برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

بهترین کتاب های خودشناسی از نظر سبکتو برای مطالعه

گشتن به دنبال بهترین کتاب های خودشناسی از آن دست جستجویی‌هایی است که همه ما حداقل یکبار انجام دادیم و می‌خواستیم لیستی پیدا کنیم که بهترین‌ها را در خود داشته باشد. دنیای امروز یه ما انسان‌ها دیگر فرصت خودشناسی نمی‌دهد و با کلی از اطلاعات از طریق اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، فیلم‌ها و… احاطه شده‌ایم. اما تفاوت افراد موفق با افراد معمولی جامعه در همین موضوع خودشناسی خلاصه می‌شود. آنها خودشان را شناختند و درک کاملی از وجود خودشان پیدا کردند. در این میکرومقاله از سبکتو می‌خواهیم سراغ لیست بهترین های خودشناسی برویم که از نظر گروه سبکتو جزو برترین‌ها هستند و در اپ سبکتو هم به صورت صوتی و نوشتاری منتشر شده‌اند.

۱. کتاب خودت باش دختر (از بهترین کتاب های خودشناسی برای دختران)

کتاب خودت باش دختر (از بهترین کتاب های خودشناسی برای دختران)

تا به حال با خودت فکر کردی که به اندازه کافی خوب نیستی؟ آنطور که لایقش هستی با تو رفتار نمی‌شود؟ اینکه تو مادر بدی هستی یا اینکه هیچ وقت به آرزوهایت نخواهی رسید؟ ریچل هالیس در این کتاب به شما می‌گوید که همه اینها دروغ هستند. دروغ‌هایی که رسانه‌ها و اجتماع و فرهنگ غلط در ما نهادینه کرده‌اند . او در این کتاب این دروغ‌ها را به ما نشان می‌دهد و می‌گوید که چطور دست هر کدام از آنها را رو کرده است. او می‌گوید:

دختر جان تو شجاع و قوی هستی و چنان قدرتی داری که می‌توانی از پس هر کاری بربیایی. باور نداری؟ این کتاب را بخوان تا به تو ثابت کنم.

همچنین کتاب خودت باش دختر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک ‌تایمز نیز بوده است و حتما اسم آن را شنیده‌اید و ما این کتاب را مخصوصا برای خانم‌ها در لیست بهترین کتاب های خودشناسی قرار دادیم. ریچل هالیس، نویسنده کتاب، مدیرعامل شرکت خودش و سخنران آمریکایی است. او یک وبسایت در مورد کمک به افراد در جهت ایجاد تغییرات مثبت دارد و با مطالب و محصولات خود سعی می‌کند تا دنبال‌کنندگانش به نسخه بهتری از خودشان دست پیدا کنند. ریچل به عنوان آنتونی رابینز خانم‌ها هم شناخته می‌شود و سبک زندگی و لحن ساده و خودمانی او باعث شده تا الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر جهان باشد. او در جهت توانمندسازی زنان فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد و همچنین نامش در بین لیست ۳۰ کارآفرین زیر ۳۰ سال منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:   معرفی کتاب راز فال ورق از یوستین گردر

۲. کتاب هنر ظریف بی‌خیالی (از بهترین کتاب های خودشناسی برای همه)

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی (از بهترین کتاب های خودشناسی برای همه)

همه ما می‌خواهیم که یک زندگی فوق‌العاده داشته باشیم و به انواع خواسته‌هایمان برسیم. درست است؟ دقیقا به همین خاطر است که به هیچ جایی نمی‌رسیم. چه کسی گفته معمولی بودن بد است؟ چه کسی گفته همه ما در همه زمینه‌ها باید مهارت داشته باشیم؟ اصلا چه کسی گفته که موفقیت به معنی این مفهومی است که ما می‌شناسیم؟ مارک منسون در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی به ما می‌گوید که چطور با بیشتر شکست خوردن، بیشتر موفق شویم و  به ما یاد می‌دهد چطور ببازیم تا به راحتی از مشکلات عبور کنیم.

مارک منسون، نویسنده کتاب، وبلاگ‌نویس و کارآفرین آمریکایی است. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت مالی است، اما علاقه زیادی به روانشناسی دارد و در این زمینه مطالعات زیادی داشته است. او زمانی که کاملا ناشناس بود اولین کتابش را منتشر کرد و با اینکه کسی او را نمی‌شناخت، در کمتر از یکسال توانست ۱۵هزار نسخه از آن را بفروشد. او همچنان وبلاگش را به روز نگه می‌دارد و یکی از پر مخاطب‌ترین وبلاگ‌های آمریکا را دارد. کتاب‌های مارک منسون به نظر ما همیشه در لیست بهترین کتاب های خودشناسی جا دارد.

۳. کتاب خودت را نابود نکن

کتاب خودت را نابود نکن

از اینکه هیچ وقت نمی‌‌توانید تغییر مثبتی در زندگی‌تان ایجاد کنید خسته شده‌اید؟ از اینکه هیچ چیز مانند افکارتان پیش نمی‌رود خسته شدید؟ فکر می‌کنید شما محکوم به یک زندگی معمولی هستید؟ پس کتاب خودت را نابود نکن از گری جان بیشاپ برای شماست. برای شمایی که نمی‌دانید فقط با چند تغییر ساده در زندگی و افکارتان می‌توانید تبدیل به فردی که آرزویش را دارید شوید. این کتاب یک راهنمای واقعی برای شماست تا در مسیر رویاهایتان قدم بگذارید و یکبار برای همیشه به آنها برسید. خودت را نابود نکن کتابی است که برای حال حاضر شما نوشته شده تا نشان دهد هر چقدر شرایط بد باشد، تنها کسی که می‌تواند شما را به مسیر زندگی برگرداند فقط خودتان هستید.

