برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

بهترین کتاب‌های مدیریت فروش از نظر خوانندگان

مدیریت فروش یکی از بخش‌های مهم هر کسب‌ و کاری است که باید با دقت به آن پرداخت چون در نهایت، موفقیت هر کسب وکاری از فیلتر فروش می‌گذرد. فرقی نمی‌کند که یک استارتاپ کوچک هستید یا یک کسب‌ و کار بزرگ! در نهایت بخش فروش است که می‌تواند موفقیت شما را بسازد. البته مخصوصا در کسب‌وکارهای کوچک، بخش مدیریت فروش و مدیریت بازاریابی در هم آمیخته شده و یک واحد یکسان دارند. اگر استارتاپ یا کسب‌وکار شما هم به این شکل است در ادامه می‌خواهیم بهترین کتاب‌های مدیریت فروش را به انتخاب کاربران سبکتو معرفی کنیم که از آنها برای رشد سریعتر استفاده کنید:

۱. کتاب روش گرگ

کتاب روش گرگ

برای اینکه در هر کاری موفق باشید در ابتدا باید فروشنده خوبی باشید و مدیریت فروش را یاد گرفته باشید. در کتاب روش گرگ حرفه‌ای‌ترین فروشنده جهان بدون هیچ تعارف و پنهان کاری، تمام آنچه برای موفقیت و یادگیری فروش نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. شما هر روز در زندگی در حال معامله و فروش هستید و اگر بتوانید هنر آن را یاد بگیرید در هر کاری می‌توانید موفق شوید. کتاب روش گرگ به شما می‌گوید که هنر فروش در متقاعد کردن مشتری است و تمام نکات لازم برای متقاعد کردن را به شما یاد می‌دهد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های دنیا بوده و به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

جردن بلفورت نویسنده کتاب دلال سابق بازار سهام است. او در ۲۷ سالگی بزرگترین شرکت دلالی در آمریکا را داشت و به قول خودش چنان در پول غلت می‌زد که دیگر چیزی برایش دست نیافتنی نبود. چند سال بعد به خاطر تمام تقلب‌ها و کلاهبرداری‌هایش به زندان محکوم شد. به او لقب گرگ وال‌استریت را دادن و براساس داستان زندگی‌اش فیلمی با همین نام ساخته شد. او یکی از حرفه‌ترین فروشندگان دنیاست که بعد از آزادی از زندان تصمیم گرفت تا روش کارش را تغییر دهد. حالا سخنرانی‌ها و کلاس‌هایش از شلوغ‌ترین رویدادهای دنیا هستند و مقالاتش در معروف‌ترین نشریه‌های دنیا چاپ می‌شود.

بیشتر بخوانید:   ۱۰روش افزایش درآمد از ثروتمندان خودساخته

۲. کتاب رشد در دوران رکود برای مدیریت فروش

این کتاب را برای مدیریت فروش در روزگار فعلی حتما باید بخوانید. کسب‌وکارهای موفق حتی در دوران رکود بازار هم فروش خوبی نسبت به دیگران دارند. اما آنها چطور به چنین موفقیتی می‌رسند؟ وقتی بازار نابسامان است و مشتریان‌مان در حال کاهش هستند، چطور فروش خود را بالا ببریم؟ اگر تا به امروز فکر می‌کردید که این اتفاق غیرممکن است، کتاب رشد در دوران رکود رویکرد شما و درآمد کسب‌وکارتان را تغییر خواهد داد و به شما می‌گوید که چطور در هر شرایطی از بازار، فروش خوبی داشته باشید. در این کتاب با مفهوم جدیدی به نام نوآوری در تقاضا آشنا می‌شویم و می‌خوانیم که چطور می‌توان چنین تقاضایی را ایجاد کرده و از آن بیشترین استفاده را ببریم. همچنین با مثال‌هایی از دنیایی واقعی، می‌خوانیم که چطور آن را در کسب‌وکارمان اجرا کنیم.

نویسنده این کتاب آدریان سایوتزکی است، نویسنده‌ای سرشناس در زمینه کتاب‌های مدیریت و اقتصاد. او دو مدرک کارشناسی ارشد یکی در زمینه حقوق و دیگری MBA از دانشگاه هاروارد دارد. توانایی و ذهن خلاق او در مدیریت باعث شده تا از سال ۱۹۷۹ تا به امروز نقش مشاور برای شرکت‌های بزرگ را داشته باشد. آدریان کتاب‌های زیادی در زمینه رشد و سودآوری نوشته که ناحیه سودآوری معروف‌ترین آنهاست. او جز ۲۵ مشاور برتر در زمینه کسب‌وکار در آمریکاست که در سال ۲۰۰۸ از طرف مقامات دولتی تقدیر شده است. او همچنین یک دکترای افتخاری از دانشگاه اکراین نیز دارد.

