برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

درس‌های از بزرگترین رهبران جهان و آنچه زندگی به من آموخت

زندگی به من آموخت تا هنر خوب زندگی کردن را یاد بگیریم. حقیقت این است که زندگی درس‌های زیادی به ما می‌دهد که اگر آنها را به خوبی یاد بگیریم می‌توانیم مانع از داشتن تجربیات بد در زندگی شده و اتفاقات بهتری را تجربه کنیم. تجربه‌هایی که در زندگی بدست می‌آوریم همان درس‌هایی است که زندگی به ما می‌آموزد که با استفاده از آنها می‌توانیم زندگی را به همان شکلی که دوست داریم بسازیم و بسیاری از مشکلات و کمبودها را جبران کنیم. یکی از بزرگان به نام سورن کی یرکگارد گفته است که زندگی به من آموخت مسئله‌ای برای حل کردن نیست، واقعیتی است که باید آن را تجربه کرد. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا درس‌هایی از بزرگترین رهبران جهان و آنچه که باور دارند زندگی به من آموخت را با هم بررسی کنیم.

در جریان زندگی همیشه باید از آمادگی کامل برای مقابله با سختی‌ها برخوردار بود. به همین علت بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که انواع راهکارهای خوب زندگی کردن را بیاموزید. از راهکارهای بسیار حائز اهمیتی که برای یادگیری فنون زندگی موثر است، خواندن درس‌های رهبران جهان و عمل به توصیه‌های آن‌هاست. در ادامه به نظر سورن کی یرکگارد در مورد درس‌هایی که زندگی به او آموخته اشاره می‌کنیم.

زندگی به من آموخت مفید باشم

سعی کنید با ایده‌پردازی و انجام کارهای مهم از زندگی لذت ببرید. وقتی با استفاده از خلاقیت خود چیزی خلق کنید، قطعا لذت شما از زندگی دو چندان خواهد شد. آن وقت می‌توانید به جرات بگویید، آنچه زندگی یاد داد، مفید و موثر بودن برای جامعه و اطرافیان است. به زمانی که در طول روز سپری می‌کنید هم توجه کنید، حتی می‌توانید یک دفترچه بردارید و کارهایی که هر روز انجام می‌دهید را با ساعت بنویسید. در پایان هفته آن را بررسی کنید و ببینید چقدر زمان مفید داشتید که صرف کارهای بیهوده کردید. از زمانی که در اختیار داشتید غافلگیر می‌شوید و می‌بینید که در طول روز برای انجام کارهای مفید زمان زیادی در اختیار دارید.

بیشتر بخوانید:   چشیدن طعم شیرین زندگی خوب با توسعه‌ی فردی و موفقیت

آنچه زندگی یاد داد، این بود که عزت‌نفس داشته باشم

افراد زیادی هستند که عزت‌نفس ندارند و نمی‌توانند در مورد بسیاری از مسائل زندگی تصمیمات درستی بگیرند. شاید با همچین افرادی برخورد کرده باشید. کسانی که عزت‌نفس ضعیفی دارند، معمولا برای اینکه از احساسات منفی و از افکار منفی فرار کنند، به شدت نیاز به تشویق و تحسین اطرافیان و دوستان خود دارند. این مسئله در مورد کوچک‌ترین اتفاقات هم صدق می‌کند. وقتی شما در خود توانمندی‌ها، مهارت‌ها و ارتباط با دیگران را تقویت کنید، به تدریج عزت‌نفس را در وجود خود احساس خواهید کرد. برای تقویت عزت‌نفس سالم در خود باید قبول کنید، در رفتارها و توانایی خود ضعف‌هایی دارید. همین که بپذیرید یعنی می‌توانید این حس را درون خود تقویت کنید.

درس‌های از بزرگترین رهبران جهان و آنچه زندگی به من آموخت

زندگی به من آموخت مثبت فکر کنم

در جریان زندگی خود باید به شدت مراقب افکار خود باشید، مدیریت افکار یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی است که رهبران جهان مطرح کرده‌اند. افکار مثبت در ذهن شما، دیدگاهتان را نسبت به جهان پیرامون خود عوض می‌کند. آیا شنیده‌اید که به هر چه فکر کنید، همان می‌شود؟ بله دقیقا درست است؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید پذیرای احساسات و افکار مثبت در ذهن خود باشید. مثبت فکر کردن در گرو آموختن هنر خوب زندگی کردن است.

درس خوب حرف زدن

عده‌ زیادی بر این باورند، آنچه زندگی یاد داد هنر خوب سخن گفتن است. آیا می‌دانستید با ایجاد ارتباط سالم و مثبت با اطرافیان خود، زندگی آرامی خواهید داشت؟ وقتی شما با کلام خود دیگران را آزار ندهید، آرامش را در زندگی خود تجربه خواهید کرد. اگر همه مردم در جوامع مختلف هنر خوب صحبت کردن را یاد بگیرند، دیگر شاهد هیچ گونه بحث و جدلی نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید:   برای افزایش اعتماد به نفس به انجام این ۱۰ کار عادت کنید

در جریان زندگی با آرامش پیش بروید

زندگی به من آموخت برای رسیدن به موفقیت باید در کنار صبر و حوصله، تمام تلاش خود را بکار بگیرم. در رسیدن به اهداف زندگی باید آرام و آهسته حرکت کنید. افرادی که در زندگی خود به موفقیت‌های بسیاری رسیده‌اند، می‌گویند آنچه زندگی یاد داد، شروع از تغییرات کوچک برای رسیدن به اهداف بزرگ است. اگر شما در زندگی خود هدف‌های بزرگی را در نظر گرفته‌اید، باید ابتدا گام به گام اهداف کوچک را پشت سر بگذارید و بعد از آن خود را برای دستیابی به اهداف بزرگتر آماده کنید.

در هر شرایط آموزش ببینید

زندگی به من آموخت تا جایی که می‌توانم اعتبار و دانسته‌های خود را افزایش دهم. بسیاری از افراد هستند که در سنین بالا، تصمیم به یادگیری موضوعات جدید گرفته‌اند؛ بنابراین باید سعی کنید در هر شرایطی علم بیاموزید و با عملکرد بهتر خود اعتبار خود را حفظ کنید. انسان‌های موفقی هستند که زمان بسیاری صرف می‌کنند تا به کمک دانسته‌های خود در بین اطرافیان صاحب اعتبار باشند. زیرا آن‌ها معتقدند اعتبار از پول مهم‌تر است.

زندگی به من آموخت همواره قدردان نعمت‌های خداوند باشم. برای اینکه در زندگی خود احساس خوشحالی کنید، باید به خاطر نعمت‌هایی که خداوند به شما بخشیده‌است، شکرگزار باشید. شاید از چیزهایی که ندارید یا به اهدافی که به آن‌ها نرسیده‌اید، احساس نارضایتی کنید. اما بهتر است به داشته‌ها و موفقیت‌هایی که تا الان بدست آورده‌اید بیاندیشید. به ویژه انسان‌های خوبی که در کنارتان هستند. شما باید قدر داشته‌هایتان را بدانید، تا مسیر رسیدن به آرزوهایتان هموار شود.

بیشتر بخوانید:   برای موفقیت در سال جدید، باید «قدرت انتخاب» خود را تقویت کنید