برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

راز شاد زیستن در شرایط امروز چیست

راز شاد زیستن یکی از رازهای زندگی است که باید آن را بدانید تا بتوانید زندگی خوبی داشته باشید. بسیاری از افراد موفق و شادی که در اطراف خود مشاهده می‌کنید، نه به خاطر شانس و اقبال، بلکه به این خاطر که راز شاد زیستن را می‌دانند توانستند یک زندگی شاد و موفق داشته باشند. این راز پیچیده‌ای نیست و هر فردی در هر شرایطی می‌تواند به آن برسد چرا که راز شاد زیستن در عادت‌ها و باورهای شماست. با این میکرومقاله از سبکتو همراه باشید تا ببینیم چطور باید شاد بود و چه عادت‌هایی را برای رسیدن به شادی باید در زندگی تغییر دهیم.

سرزنش کردن ممنوع

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در نقطه مقابل شادی وجود دارد و باید با آن مقابله کنید، سرزنش کردن است! هرچقدر که از دیگران توقعات بیشتری داشته باشید، احتمالا با شادی کمتری در زندگی خود، روبرو می‌شوید! معمولا تمام کسانی که شاد زندگی می‌کنند، توقعات کمی از اطرافیان، دوست و فامیل‌های خود دارند. شما هم برای شاد زیستن، بهتر است که این ترفند را یاد بگیرید و با تمرین کردن آن را در خود نهادینه کنید. دارن هاردی در کتاب اثرمرکب به خوبی به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید اگر می‌خواهید زندگی خوبی داشته باشید، باید مسئولیت کامل زندگی‌تان را به عهده بگیرید.
شاید می‌پرسید که چطور چنین چیزی ممکن است و برای ترک سرزش دیگران باید چه کاری انجام بدهم؟ اولین قدم برای ترک عادت بد سرزنش کردن، این است که دیگران را رها کنید! رها کردن دیگران برای آن که طبق سلیقه خود، زندگی کنند، اولین کاری است که می‌توانید انجام دهید. افراد شاد، سعی می‌کنند که زمان و وقت خود را برای سرکشی در زندگی دیگران، صرف نکنند.

بیشتر بخوانید:   افزایش قدرت اعتماد به نفس با گوش دادن به موسیقی

زندگی دیگران را کنترل نکنید

بسیاری از افراد و کارها تحت کنترل ما نیستند، پس چرا سعی می‌کنیم با تلاش برای کنترل آن‌ها، زندگی خود را خراب کنیم؟ ما قادر به کنترل هیچ انسانی نیستیم چرا که تمام آدم‌ها حق انتخاب دارند و می‌توانند هر طور که بخواهند، زندگی کنند. همانطور که ما حق انتخاب داریم. آن‌ها را رها کنید و از انرژی که باید برای این کار صرف کنید، منصرف شوید! شما می‌توانید با قبول این موضوع که دیگران تحت کنترل شما نیستند، اولین قدم را برای این موضوع بردارید.

شاید فکر کنید که چه کارهایی به عنوان کنترل کردن دیگران انجام می‌دهیم؟ بسیاری از کارها مانند تعیین مسیر شغلی برای فرزند بدون رضایت او، اصرار برای یادگیری برخی از امور، اجبار برای حضور در یک مهمانی و جمع برای یک دوست و… کنترل کردن زندگی دیگران است که باید از آن‌ها دست بکشید! در اینجا تنها یک نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید! لطفا کنترل کردن را با کمک کردن، اشتباه نگیرید.

