برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

چگونه موفق شویم و هر آنچه که می‌خواهیم را به دست آوریم

چگونه موفق شویم سوالی است که احتمالا بسیاری از ما در موقعیت‌های مختلف از خودمان پرسیده‌ایم. رازهای رسیدن به موفقیت چیست و چطور می‌توانیم در هر کاری که هستیم به موفقیت برسیم؟ پاسخ به این سوال‌ها شاید در عصر امروز هم سخت و هم آسان باشد. آسان از آن جهت که با دسترسی گسترده به اینترنت، می‌توان به راحتی در مورد آن تخقیق کرد و بدون اینکه مجبور باشید هزینه زیادی پرداخت کنید، اطلاعات بسیاری بدست آورید. اما چرا سخت؟ چون همین دسترسی گسترده باعث شده تا مطالب و کتاب‌های زیادی وجود داشته باشد که اطلاعات نادرست و اشتباهی به ما دهند و ما نتوانیم به خوبی درست یا غلط بودن آنها را تشخیص دهیم. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا بررسی کنیم که واقعا چگونه موفق شویم و به خواسته‌ها و اهداف‌مان برسیم.

موفقیت آرزویی است که بسیاری از افراد دارند و آن را در روش‌های عجیب و غریب جستجو می‌کنند، در حالی که راه و روش آن بسیار ساده و قدیمی است! موفقیت، همیشه اصولی داشته ‌است که از گذشته به آن تأکید شده و هرکسی با دنبال کردن آن‌ها، می‌تواند به موفقیت برسد. پس اگر سوال شما هم این است که چگونه موفق شویم، باید به شما بگوییم که راه سختی را در پیش روی خود ندارید و تنها با اجرا کردن برخی راهکارها می‌توانید آنچه که می‌خواهید را بدست آورید.

اصول موفقیت را بشناسید و به آن‌ها پایبند باشید! آیا از خود و دوستانتان می‌پرسید که چطور موفق شویم؟ برای موفقیت لازم است که به صورت گام به گام فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

بیشتر بخوانید:   قدرت تغییرات کوچک با قانون ۱۵ دقیقه ساموئل اسمایلز

گام اول چگونه موفق شویم: هدف تعیین کنید

می‌پرسید که چگونه موفق شویم ؟ هدف تعیین کنید! تعیین هدف و این که بدانید به کجا می‌خواهید بروید، اولین جواب برای سوال چگونه موفق شویم است! هیچ‌کس بدون دانستن مسیر نمی‌تواند به سمت موفقیت حرکت کند و به مقصدی که می‌خواهد برسد! شما باید بدانید که چه چیزی می‌خواهید و باید به کجا بروید!
به عنوان مثال یک کشتی را تصور کنید که ناخدای آن نمی‌داند که باید به کدام سمت حرکت کند! به نظر شما خنده‌دار نیست؟ این کشتی به کدام مقصد خواهد رسید؟ جواب معلوم است! هیچ مسیری را نمی‌تواند انتخاب کند و به هیچ‌کجا هم نخواهد رسید! انسان بی‌هدف هم همین‌طور است و به هیچ موفقیتی نخواهد رسید!

گام دوم چگونه موفق شویم: برنامه‌ریزی کنید

هدف قدم اول برای موفق شدن است، اما برنامه‌ریزی صحیح و اصولی گامی مهم‌تر است! می‌پرسید که چگونه موفق شویم ؟ برنامه‌ریزی کنید! برنامه‌ریزی یعنی بدانید که در روز، هفته، ماه، فصل و حتی سال آینده باید چه کاری انجام دهید تا به هدف خود نزدیک‌تر شده و در نهایت به آن برسید! برنامه ندارید؟ بلد نیستید، برنامه‌ریزی کنید؟ از کتاب‌هایی که در این حوزه نگارش شده‌اند، استفاده کنید و یک برنامه‌ریزی ترتیب دهید.

چطور موفق شویم و هر آنچه که می‌خواهیم را به دست آوریم

گام سوم: نظم داشته باشید

هر روز از خود و دوستانتان می‌پرسید که چگونه موفق شویم ؟ جواب ساده است! نظم داشته باشید و برنامه‌های خود را به صورت مستمر ایجاد کنید. جادوی موفقیت را می‌خواهید؟ باید نظم داشته باشید! می‌خواهید که ظرف مدت چند ماه زندگی‌تان دگرگون شود؟ نظم داشته باشید! می‌خواهید که درآمد خود را افزایش دهید و یا بدن عضلانی‌تری داشته باشید؟ نظم داشته باشید!
هرکار که دوست دارید انجام دهید، اما در نهایت بدانید که باید نظم داشته باشید! بدون نظم، موفقیت ممکن نیست! شما نمی‌توانید به خواسته‌ها، آرزوها، اهداف و برنامه‌های خود برسید، مگر این که نظم داشته باشید. شاید می‌پرسید که چطور باید نظم را در زندگی خود پیاده‌سازی کنم؟ توصیه می‌کنم که حتما کتاب اثر مرکب اثر نویسنده بزرگ، دارن هاردی را با دقت مطالعه کنید!

بیشتر بخوانید:   ۶ راه برای پیدا کردن انگیزه در زمان‌هایی که حوصله هیچ‌کاری ندارید

گام چهارم: عادت‌های مثبت در خود ایجاد کنید

همه کسانی که دوست دارند، یک فرد موفق محسوب شوند، باید بدانند که این کار بدون داشتن عادت‌های مثبت امکان‌پذیر نیست! لیستی از عادت‌هایی که باید در خود ایجاد کنید، تهیه کنید. برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید و تصمیم بگیرید که در چه مدت زمانی قصد دارید که آن‌ها را در خود نهادینه کنید! این کارها کمک می‌کند که در رابطه با عادت‌های جدید خود مصمم‌تر شوید و بتوانید آن‌ها را اجرایی کنید.

گام پنجم: عادت‌های منفی خود را دور بیندازید

می‌پرسید که چگونه موفق شویم ؟ عادت‌های منفی خود را دور بیندازید! عادت‌های منفی تنها مانعی بر سر راه موفقیت شما هستند و سرعت شما را کند می‌کنند. همه افراد موفق به خوبی می‌دانند که چطور باید عادت‌های منفی خود را دور بیندازند و عادت‌های جدیدی در خود ایجاد کنند. می‌توانید در یک اتاق ساکت، بنشینید و راجع به این موضوع که چه عادت‌های بدی دارید، فکر کنید. سپس از عادت‌های بد خود، یک لیست تهیه کنید و سعی کنید که آن‌ها را با عاداتی مثبت جایگزین کنید.

گام ششم: خود ارزیابی کنید تا موفق شوید

آخرین گام و قدم برای موفق شدن این است که بدانید، در حال انجام چه کاری هستید، چه نقاط قوت و ضعفی دارید و هر لحظه باید چه کاری انجام دهید؟ خود ارزیابی کردن روزانه، هفتگی و ماهانه به شما کمک می‌کند که راجع به توانایی‌ها، عملکردها و مسئولیت‌های خود، یک دید کلی داشته باشید. هرچقدر که این مهارت را بتوانید در خود افزایش دهید، موفق‌تر خواهید شد.
نتیجه‌گیری: دیگر نپرسید، چگونه موفق شویم ، فقط عمل کنید! برای موفقیت اگر تنها یک چیز نیاز داشته باشید، عمل کردن است. عمل کردن همان چیزی است که شما را از دیگر افراد جدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:   چطور با ارتقا شغلی به شغل رویایی‌مان برسیم؟