برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

انگیزه برای موفقیت چطور ایجاد می‌شود؟ همراه با ۴ راهکار

انگیزه برای موفقیت یکی از مهمترین عواملی است که کمک می‌کند ما در مسیر اهداف و آرزوهایمان باشیم. متاسفانه در شرایط فعلی با وجود رکود اقتصادی و رشد قیمت دلار و چیزهای دیگر، شاید فکر کنید که انگیزه برای موفقیت در ما کم شده است. اما به این بحران باید به چشم فرصت نگاه کرد. بسیاری از کسب ‌و کار های موفق و افراد موفق در جهان از دل همین بحران‌ها سر درآوردند و به قله‌های موفقیت رسیده‌اند. الان زمانی است که بیشتر افراد در مسیر رسیدن به اهداف‌شان همه چیز را متوقف کرده‌اند، حتی بسیاری از کسب‌وکارها هم دست از توسعه کار خود کشیده‌اند، اما افرادی که می‌دانند که این شرایط فرصتی برای رشد آنهاست با سرعتی بیش از گذشته در حال پیش‌روی هستند. شما می‌خواهید که جزو کدام دسته باشید؟ آنهایی که متوقف شدند یا آنهایی که با سرعت پیش می‌روند. با سبکتو همراه باشید تا بیشتر درباره انگیزه برای موفقیت صحبت کنیم.

چطور انگیزه برای موفقیت داشته باشیم؟

احتمالا شما هم مثل ما، با شنیدن همه این خبرهای منفی انگیزه خودتان را از دست دادید اما باید بدانید که همه افراد موفق با این چالش‌ها روبرو شدند و این چالش‌ها بوده که آنها را رشد داده است. برای داشتن انگیزه برای موفقیت باید یک سبک زندگی متفاوت با افراد عادی داشت و در ادامه می‌خواهیم شما را با چند راهکار مهم از این سبک زندگی آشنا کنیم.

جملات انگیزشی

نمی‌دانم شما چه حسی به جملات انگیزشی دارید! شاید فکر کنید که بی‌فایده هستند و کمکی نمی‌کنند. اگر اینطور فکر می‌کنید پیشنهاد می‌کنم برای مدت ۱۵ روز آنها را امتحان کنید. ابتدا چند منبع در اینترنت یا اینستاگرام پیدا کنید که جمله‌های انگیزشی می‌گذارند و هر روز مخصوصا صبح‌ها سعی کنید آنها را بخوانید و درباره‌شان تفکر کنید. مطمئن باشید در صورتی که مستمر این کار را انجام دهید اثر شگفت‌انگیز آن را در انگیزه خود می‌بینید.

بیشتر بخوانید:   "حوصله‌اش را ندارم" گفتن را برای همیشه کنار بگذارید

البته یک پیشنهاد بهتر هم دارم که چندوقت است خودم از آن استفاده می‌کنم. اپ موبایل I am که بیش از ۱۰۰ هزار نصب در گوگل پلی دارد را روی گوشی‌تان نصب کنید. این اپ در طول روز چند بار از طریق نوتیفیکیشن جملات انگیزشی برای شما می‌فرستد تا در طول روز با انرژی باشید و انگیزه برای موفقیت داشته باشید.

کار عقب مانده نداشته باشید

قبل نوشتن این میکرومقاله، «کتاب فقر احمق می‌کند» می‌کند از «سندهیل مولاینیتن» و «الدار شفیر» می‌خواندم که بسیار جالب بود. در این کتاب می‌گفت که ذهن ما پهنای باند محدودی دارد و اگر این پهنای باند را قسمت‌های بی‌اهمیت پر کرده باشد ما دچار فراموشی، کاهش توان ذهنی و در نهایت کاهش انرژی می‌شویم که این می‌تواند انگیزه برای موفقیت را در ما از بین ببرد. برای همین بنشینید و فکر کنید چه کارهای عقب مانده‌ای دارید؟ در این لیست می‌تواند کارهای اداری، سر زدن به اقوام، تماس با یک دوست، سرویس ماشین، تمدید بیمه‌نامه و کارهای دیگر باشد. بعد برای آنها برنامه‌ریزی کنید و سعی کنید یک بازه مدت زمانی حدود یک ماه برای آنها در نظر بگیرید و همه آنها را به سرانجام برسانید تا دیگر پهنای باند شما را محدود نکند. جالب است که بدانید وقتی خودم این کار را انجام دادم علاوه‌بر اینکه ذهنی بازتر داشتم، هر کدام از کارهای لیست را تمام می‌کردم کلی انرژی می‌گرفتم و انگیزم برای کارهای دیگر هم بالا می‌رفت.

انگیزه برای موفقیت چطور ایجاد می‌شود؟

سبک زندگی متفاوت یعنی انگیزه برای موفقیت

جسم و ذهن ما در هماهنگی کامل با هم فعالیت می‌کنند و وقتی ما سبک زندگی صحیحی نداشته باشیم، نباید انتظار انگیزه برای موفقیت هم داشته باشیم. برای ساختن سبک زندگی موفق باید این موارد را حتما بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها را انجام می‌دهید:

  • تغذیه سالم
  • ورزش و تحرک
  • خواب کافی و منظم
  • تفریح و شادی
بیشتر بخوانید:   چرا ما بی حوصله هستیم و چطور از شر آن خلاص شویم؟

یادتان باشد تمامی موارد بالا باید به صورت متعادل در سبک زندگی شما وجود داشته باشد تا روح و جسم شما در بهترین حالت کمک‌رسان شما در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف‌تان باشند. اگر هر یک از آنها کم یا زیاد باشد می‌تواند سبک زندگی سالم شما را به هم بریزد. اگر می‌خواهید از اهمیت سبک زندگی سالم در انگیزه برای موفقیت مطمئن شوید، کافیست که زندگی‌نامه افراد موفق را از وارن بافت، بیل گیتس، استیو جابز تا مارک زاکربرگ و جف بیزوس بررسی کنید. وقتی سبک زندگی این افراد را می‌بینید، یک عامل بین همه آنها مشترک است و آن عامل چیزی نیست جز سبک زندگی سالم!

مطالعه

اگر مسیر موفقیت را بررسی کنیم و مثل یک پازل به آن نگاه کنیم. مطالعه، مثل قطعه‌های دور پازل است که ابتدا آنها می‌چینیم تا نقشه اصلی پازل را به دست بیاوریم. مطالعه کتاب‌های انگیزشی و توسعه فردی علاوه‌بر اینکه ما را از دانش افراد موفق مطلع می‌کند، می‌تواند مثل جمله‌های انگیزشی شما را پرانرژی و پر انگیزه کند تا در مسیر موفقیت با حداکثر توان بتوانید ادامه دهید. پیشنهاد من برای شروع کتاب‌های رابرت کیوساکی است که ما در سبکتو سعی کردیم بهترین‌های آن را به صورت میکروکتاب صوتی و نوشتاری منتشر کنیم.