راز شاد زیستن در شرایط امروز چیست

از دیگران بدگویی نکنید

بدگویی و غیبت کردن جزو عادت‌های اصلی افرادیست که زندگی شادی ندارند و همیشه حسرت زندگی دیگران را دارند! این افراد با هر بار بدگویی و غیبت، انرژی منفی زیادی از خود ساطع می‌کنند که مانع شادی آن‌ها می‌شود! آیا ارزشش را دارد که به خاطر بدی یا خصلت‌های زشت دیگران، انرژی خود را از دست بدهید؟ در نقطه مقابل افرادی که راز شاد زیستن را می‌دانند، به خوبی درک کرده‌اند که هیچ زمانی را برای این موضوع تلف نکنند.
برای جایگزینی عادت بد غیبت، بهتر است که هر دفعه هوس بدگویی از دیگران پیش دوستان به شما غلبه کرد به این موضوع فکر کنید که انرژی خودتان، بسیار بیشتر ارزش دارد. البته بهتر است که در اوایل، زمان خود را صرف کارهای بهتری مثل تعریف از دیگران، تشکر از دیگران، تعریف تجارب مثبت و… کنید.

بیشتر بخوانید:   ۵ عادت خرج کردن که ما را دچار مشکلات مالی می‌کنند

راز شادی، مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران است

راز شاد زیستن این است که زندگی خود را با هیچ‌کس مقایسه نکنید! این راز را می‌توان به عنوان مهم‌ترین راز شادی در تمام دنیا و برای تمامی اشخاص دانست. تمام کسانی که دائم زندگی خود را با دیگران مقایسه می‌کنند جزو کسانی هستند که معمولا زندگی‌های غمناکی دارند. شما می‌توانید جزو این دسته از افراد نباشید!
همین الان دست از مقایسه زندگی خود با زندگی بهترین دوستتان، دشمنتان و یا هر شخص دیگری بردارید! با مقایسه کردن زندگی خود با دیگران، تنها حسرت و غم است که نصیب شما می‌شود و هیچ تاثیر مثبتی روی زندگی شما نمی‌گذارد! شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که هرگز ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود، مقایسه نکنید! حقیقت این است که حتی اگر به دوستانتان نزدیک هم باشید، بازهم معمولا در مورد باطن زندگی آن‌ها، هیچ چیز نمی‌دانید! پس هم‌اکنون، این راز شاد زیستن را جدی بگیرید و دیگر خود، استعدادها، توانایی‌ها، مهارت‌ها و زندگی‌تان را با کسی مقایسه نکنید.

راز شاد زیستن در داشتن اهدافی مشخص و واضح است

می‌خواهید شاد باشید؟ پس برای خود اهداف واضحی ترسیم کنید! اهدافی که به شما کمک می‌کنند، بدانید در کجای مسیر قرار دارید و باید به کجا بروید! همه افراد شاد به خوبی می‌دانند که داشتن اهداف به آن‌ها امید می‌دهد. باعث می‌شود که هر روز صبح از تخت خواب بیرون بیایند و برای اهداف خود تلاش کنند. تلاش کردن، باعث شادی و شادی باعث رسیدن به اهدافتان می‌شود!

اگر تا به حال برای خود اهدافی تنظیم نکرده‌اید یا بلد نیستید که هدف‌گذاری کنید، پیشنهاد می‌کنم کتاب اهداف از برایان تریسی و کتاب هدف زندگی‌ات را پیدا کن از مارک منسون و میکرومقاله چطور هدف و آرزو بسازیم را در اپلیکیشن سبکتو بخوانید.

بیشتر بخوانید:   ۸ راز موفقیت ایلان ماسک

راز شاد زیستن ورزش کردن به صورت منظم است

به ندرت ورزشکار حرفه‌ای را پیدا می‌کنید که شاد نباشد! شاید می‌پرسید که جادوی پشت ورزش چیست که این همه طرفدار برای آن وجود دارد! شما با ورزش کردن، عرق کردن و کلا فعالیت‌های بدنسازی و هوازی، هورمون‌هایی ترشح می‌کنید که شما را شاد می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که حتی بعد از ورزش‌های سنگین، فردی شاد و خوشحال باشید که دیگران حسرت زندگی او را می‌خورند!
البته ورزش کردن فایده دیگری مثل تناسب‌اندام هم دارد که به شما جذابیت بیشتری می‌بخشد و باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما می‌شود. پس اگر می‌خواهید که شاد زیستن را تجربه کنید، حتما در برنامه روزانه یا هفتگی خود، ورزش را بگنجانید.