۳. کتاب ۴ فرمان ترامپ

کتاب ۴ فرمان ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور حال حاضر آمریکا و یکی از تجار معروف‌ در دنیاست. علایق تجاری او شامل زمینه‌هایی چون املاک و مستغلات، قمار، ورزش، سرگرمی و مدیریت فروش می‌شود. او همچنین کتاب‌های هنر معامله، بقا در اوج، هنر بازگشت و آمریکایی که سزاوارش هستیم را هم نوشته است. او در اکثر شهرهای جهان املاکی با ارزش بالا دارد و درآمدهایی چند میلیون دلاری از آنها کسب می‌کند.

بیشتر بخوانید:   چگونه کار تولیدی با سرمایه کم راه‌اندازی کنیم

شما دونالد ترامپ را با چه ویژگی‌ می‌شناسید؟ اگر از تصمیمات سیاسی اخیرش بگذریم، ترامپ یکی از افراد بسیار موفق در مدیریت فروش است. او کاملا بازار تجارت را می‌شناسد و می‌داند که چطور از صفر می‌توان به صد رسید. در کتاب ۴ فرمان ترامپ، او از مهمترین عوامل موفقیت خود در چهار حوزه مختلف در کسب‌وکار صحبت می‌کند و توصیه‌هایی به شما می‌دهد که در تجارت حتما به کارتان خواهد آمد.

۴. کتاب کشش برای مدیریت فروش

کتاب کشش برای مدیریت فروش

بزرگترین چالش هر کسب‌وکاری ایجاد کشش برای مشتریان یا کاربران برای مدیریت فروش است که به جذب آنها منتهی می‌شود. در کتاب کشش به صورت کاملا عملی به بررسی شاخصه‌های مهم برای بررسی و تحلیل کانال‌های ایجاد کشش برای مشتریان پرداخته می‌شود و در ادامه به معرفی ۱۹ کانال اساسی جذب آنها با مثال‌های متعدد می‌پردازد. این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که تمامی مربیان کسب‌وکارهای نوپا اتفاق نظر دارند که مطالعه آن برای هر استارتاپی ضروری است.

گابریل وینبرگ نویسنده کتاب، موسس و مدیرعامل موتور جستجوگر آنلاین “داک‌داک‌گو” است. در سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را آغاز نموده و تا سال ۲۰۱۳ یک میلیارد جستجو را ارائه کرده‌است. وی هم‌چنین به عنوان یک سرمایه‌گذار خصوصی فعال شناخته می‌شود. شرکت‌های پخش تلویزیونی مانند سی‌بی‌اس و فاکس او را به ‌عنوان شخصیتی برجسته در مدیریت فروش معرفی نموده‌اند و نشریات معتبری مانند گاردین و واشنگتن‌پست مطالبی درباره او نوشته‌اند. گذشته بر این در سال ۲۰۰۶، در تاسیس شرکت اُپوباکس به عنوان مدیرعامل همکاری داشته‌است. گابریل وینبرگ از انستیتوی فناوری ماساچوست، یکی از مهم‌ترین مراکز علمی تحقیقاتی در جهان فارغ‌التحصیل شده‌است.

بیشتر بخوانید:   ۷ روش برای قانع کردن مشتری و افراد

۵. کتاب ناحیه سودآوری

این کتاب هم یکی از دیگر کتاب‌های آدریان سایوتزکی در زمینه مدیریت فروش است. در کتاب ناحیه سودآوری درباره طراحی مدل‌های کسب‌وکار و قرار گرفتن در ناحیه سودآوری صحبت می‌کند. ابتدا از اولویت‌های استراتژیک یک کسب و کار می‌گوید و سپس به انواع مدل درآمد‌زایی و سودآوری آنها می‌پردازد. همچنین برای درک بهتر این مدل‌ها کتاب‌ را با ۱۰ مثال از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا مانند مایکروسافت، اینتل و دیزنی به پایان می‌رسد.

در دنیای کسب‌وکار و مدیریت فروش دانش حرف اول و آخر را می‌زنند و کسب‌وکارهایی در این شرایط ماندگار می‌شوند و به رشد می‌رسند که مدیران آنها از جدیدترین دانش روز برخوردار باشند. پس از مطالعه این کتاب‌ها پیشنهاد می‌کنم به بخش میکروکتاب‌های کسب‌وکار سبکتو سر بزنید تا همیشه محتوای جدیدی برای یادگیری داشته باشید.