در گرو همین جزییات است. حالا بعد از آن سبک زندگی‌تان را مشخص کنید.

نترسید! روتین صبحگاهی کتیبه نیست!

تغییر شما را به هلاکت نمی‌رساند. قدم به قدم پیش بروید. هر لحظه می‌توانید عادت صبحگاهی خود را تغییر دهید. این برنامه روی سنگ نوشته نشده است. می‌توانید با توجه به توانمندی و بهره‌‌وری خود  آن را تغییر دهید. همه چیز برعهده شماست. نتایج توسعه فردی تنها نصیب شما خواهد شد. شما تصمیم‌گیرنده هستید. هیچ‌کس شما را بهتر از خودتان نمی‌شناسد. خوش بگذرانید و روز خود را با علایق‌تان آغاز کنید.