برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

عادت‌هایی که زندگی شما را دگرگون می‌کنند

عادت‌های شما مهم‌ترین ویژگی شما برای ساختن آینده‌تان هستند. اگر به دنبال مطالب یا کتاب‌هایی بودید که زندگی‌تان را دگرگون کنید، احتمالا می‌دانید که عادت‌ها چقدر مهم هستند. انسان‌های موفق یا ثروتمند هم با دگرگون کردن عادت‌های روزمره‌شان توانستند ویژگی‌های فردی در خودشان ایجاد کنند تا بتوانند به خواسته‌ها و اهدافشان برسند. اما باید چه عادت‌هایی در خودمان ایجاد کنیم؟ در این میکرومقاله از سبکتو به بررسی عادت‌های ساده‌ای می‌پردازیم که همه افراد می‌توانند در زندگی خود ایجاد کنند و احساس فوق‌العاده دگرگون شدن را حس کنند. پس با ما همراه باشید:

روز را با یک شروع باشکوه آغاز کنید

شاید عادت دارید هر روز پیاده‌روی کنید. شاید از مراقبه صبحگاهی لذت می‌برید. شاید هم صبح خود را با یک صبحانه سالم و لذیذ شروع می‌کنید. برای شروع روز خود برنامه منظمی در نظر داشته باشید. برنامه رشد فردی را از میان کارهای موردعلاقه خود انتخاب کنید. به این ترتیب انجام این کار شما را خسته نخواهد کرد.
برنامه منظم، ضرباهنگ پرشوری به زندگی شما می‌افزاید. این برنامه از میزان استرس شما می‌کاهد و دیگر شاهد آثار خستگی ذهنی در خود نخواهید بود. از این گذشته دچار سردرگمی هم نخواهید شد. چرا که به خوبی می‌دانید می‌خواهید چه کاری انجام دهید. ایجاد عادت‌های مفید راهگشای موفقیت شما خواهد بود.

قانون ۲۰/۸۰ را سرلوحه کارهایتان قرار دهید

قانون ۲۰/۸۰ یا پارتو بسیار ساده است و می‌گوید ۸۰ درصد نتایج بدست آمده حاصل تنها ۲۰ درصد تلاش شماست. از این رو برای رشد فردی کافی است تلاش خود را در جهت مناسبی سرمایه‌گذاری کنید. به این ترتیب با ایجاد عادت‌های مفید انرژی خود را به بهترین شکل مدیریت می‌کنید. ۲۰ درصد از انرژی شما می‌تواند معجزه بزرگی را رقم بزند. با تقسیم انرژی روی فعالیت‌های مختلف به نتایج دلخواه برسید.

بیشتر بخوانید:   ۳ عادت جالب و دور از ذهن افراد مبتکر که آنان را متمایز می‌کند

هر چقدر مطالعه کنی باز هم کم است، پس مطالعه کن

مطالعه راهی فوق‌العاده برای افزایش دانش است. کتاب‌ها دریچه خلاقیت شما را باز خواهند کرد. پس دنبال کتاب‌هایی باشید که ایده‌های جدیدی پیش روی شما قرار می‌دهند. فراموش نکنید کتاب خواندن در مسیر رشد فردی نوعی مراقبه به شمار می‌رود. به همین دلیل مطالعه از استرس شما می‌کاهد. با ایجاد عادت کتاب خواندن میهمان بزرگان علم و ادب خواهید بود. عادت مفید مطالعه، ایده‌ها و نگرشی یه شما می‌دهد که می‌تواند زندگی‌تان را دگرگون کند.

با یک دست چند هندوانه بلند نکنید

جالب است بدانید که تنها ۲ درصد از افراد جهان قادر هستند که می‌توانند چندین وظایف را همزمان و با موفقیت به نتیجه برسانند. انجام چندین کاری تمرکز شما را پایین می‌آورد. البته شاید شما هم جز آن ۲ درصد باشید! اما در غیر این صورت این کار بازدهی فردی را به شدت پایین می‌آورد. کارهایتان را اولویت‌بندی کنید. با توجه به شناختی از توانایی خود دارید، وظایفی را انتخاب کنید. موفقیت در انجام یک کار عالی به مراتب بهتر از انجام چندین کار نیمه تمام است. این عادت می‌تواند استفاده از توانایی‌هایتان را دگرگون کند.