بیشتر بخوانید:   ۷عادت فکری فوق ثروتمندان

گری جان بیشاپ نویسنده کتاب، سخنران انگیزشی، مربی توسعه فردی و نویسنده کتاب‌های پر فروش موفقیت است. او بعد از اینکه از اسکاتلند به آمریکا مهاجرت کرد دامنه مطالعاتی خود را در حوزه توسعه شخصی تمرکز کرد. با کمک تحقیقاتی که انجام داد توانست در بهبود زندگی مردم قدم‌های بزرگی بردارد و همین باعث شد تا مراجعه کنندگانی از سرتاسر دنیا برای تغییر زندگی خود نزد او بروند. او به تغییر روش و سبک زندگی در رسیدن به خواسته‌ها باور دارد و همین باور باعث شده تا کتاب‌هایش در لیست بهترین کتاب های خودشناسی قرار بگیرد.

۴. کتاب نیمه تاریک وجود

نیمه تاریک وجود

همه ما از روبرو شدن با نیروهای منفی و تاریکی‌های درونی خود دوری می‌کنیم، غافل از اینکه همین تاریکی‌های درونی می‌تواند ما را به روشنایی‌های زندگی برساند. کتاب نیمه تاریک وجود از دبی فورد در مورد شناسایی توانایی‌هایی شخصی و درونی است. شما در این کتاب با تمام لایه‌های پنهان خودتان مواجه می‌شوید و برای اینکه تبدیل به بهترین نسخه از خودتان شوید، تغییراتی درونی ایجاد می‌کنید. پس اگر فکر می‌کنید که می‌توانید فردی با روحیات بهتر باشید و سرنوشت بهتری برای خودتان داشته باشید، این کتاب را بخوانید و تمرین‌های آن را دقیق انجام دهید. یادتان باشد که شما لایق بهترین زندگی هستید.

دبی فورد نویسنده کتاب، یک متخصص شناخته شده بین‌المللی در زمینه تحول شخصی است. او علاوه‌بر نویسندگی، سخنران انگیزشی و مربی زندگی است. او هشت کتاب پرفروش در مورد دردهای درونی و مقابله با ترس را به رشته تحریر درآورده است. دبی فورد موسسه‌ای به نام «یکپارچگی فورد» تأسیس کرد تا آموزگارانی را در زمینه توسعه شخصی و بهبود مهارت‌های فردی تربیت کند. همچنین او یکی از نویسندگان پرطرفدار برای بهترین کتاب های خودشناسی در دنیاست.

۵. کتاب زندگی‌تو خوب کن

زندگی‌تو خوب کن

زندگی امروز بسیاری از ما با مشکلات و موانع گره خورده است. گاهی دست به هر کاری می‌زنیم به نتیجه نمی‌رسیم یا اوضاع بدتر می‌شود. لوییز هی نویسنده کتاب زندگی‌تو خوب کن معتقد است که این مشکل نه به خاطر دیگران و نه عوامل بیرونی، بلکه به خاطر خود شما و افکارتان است. او در این کتاب به شما می‌گوید که چطور با تغییر افکار و دیدگاه‌تان به زندگی می‌توانید از پس مشکلات و موانع بربیایید. همچنین در این کتاب در مورد بخشی از کتاب دیگرش به نام «شفای تن» صحبت می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چطور تغییر افکار می‌تواند دردهای جسمانی شما را خوب کند. او با همین روش توانست سرطان وخیمش را طوری درمان کند که گویی هرگز نبوده. زندگی‌تو خوب کن یکی از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های دنیا و جزو لیست بهترین کتاب های خودشناسی است.

بیشتر بخوانید:   ۵ توصیه برای اینکه تبدیل به فردی شاد و موفق شوید

لوییز هی، به عنوان یکی از مربیان پیشگام در زمینه خودباوری شناخته می‌شود. او که دوران کودکی و نوجوانی سختی را پشت سر گذاشته بود، از شیکاگو به نیویورک رفت و در آنجا با آثار فلورانس اسکاول شین و ارنست هولمز در خصوص تفکر نو آشنا شد. در آن زمان آنها ادعا می‌کردند که خوش‌بینی می‌تواند شرایط مادی مردم را تغییر داده و همچنین مشکلات جسمی ‌را برطرف سازد. لوییز این تفکر را باور کرد و تحقیقات زیادی انجام داد و نهایتا در سال ۱۹۷۲ اولین کتاب او با نام “شفای تن” چاپ شد که با فروش در ۳۳کشور جهان و ترجمه به ۲۵ زبان دنیا به یکی از پرفروش ترین کتاب‌های زمان خود بدل شد. زمانی که لوییز در اوج شهرت بود متوجه شد که سرطان دارد اما فلسفه شخصی و باورهایش به او کمک کرد تا این بیماری را به طور کامل از بین ببرد. او تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۷ موسسه انتشاراتی خودش با نام “هی‌هاوس” که از نشیمن خانه‌اش شروع و به یکی از مشهورترین موسسات چاپ تبدیل شد را اداره می‌کرد و یکی از معروفترین سخنرانان انگیزشی و نویسندگان آمریکا بود.

خوب به پایان لیست بهترین کتاب های خودشناسی از سبکتو رسیدیم. امیدواریم با مطالعه یا گوش دادن به نسخه صوتی آنها بتوانید خود واقعی‌تان را کشف کنید و سریع‌تر در مسیر موفقیت، شادی و رسیدن به آرزوهایتان قدم بردارید. به نظر شما در این لیست جای چه کتابی خالی بود؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.