برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

اولین کاری که افراد موفق در اول روز انجام می‌دهند

در مورد اهمیت سحرخیزی کلی مطلب خوانده‌ایم و در این میکرومقاله نمی‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. اما وقتی صبح زود بیدار می‌شویم و آماده یک روز پر انرژی هستیم اولین کاری که باید انجام بدهیم چیست؟ مثل همیشه بهترین روش بررسی سبک زندگی افراد موفق است. باید ببینیم آنها معمولا اولین کاری که بعد از انجام روتین صبحگاهی خود انجام می‌دهند چه کاری است؟ و بعد از آن می‌توانیم بر اساس کارها و سبک زندگی خودمان، ما هم یک «اولین کار مهم ما در روز» را مشخص کنیم و به آن پایبند باشیم. پس با این میکرومقاله همراه سبکتو باشید تا بررسی کنیم که افراد موفق اولین کار مهمی که اول روز انجام می‌دهند چیست؟

مارک تواین

مارک تواین که یکی از نویسندگان و طنزپزدازان مشهور دنیاست. او می‌گفت:

اگر اولین کار مهمی که در ابتدای صبح باید انجام دهید قورت دادن یک قورباغه زنده باشد! بقیه روز خیال‌تان راحت است که بدترین و سخت‌ترین کار روز را انجام داده‌اید

این جمله خیلی آشناست نه؟ یاد کتاب «قورباغه‌ات را قورت بده» از برایان تریسی افتادید؟ بله برایان تریسی با ایده گرفتن از این جمله طنز یکی از مهمترین کتاب‌های خودش را نوشت. شما هم باید بررسی کنید که مهمترین و سخت‌ترین کارتان در روز که همان زشت‌ترین قورباغه است کدام کار است و آن را در ابتدای روز انجام بدید تا خیال‌تان بابت بقیه روز راحت باشد چون بدترین و سخت‌ترین کار روز را قبلا انجام داده‌اید!

تونی رابینسون

تونی رابینسون، یک هنرپیشه و کمدین مشهور اهل انگلستان است. او می‌گوید:

به این بیاندیشید که روز خودتون رو چطور می‌خواهید بسازید؟

برنامه‌ریزی و مشخص کردن کارهایمان در طول روز، آن هم در ابتدای روز کمک می‌کند که یک مسیر مشخص از اهداف و کارهای روزمان داشته باشیم و وقتی با برنامه‌ریزی روزمان را شروع می‌کنیم علاوه بر انرژی فوق‌العاده‌ای که به ما می‌دهد می‌توانیم در پایان روز که لیست کارهای خودمان را تمام کردیم یک جشن کوچک برای خودمان بگیریم. یک سمبوسه تند از مغازه محل‌مان چطور است؟

بیشتر بخوانید:   چطور از موفقیت‌های خودمان تعریف کنیم و دیگران فکر نکنند ما خودشیفته هستیم!

باراک اوباما

باراک اوباما را همه بخاطر ریاست جمهوری امریکا می‌شناسیم او در جایی گفته است:

من هر روز صبح اولین کاری که می‌کنم ورزش است تا بتوانم ذهن‌ام را آرام کنم و در طول روز خودم را از استرس دور کنم

فکر کنم این ویژگی است که همه افراد موفق در اول روز انجام می‌دهند و صبح را با ورزش شروع می‌کنند چون وقتی در مسیر موفقیت قدم بر می‌دارید با کلی استرس و اتفاق‌های دیگر روبرو می‌شوید که باید برای آنها خودتان را آماده کنید چون یک ذهن ناآرام نمی‌تواند در این مسیر به شما کمکی کند. سبک زندگی باراک اوباما به نظر من یکی از مواردی هست که حتما باید بررسی کنید چون اگر کتاب «شدن» از میشل اوباما، همسر باراک اوباما را خوانده باشید می‌دانید که سبک زندگی و اخلاق، اثر زیادی در مسیر رسیدن او به ریاست جمهوری امریکا داشته است.

اولین کاری که افراد موفق در اول روز انجام می‌دهند

دیوید کارپ

دیوید کارپ یکی از مشهورترین کارافرین‌های استارتاپی و موسس وبسایت و اپ تامبلر است که امکان میکروبلاگینگ را در اختیار کاربران‌اش می‌گذارد. او قبل از فروش تامبلر به یاهو گفت: مهمترین کاری که ابتدای روز انجام می‌دهم گذاشتن هدفون و آهنگ مورد علاقم و نشستن پشت لپ‌تاپم و چسبیدن به کار است طوری که گذر زمان را متوجه نمی‌شوم و زمانی که به ساعت نگاه می‌کنم می‌بینم ساعت‌ها گذشه است!

ما چقدر روی فعالیت‌هامون متمرکز می‌شویم؟ آخرین باری که متوجه گذر زمان نشدیم کی بوده؟ توی کتاب کار عمیق گفته شده که افراد در دنیای امروزی روی کارهای سطحی مثل گشتن در شبکه‌های اجتماعی به جای کاری که برای زندگی و آینده‌شان اهمیت دارد متمرکز هستند و این اتفاق موجب می‌شود که هیچ وقت رنگ موفقیت را نبینند.

بیشتر بخوانید:   ۵ توصیه برای موفقیت از چاک دیویس برنده جایزه کارآفرین ۲۰۱۴

کریگ نیومارک

کریگ نیومارک که بنیانگذار وبسایت آگهی کریگزلیست (نمونه جهانی سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور) در سال ۱۹۹۵ است در مصاحبه‌ای گفته است: اولین کاری که در ابتدای روز روی آن متمرکز می‌شوم «خدمت به کاربران» است. مدتی با خودم می‌اندیشم که چطور می‌توانم استفاده از وبسایت کریگزلیست را برای کاربران راحت‌تر کنم تا استفاده بیشتری از این سرویس کنند.

آیا شما هم یک وبسایت یا اپ دارید یا در کانال تلگرام خودتان محصولی می‌فروشید؟ حتی شاید مغازه‌ داشته باشید یا کارمند باشید! مهم نیست که چه شغلی دارید چون مهمترین الویت یک شغل یا کسب و کار ارایه خدمات به مشتریان‌اش است و باید در ابتدای روز وقتی را به این اختصاص بدیم که چطور می‌توانیم خدمات بهتری به مشتریان خودمان ارایه بدهیم تا آنها هم خرید بیشتری داشته باشند و هم راضی‌تر باشند.

استیو جابز

و در آخرین بررسی می‌رویم سراغ استیو جابز فقید، بنیانگذار اپل که او را همه می‌شناسند و سبک زندگی او یکی از بهترین منابع برای یادگیری سبک زندگی موفق است. او می‌گفت:

هر روز صبح از خودم می‌پرسم که اگر امروز، آخرین روز زندگی من باشد بازهم همین کارهایی را انجام می‌دهم که امروز برنامه‌ریزی کرده بودم؟

ما چطور! آیا از کاری که داریم می‌کنیم رضایت داریم؟ از شغل‌مان چطور؟ زندگی و زمان چیزی نیست که اگر از دست بدهیم دوباره بتوانیم به دست بیاریم. پس اگر از شرایط رضایت نداریم بهتر است که بنشینیم و با خودمان خلوت کنیم و فکر کنیم که چطور می‌توانیم شرایط را تغییر بدهیم و به شرایطی که دوست داریم برسیم.

بیشتر بخوانید:   مهراز کتاب همسایه بعدی میلیونر؛ میلیونرها همین دور و برند!