نیمه پر لیوان را ببینید

یک گل در کنار انبوهی از خارها می‌روید. کدام توجه شما را به خود جلب می‌کند؟ انبوه خاری که گل را احاطه کرده‌ یا گل‌های خوش عطری که از میان خارها قد کشیده‌اند؟ انتخاب با شماست. خوشبختی می‌تواند در یک قدمی شما باشد و در عین حال شما در کوهی از مشکلات غوطه‌ور باشید. حقیقت این است که به جز شما هیچ نجات دهنده دیگری وجود ندارد. پس به دنبال عادت‌هایی باشید که زندگی‌تان را دگرگون و هدف‌تان را مشخص نگه دارد. برداشت شما از چیزهایی که در زندگی می‌بینید یا تجربه می‌کنید، روزهای آینده شما را می‌سازند. پس بابت هر آنچه در زندگی دارید سپاسگزار باشید تا نعمت‌های بیشتری دریافت کنید. شکرگزاری واقعا موثر است و پیشنهاد می‌کنم برای دیدن اثر آن میکروکتاب معجزه از راندا برن را بخوانید که در یک برنامه ۲۶ روزه سپاسگزاری معجزه سپاسگزاری را به شما نشان می‌دهد

بیشتر بخوانید:   ۵ راهکار برای پایبندی به اهداف و تصمیم‌هایتان در سال جدید

عادت‌هایی که زندگی شما را دگرگون می‌کنند

فیلتر انسانی را فراموش نکنید

آدم‌های اطراف شما انرژی شما را تعیین می‌کنند. به خاطر داشته باشید، «شما مجموعه‌ای از ۵ انسانی هستید که بیشترین زمان خود را با آنها سپری می‌کنید». با افرادی نشست و برخاست کنید که با نگرشی مثبت با زندگی روبرو می‌شوند. از آدم‌های منفی‌باف دوری کنید. آنها انرژی شما را تخلیه می‌کنند.

ورزش جوهره جسم سالم

ورزش تاثیرات ارزشمندی روی سلامت فیزیکی بدن می‌گذارد. از این گذشته عادت مفید ورزش کردن، میزان خلاقیت فرد را هم افزایش می‌دهد و خلاقیت، مهارت‌های شناختی فرد را توسعه می‌دهد. ورزش منظم هورمون اندورفین را در بدن فرد آزاد می‌کند. این هورمون فرد را از غم و افسردگی به دور نگه می‌دارد. با ایجاد عادت ورزش منظم نشاط و خلق و خوی شما بهبود پیدا می‌کند.

هنر گوش دادن را دست کم نگیرید

با تمام وجود به صحبت‌های طرف مقابل خود گوش دهید. با این کار احساس خوبی در او به وجود می‌آورید و به مخاطب خود احترام می‌گذارید. از این گذشته درک بهتری از صحبت‌های او خواهید داشت. گوش دادن عادت مفید و ارزشمندی است که دانش شما را ارتقا داده و می‌تواند موقعیت‌های زندگی‌تان را دگرگون کند.

شبکه‌های اجتماعی خود را سبک کنید

متوسط زمانی که هر روز در فضای مجازی سپری می‌کنید را به حداقل برسانید. هر اندازه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به سر ببرید، بیشتر در معرض افسردگی قرار خواهید داشت. زمانی که در این فضا می‌گذرانید به رشد فردی شما کمکی نخواهد کرد. موفقیت شما در گرو مدیریت این زمان‌ها نهفته است.

شما اصلی‌ترین سرمایه خود هستید

از گران‌بهاترین سرمایه خود محافظت کنید. به اندازه بخوابید. خوابیدن ریتم طبیعی شما را بهبود می‌بخشد و به این ترتیب احساس شادمانی و عزت‌نفس در شما افزایش می‌یابد. برای خودتان وقت بگذارید. مهارت موردعلاقه‌تان را بیاموزید، غذای موردعلاقه خود را درست کنید و خود را به تماشای زیباترین منظره موجود مهمان کنید.
شاید برای ساختن این عادت‌ها به زمان زیادی نیاز داشته باشید. اما باور کنید، رشد فردی ارزشش را دارد. عادت‌های ارزشمند ضامن پیشرفت و موفقیت شما هستند. آستین بالا بزنید و دست به کار بشوید.

بیشتر بخوانید:   چطور غم را رها کنیم و با از دست دادن‌ها کنار بیاییم - قسمت اول