برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

بهترین موسیقی برای مطالعه چیست؟ به همراه لیستی از آنها

موسیقی برای مطالعه همواره یکی از پرطرفدارترین دسته‌بندی‌های پلتفرم‌های موسیقی بوده است. قبلا در میکرومقاله‌های ۵ سبک موسیقی که به تمرکز کمک می‌کند و افزایش اعتمادبه‌نفس با موسیقی، به اهمیت و تاثیر موسیقی روی شخصیت افراد اشاره کرده بودیم. اما شاید برایتان جالب باشد که موسیقی روی توانایی مطالعه شما هم می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. موسیقی برای مطالعه اگر از نوع درستی باشد، می‌تواند به افزایش تمرکز در هنگام خواندن مطالب کمک کند و باعث شود که حتی یادگیری بهتری داشته باشید! داشتن یک لیست موسیقی برای مطالعه می‌تواند ذهن شما را همیشه در حالت آماده باش، نگه دارد! با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا لیستی از بهترین موسیقی برای مطالعه و فواید آن را بررسی کنیم.

چرا باید در هنگام مطالعه به موسیقی گوش دهیم؟

در بسیاری از کشورهای جهان از دانش‌آموزان خواسته می‌شود که هنگام مطالعه و درس خواندن، از سرویس‌های اشتراک موسیقی مانند Apple Music یا Spotify استفاده کنند! شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، پشت این توصیه شواهد و مدارک قوی وجود دارد که اثبات می‌کند، استفاده از موسیقی در هنگام آموختن مطلبی، قدرت یادگیری شما را تا چند برابر افزایش می‌دهد.
البته هر نوع موسیقی هم مناسب مطالعه نیست و شما باید یک لیست موسیقی برای مطالعه داشته باشید که معمولا به آن‌ها موسیقی تمرکز گفته می‌شود. این موسیقی‌ها به افزایش تمرکز شما کمک کرده و باعث می‌شوند که یادگیری عمیق‌تری داشته باشید. اگر به دنبال تمرکز بالایی می‌گردید، می‌توانید با کمک گرفتن از این نوع موسیقی به آن برسید.
در نظر داشته باشید که فرقی نمی‌کند که در حال مطالعه دروسی مانند ریاضیات و یا زیست هستید یا می‌خواهید که جدیدترین کتاب در حوزه موفقیت و روانشناسی را بخوانید! افراد بسیاری تصور می‌کنند که موسیقی تنها برای مطالعات عمومی و غیرتخصصی می‌تواند مفید و کاربردی باشد، در حالی که اینطور نیست! آیا تابحال در هنگام مطالعه دروس درسی خود از موسیقی برای تمرکز بیشتر استفاده کرده‌اید؟ چه فایده‌ای داشته ‌است؟

بیشتر بخوانید:   مهراز: مدیریت آسان کار‌ها با روش GTD از کتاب به انجام رساندن کارها دیوید آلن
بهترین موسیقی برای مطالعه چیست؟ به همراه لیستی از آنها
بهترین موسیقی برای مطالعه چیست؟ به همراه لیستی از آنها

چند فایده و مزیت گوش دادن به لیست موسیقی برای مطالعه

اگر در هنگام مطالعه به موسیقی گوش دهید، می‌توانید:

• به بهبود حافظه خود کمک کنید!
• تمرکز بیشتری داشته باشید!
• عملکرد بهتری از خود نشان دهید!
• انگیزه بیشتری داشته باشید و از مطالعه لذت ببرید!
• آرامش بالاتری را تجربه کنید!
• باعث می‌شود که راحت‌تر حواستان را جمع کنید.

موسیقی برای مطالعه با کمک به تمرکز، یادگیری شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که مطالب یادگرفته شده را بهتر به یاد آورید. همچنین عملکرد بهتری بتوانید از خود نشان دهید و در صورت لزوم، مطالب را بهتر ارائه کنید. شما با گوش دادن به یک لیست موسیقی تمرکز، قادر هستید که انگیزه خود را افزایش دهید و مطالب را با اشتیاق بیشتری بخوانید.
همچنین شما می‌توانید آرامش لازم برای یک مطالعه عمیق را هم داشته باشید و حواستان را راحت‌تر جمع کنید. در نهایت اگر می‌خواهید که راحت‌تر و بی‌دغدغه‌تر زندگی کنید، استفاده از موسیقی برای مطالعه، بهترین راه حل برای شماست! آیا تجربه استفاده از موسیقی‌های بی‌کلام را در هنگام مطالعه داشته‌اید؟
حالا نوبت آن می‌رسد که تصمیم‌گیری کنید که چه لیست موسیقی برای هنگام مطالعه مناسب شماست؟ آیا برای تهیه لیست موسیقی برای مطالعه به مشکل برخورد کردید و به دنبال پیشنهادهایی برای هنگام مطالعه خود هستید؟ در ادامه چندین موسیقی بی‌نظیر را که می‌توانید در هنگام مطالعه از آن‌ها استفاده کنید را به شما معرفی خواهیم کرد!

یک لیست موسیقی برای مطالعه که باید در موبایل خود داشته باشید!

اگر می‌خواهید که در هنگام مطالعه از مزایای گوش دادن به موسیقی تمرکز بهره‌مند شوید، لیست زیر را دانلود کنید و از آن‌ها برای این منظور استفاده کنید:
• (Eagle Lake – Remembering (01:50
• (ederico Albanese – By the Deep Sea (03:58
• (Iskandar Widjaja – Spiegel im Spiegel (Sound Synthesis by Giordano Franchetti) (09:17
• (Joep Beving – Into The Dark Blue (03:38
• (John Metcalfe – Solitude (03:01
• (Julien Marchal – Insight XVII (03:28
• (Martin Kohlstedt, GewandhausChor – NIODOM (06:05
• (Ólafur Arnalds, Sohn – unfold (03:58
• (Peter Broderick – A Beginning (02:04
• (Quentin Sirjacq – Aquarius (04:13

بیشتر بخوانید:   آهنگ تمرکز برای داشتن بیشترین بهره‌وری

آیا من هم باید در هنگام مطالعه به موسیقی گوش دهم؟

بعد از مطالعه این میکرومقاله، شاید بازهم این سوال را بپرسید که آیا این روش برای من مفید است؟ آیا باید از طریق این روش، مطالعه متمرکز را تجربه کنم؟ حقیقت این است که این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا علاقه‌ای به مطالعه با لیست موسیقی را دارید یا نه.
موسیقی برای مطالعه، ممکن است که انتخاب اول بسیاری از افراد نباشد، پس اگر نتوانستید با این موضوع ارتباط برقرار کنید، نگران نباشید! البته اگر عادت داشته باشید که با موسیقی مطالعه کنید، حتما در مورد مزایای آن هم مطلع هستید!