برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

چقدر باید درآمد داشته باشیم تا جزو ثروتمندان جهان محسوب شویم

همیشه در کتاب‌های موفقیت می‌گویند که باید مقدار دقیقی که می‌خواهیم درآمد داشته باشیم را بنویسیم و بگوییم دقیقا چه چیزی می‌خواهیم. اما ما که هیچ وقت جزو ثروتمندان جهان نبودیم و با هزینه‌های آنها آشنا نیستیم! بیزینس اینسایدر در مقاله خود به بررسی میزان هزینه‌های جاری ثروتمندان جهان پرداخته است. البته معیار این مقاله ثروتمندان امریکا و هزینه‌های جاری آنجاست ولی می‌تواند یک دیدگاه بین‌المللی خوب به ما بدهد. پس با سبکتو و میکرومقاله چقدر باید درآمد داشته باشیم تا جزو ثروتمندان جهان محسوب شویم همراه باشید:

۱. مسکن ثروتمندان جهان

ثروتمندان جهان در خانه‌های عادی زندگی نمی‌کنند و برای عمارت‌های خود باید هزینه‌های سنگینی بپردازند. هزینه مسکن آنها با توجه به وام‌ و مالیات حدود ۲۰ هزار دلار یا ۴۴۰میلیون تومان (با دلار ۲۲هزار تومانی) در روز است!

۲. خودرو

مثلا اگر خودرو آنها بوگاتی ویرون باشد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بابت آن باید بپردازند. همچنین یک تعویض لاستیک برایشان حدود ۳۰هزار دلار تمام می‌شود و سرویس‌های سالیانه هم ۱۵۰هزار دلار هزینه دارد. با این تفاسیر اگر می‌خواهید جزو ثروتمندان جهان باشید، باید روزانه ۴۱۰دلار یا ۹میلیون تومان بابت هزینه‌های خودرو کنار بگذارید.

۳. قایق تفریحی

اگر جزو ثروتمندان جهان باشید قطعا یک کشتی تفریحی برای خود می‌خرید. لئوناردو دیکاپریو یک قایق ۱۳۷ متری دارد که ۲۰۰میلیون دلار خریده و سالیانه حدود ۴۰۰هزار دلار بابت هزینه نگهداری آن می‌پردازد, علاوه‌بر آن اگر خدمه و ناخدا بخواهید باید برای آنها سالیانه ۱ میلیون ۸۰۰هزار دلار بپردازید. بنابراین هزینه روزانه شما  بین ۴۶ میلیون تا ۱۲۷میلیون تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:   برنامه پیاده‌روی روزانه آسان و ساده

چقدر باید درآمد داشته باشیم تا جزو ثروتمندان جهان محسوب شویم

۴. مربی خصوصی و ورزش

زمانی که ثروتمند باشید، وقت رفتن به باشگاه‌های ورزشی عمومی را ندارید و حتما یک باشگاه ورزشی مجهز در زیرزمین عمارت خود می‌سازید و یک مربی فوق‌حرفه‌ای هم استخدام می‌کنید. آنها بابت هر ساعت مربی‌گری ۱۳۰۰دلار می‌گیرند که اگر هفته‌ای ۴روز و به مدت ۲ساعت تمرین داشته باشید، هفته‌ای ۱۰۴۰۰ دلار هزینه برایتان به همراه خواهد داشت یعنی روزی ۵۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان.

۵. پخت و پز با یک آشپز حرفه‌ای

آشپزها دستمزد زیادی نمی‌گیرند و شما با سالی ۱۷۹هزار دلار می‌توانید یکی از حرفه‌ای‌ترین آنها را استخدام کنید البته آنها عادت به دریافت کادوهای گران‌قیمت از سمت شما دارند پس روزی ۱۱میلیون تومان کنار بگذارید.

۶. خدمه و نگهبانان

عمارت شما نیاز به نگهداری دارد و انجام امور را باید به نگهبانان و پیشخدمت‌‌ها بسپارید که روزانه ۲۰میلیون تومان هزینه دارد.

۷. مهمانی‌های ثروتمندان جهان

وقتی تمام وقت خود را برای کسب و کار صرف کردید، نیاز به تفریح و مهمانی هم دارید. برای هر مهمانی بزرگ و با شکوه خود به ۱۰میلیون دلار بودجه معادل ۲۲۰میلیارد تومان نیاز دارید.

۸. هواپیمای شخصی ثروتمندان جهان

برای سر زدن به دفاتر گوناگون خود در سراسر جهان، نمی‌توانید منتظر پروسه خرید بلیت هواپیما و اینطور کارها باشید و ترجیح می‌دهید با ۱۰میلیون دلار یک جت شخصی بخرید که بابت نگهداری و سوخت آن ماهیانه باید ۱۴هزار دلار هزینه کنید یعنی روزانه حدود ۱۰میلیون و ۲۰۰هزار تومان.

این‌ها هزینه‌های بزرگ ثروتمندان جهان است و هزینه های عمومی دیگر مانند خوراک، تفریحات، گرفتن پرستار بچه و وکیل و دستیار شخصی حدود ۶۰۰ میلیون تومان در روز می‌شود. شاید شما هم مثل من با خواندن این مقاله دود از سرتان بلند شده باشد اما یادتان باشد که ارزش ثروتمندان جهان نه به خاطر ثروتشان، بلکه به خاطر کارآفرینی‌ها و ارزش‌هایی که به دنیای ما افزوده‌اند، محاسبه می‌شود. بیل‌گیتس، مارک زاکربرگ، وارن بافت و خیلی از افراد صدر لیست ثروتمندان جهان بیش از ۵۰ درصد ثروت خود را در امور خیریه خرج کرده‌اند و الگوی واقعی باید آنها باشند.

بیشتر بخوانید:   ۶ راز ثروتمند شدن از کتابی ۸۲ ساله!